Strona główna Blog Porady HR Budowa skutecznego ogłoszenia o pracę od podszewki

Budowa skutecznego ogłoszenia o pracę od podszewki

skuteczne ogłoszenie o pracę

W ciągu kilku sekund kandydaci podejmują decyzję czy dane ogłoszenie o pracę jest interesujące i czy warto aplikować do danej firmy. Jak zatem zbudować ogłoszenie, które skutecznie przyciągnie uwagę kandydatów? Jak wyróżnić się na tle setek ogłoszeń rekrutacyjnych i wygrać w tej walce o talenty?

Niniejsze porady stanowią kontynuację artykułu Ogłoszenia o pracę, czyli jak dobrze wyglądać w oczach kandydatów?. Dowiedz się, w jaki sposób zbudować ofertę pracy w 4 krokach.

1. Rzetelnie przemyśl oczekiwania wobec kandydata

Podstawą każdego projektu rekrutacyjnego jest rzetelne przygotowanie i zebranie informacji na temat stanowiska pracy i wymagań wobec kandydata. W tym celu rekruter często współpracuje z kierownikami liniowymi, którym podlegać będzie przyszły poszukiwany pracownik.

2.Przygotuj zarys ogłoszenia o pracę

Przygotowując ogłoszenie o pracę warto zastanowić się, jakie elementy powinno ono zawierać. Doświadczenie pokazuje, że standardowo oferta pracy zawiera:

  1. Atrakcyjny nagłówek, który ma na celu przyciągnąć uwagę kandydata.
  2. Krótką informację o tym, czym się zajmuje firma.
  3. Listę zadań i obowiązków na danym stanowisku, którego dotyczy ogłoszenie o pracę.
  4. Listę oczekiwań wobec kandydata na stanowisko – warto wyszczególnić te, które rzeczywiście są istotne z perspektywy wykonywanych zadań, aby nie odstraszyć potencjalnego kandydata. Stąd firmy często stosują podział wymagań na te obowiązkowe i uzupełniające.
  5. Informację na temat benefitów i korzyści oferowanych przez firmę, w tym informacje na temat wynagrodzenia.
  6. Dane kontaktowe, gdyby kandydat chciał zadać jakiekolwiek pytania związane z procesem rekrutacji i selekcji.
  7. Zachęcenie do złożenia aplikacji, wraz z informacją jakie dokumenty aplikacyjne należy złożyć i w jaki sposób.

3. Zadbaj o właściwe sformułowanie komunikatów w ofercie o pracę

Po dokładnym zdefiniowaniu kogo i na jakie stanowisko szukamy warto zająć się „dopieszczeniem” ogłoszenia o pracę. W końcu taką ofertę pracy można traktować jak reklamę, która kierowana jest do potencjalnych kandydatów. Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby przyciągnąć ich uwagę i zainteresowanie. Spróbuj postawić się w sytuacji kandydata, „wejść w jego buty” i zastanów się jaką wartość oferuje Twoja firma, która może być dla niego interesująca. Świadomość Twoich mocnych stron na tle konkurencji pozwoli Ci na zbudowanie unikalnej propozycji wartości w ogłoszeniu rekrutacyjnym.

Na co warto jeszcze zwrócić uwagę?

  • Pamiętaj, że najważniejszy jest odbiorca. Kandydat po zapoznaniu się z ogłoszeniem musi być przekonany, że ta oferta jest dla niego atrakcyjna. Dlatego przede wszystkim wskaż kandydatowi, co osiągnie dzięki pracy u Ciebie, dodając jedynie niezbędny opis dot. firmy. Nie używaj form bezosobowych! Pamiętaj, że po drugiej stronie jest człowiek, u którego chcesz wzbudzić zainteresowanie.
  • Podziel ogłoszenie na jasne części, które ułatwią kandydatom zapoznanie się z jego treścią.
  • Bądź zwięzły i celnie opisz poszczególne części procesu rekrutacyjnego.
  • Nie twórz zbyt długich opisów w jednym paragrafie. Aby zapewnić czytelność treści, warto zastosować wypunktowanie i czytelne komunikaty.
  • Pamiętaj, aby nie stosować w ogłoszeniu języka dyskryminującego.
  • Zaproś kandydata do aplikowania do Twojej firmy poprzez umieszczenie jasnego tzw. wezwania do akcji (ang. call-to-action), np. ”Zainteresowany? Spełniasz nasze oczekiwania? Nie czekaj, aplikuj już teraz!”

4. Nie zapomnij o stronie wizualnej ogłoszenia

Mając ciekawą i merytoryczną treść, dopasowaną do idealnego kandydata, nie zapomnij o atrakcyjnym wyglądzie ogłoszenia. Niebanalna grafika, ale spójna z identyfikacją wizualną firmy, również może wyróżnić Twoje ogłoszenie i zapaść w pamięci szukającego pracy. Obrazy zastosowane w ogłoszeniu mogą wzmocnić Twój komunikat. Pamiętaj jednak, aby zachować zdrowy rozsądek i przejrzystość oferty.

PS Zachęć kandydatów do aplikowania na Twoje ogłoszenie – skorzystaj z możliwości tworzenia skutecznych ofert pracy w eRecruiter. Odbierz swój dostęp do aplikacji eRecruiter.