Strona główna Blog Trendy HR Bądź na bieżąco – kilka faktów o mobilnej rekrutacji

Bądź na bieżąco – kilka faktów o mobilnej rekrutacji

rekrutacja mobilna

Czy wiesz, że do końca roku 2013 ilość urządzeń mobilnych przekroczy liczbę ludności na świecie? Pisząc to nie mam na myśli telefonów komórkowych, ale smartphony, które same w sobie są już komputerami generującymi spore moce obliczeniowe i umożliwiającymi nam stały dostęp do Internetu.

Poza tym wygląda na to, że od przyszłego roku statystyczni internauci częściej będą się łączyć z siecią przez swoje telefony niż za pośrednictwem urządzeń stacjonarnych. Niewątpliwie wszystko to będzie miało znaczący wpływ na zmiany jakie już stają się zauważalne w obszarze związanym z poszukiwaniem pracy i rekrutacją pracowników. I tak, jak podaje Kevin Hawkins z NAS Recruitment – firmy, która zajmuje się kreowaniem wizerunku pracodawcy w Internecie:

  • 31% wyszukiwań terminu „jobs” w Google pochodzi z urządzeń mobilnych,
  • 85% osób poszukujących pracy, wykorzystuje do tego smartphony i tablety, gdy tymczasem dopiero ok. 13% firm ma obecnie zoptymalizowane strony pod kątem tego typu urządzeń,
  • 72% spośród szukających pracy chciałoby otrzymywać „job alerty” bezpośrednio na swoje urządzenia mobilne.

Rzeczywistość pracodawców wygląda jednak nieco inaczej:

  • dopiero 33% firm znajdujących się na liście Fortune 500 ma strony karier zoptymalizowane pod urządzenia mobilne,
  • niecałe 3% firm ze wspomnianej listy umożliwia zaaplikowanie kandydatom ze swoich smartphonów.

A jeśli to mało, żeby przekonać Cię, że rekrutacja mobilna stanowić będzie istotne wyzwanie, z którym będziesz musieć się zmierzyć w najbliższym czasie, to może przekona Cię informacja o tym, że ponad 40% kandydatów w USA przerywa proces składania aplikacji na stanowisko, o ile nie jest przyjazny użytkownikom urządzeń mobilnych.

Co możesz zrobić już teraz, aby odpowiedzieć na nowe potrzeby kandydatów, to:

  • zadbaj o to, aby Twoja strona kariera była „responsywna” – to znaczy wyświetlała się odpowiednio zarówno na telefonach, jak i tabletach,
  • uprość proces aplikowania, w tym formularz aplikacyjny, tak aby łatwo można było przez niego przebrnąć na małych ekranach urządzeń przenośnych,
  • pomyśl o wykorzystaniu video-interview w swojej codziennej pracy – Twoi kandydaci powszechnie wykorzystują już różne narzędzia do wideorozmów w codziennej komunikacji ;).

Łukasz Łukasiewicz
Project Coordinator
eRecruitment Solutions

P.S. Chcesz być zawsze na bieżąco? Rekrutuj mobilnie! Pobierz swoją wersję aplikacji mobilnej eRecruiter i sprawdź jak może pomóc Ci w codziennej pracy.