Strona główna Blog Candidate Experience Aktywna komunikacja z kandydatami – jak to robić?

Aktywna komunikacja z kandydatami – jak to robić?

aktywna komunikacja z kandydatem

27 lutego zorganizowaliśmy webinar na temat komunikacji z kandydatami. Omówiliśmy najczęstsze błędy w komunikacji, zastanawialiśmy się też nad tym, jakie są najważniejsze punkty w cyklu porozumiewania się z ubiegającymi się o pracę oraz przedstawiliśmy przykładowe szablony wiadomości.

Komunikacja okiem rekrutera

Z ankiety przeprowadzonej podczas webinaru wynika, że rekruterzy najczęściej komunikują się z kandydatami w celu potwierdzenia spotkania, a także by przekazać informację zwrotną już po spotkaniu. Nadal jednak jest sporo do nadrobienia w pozostałych fazach rekrutacji:

Dlaczego warto kontaktować się z kandydatami?

Dyskusja toczyła się w gronie prawie 170 uczestników wirtualnego spotkania. Przyjrzeliśmy się bliżej problemowi braku komunikacji oraz jego skutkom – dostępne na rynku badania pokazują wyraźnie, iż negatywne doświadczenia kandydata z procesu rekrutacji wpływają na jego opinię o firmie i decyzje konsumenckie. Rekruterzy, oprócz o korzyściach wypływających z utrzymywania stałego kontaktu z najcenniejszymi kandydatami, rozmawiali także o utrzymywaniu relacji z potencjalnymi pracownikami poza konkretnym procesem rekrutacyjnym – w formie cyklicznych mailingów z newsami o firmie lub „jobletterów” z informacjami o aktualnych ofertach pracy. Zastanawialiśmy się też nad niestandardowym wykorzystaniem kontaktów do kandydatów – w celach marketingowych, zapraszania na eventy itp. – trzeba jednak pamiętać, że takie działania zawsze wymagają zgody kandydatów.

Dobra baza wspiera rekruterów

Ankieta przeprowadzona wśród uczestników webinaru potwierdziła wysoką skuteczność wykorzystania własnej bazy kandydatów  poprzez wysyłkę zaproszeń do nowego projektu rekrutacyjnego:

Brak czasu to wciąż największy problem – jak temu zaradzić?

Zalety komunikowania się z kandydatami już znamy i jest ich bez wątpienia wiele. Głównym problemem wymienianym przez rekruterów jest jednak brak czasu, zwłaszcza przy dużej ilości projektów prowadzonych jednocześnie. Dużym wsparciem w takich sytuacjach będzie z pewnością odpowiednie narzędzie rekrutacyjne umożliwiające korespondencję seryjną.

Nie zapominajmy, jak wiele złego może spowodować brak lub niewłaściwa komunikacja, oraz jak wiele możemy zdziałać dbając o odpowiedni kontakt z kandydatami.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za bardzo ciekawą dyskusję i zapraszamy na kolejne webinary już wkrótce.

Magdalena Łuczyńska
Młodszy Konsultant ds. Projektów
eRecruitment Solutions

P.S. Każdy kandydat zasługuje na feedback – skorzystaj z personalizowanych szablonów wiadomości do komunikacji z kandydatami w eRecruiter. Odbierz swój dostęp do aplikacji eRecruiter.

 

CTA_CX 2