Strona główna Blog Porady HR Atrakcyjna i wartościowa strona Kariera, czyli jaka?

Atrakcyjna i wartościowa strona Kariera, czyli jaka?

wartościowa zakładka kariera

Jako rekruter, oceniasz kandydatów w procesie selekcji na podstawie CV, listu motywacyjnego czy referencji, ale kandydaci również oceniają Twoją firmę. Często ich pierwszym zetknięciem z nią jest strona Kariera. Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby zakładka kariera wzbudzała zainteresowanie i podsycała chęć aplikowania.

Przygotuj stronę powitalną i łatwy sposób nawigacji na stronie kariery

Wykorzystaj stronę powitalną w zakładce Kariera do przywitania potencjalnych pracowników firmy, pokazania wartości firmy i tego, co docenia w swoich pracownikach. Często zawiera ona zdjęcia lub filmy prezentujące atmosferę panującą w organizacji, wybranych pracowników, a także produkty bądź usługi oferowane przez firmę. Wszystko po to, aby dać kandydatowi poczucie dobrego zapoznania się z firmą.

Dziel się informacjami o firmie

Coraz częściej kandydaci do pracy szukają informacji o firmie przed podjęciem decyzji o udziale w procesie selekcji. Oto kilka pomysłów na sekcje informacyjne, którymi możesz wzbogacić stronę kariery:

  • przedstaw kulturę organizacyjną i wartości, którymi kieruje się firma – opowiedz historię, która pozwoli kandydatom poczuć atmosferę organizacji i być częścią Twojego zespołu,
  • omów oczekiwania wobec kandydatów, niektóre firmy przedstawiają swoje wymagania w podziale na role i stanowiska pracy,
  • umieść najczęściej zadawane przez kandydatów pytania i odpowiedz na nie,
  • zamieść informacje na temat korzyści i benefitów dostępnych w firmie, dlaczego warto wybrać Ciebie jako pracodawcę,
  • dodaj wypowiedzi i doświadczenia dotychczasowych kandydatów i pracowników.

Ciekawe podejście prezentuje portal WP.PL, który na swojej stronie rekrutacji umieścił baner przedstawiający nieformalne wymagania w zakresie ubioru. Znalazł się tam również WPKompas, czyli zbiór wartości, którymi kieruje się zespół w codziennej pracy oraz film pokazujący zespół Wirtualnej Polski i sposób ich pracy. Takie podejście bez wątpienia sprawia, że kandydat lepiej rozumie firmę i może trafniej ocenić swoje dopasowanie do niej.

Szczególnie ostatni element wydaje się mieć duże znaczenie. W końcu kto jest w stanie lepiej przekonać do złożenia aplikacji niż obecni pracownicy firmy? W tym celu zadaje się różne pytania pracownikom, np.:

  • Dlaczego zdecydowałeś się do pracy w firmie?
  • Jakie wskazówki mógłbyś dać aplikującym?
  • Jak opisałbyś kulturę organizacyjną firmy?
  • Co najbardziej Cię zaskoczyło po rozpoczęciu pracy w firmie?
  • Jak oceniasz swoją ścieżkę kariery w ramach organizacji?

Odpowiedzi pracowników możesz zaprezentować na różne sposoby. Możesz na przykład umieścić odpowiedź pracownika wraz z jego zdjęciem lub, jeśli to możliwe, nakręcić film z wypowiedziami najbardziej entuzjastycznych pracowników, który pokaże ich emocje, zaangażowanie i pasję.

Dostosuj swoją stronę z ofertami pracy

Strona z ofertami pracy powinna być przyjazna dla kandydata i łatwa do nawigacji. Jeśli Twoja firma regularnie publikuje wiele ofert pracy, warto, aby kandydat miał możliwość filtracji ogłoszeń o pracę, w taki sposób, aby łatwo i szybko odnalazł oferty, które go interesują. W takiej sytuacji, pomocna okaże się możliwość filtrowania ofert po regionie, jak i przeszukanie bazy ofert po określonych słowach kluczowych. Takie rozwiązanie zapewni Ci program do rekrutacji on-line, taki jak eRecruiter, co widać na stronach kariery Alior Bank czy Empik. Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia kandydatom aplikację.

Pamiętaj, że jeśli Twoja firma nie szuka w danym momencie żadnego pracownika warto umieścić na stronie Kariera informację zachęcającą kandydata do ponownych odwiedzin, do dopisania się np. do powiadomień na temat nowych ofert pracy lub złożenia aplikacji spontanicznej.

Spersonalizuj swoje działania

Strona Kariera daje Ci możliwość wyróżnienia się i pozostania w pamięci kandydata. Zastanów się, co Cię wyróżnia na tle konkurencji? W czym Twoja firma jest lepsza? Co jest szczególnie doceniane przez kandydatów jak i pracowników? Następnie pomyśl, jak możesz to wyeksponować na stronie Kariera. W ten sposób wzmocnisz swój Employer Branding.