Strona główna Blog Selekcja kandydatów Daj się poznać w procesie rekrutacji i selekcji

Daj się poznać w procesie rekrutacji i selekcji

Daj się poznać w procesie rekrutacji

Jest wiele aspektów, które kandydaci biorą pod uwagę wybierając Twoją firmę jako pracodawcę. Dając im wgląd w to jak wygląda firma, w której pracujesz i jakie wartości są dla niej najważniejsze, pokażesz kandydatom czego mogą oczekiwać jak przejdą pomyślnie przez proces rekrutacji.

Praca jest ważną częścią naszego życia i zajmuje nam znaczącą ilość naszego czasu. Stąd tak ważne jest, żeby czuć się w niej dobrze. Pieniądze na pewno mogą nam wiele wynagrodzić, jednakże jeżeli pracownicy nie będą czuli się w firmie komfortowo to bardzo prawdopodobne, że nie zagrzeją w niej długo miejsca. Z powyższych powodów, warto przybliżyć osobom aplikującym kulturę organizacyjną naszej firmy, aby zrekrutować tych, którzy najlepiej do niej pasują.

Strona kariera to okno na świat

Jednym z najlepszych miejsc, w których kandydaci mogą dowiedzieć się czegoś o firmie, jest strona kariera. To właśnie od tego miejsca kandydaci często zaczynają swoje poszukiwania informacji na temat przyszłego pracodawcy. Skutecznym sposobem przykucia uwagi kandydatów jest umieszczenie na stronie poświęconej karierze krótkiego filmu, pokazującego jak wygląda firma od środka, kto w niej pracuje, jak firma funkcjonuje. W ten szybki i ciekawy sposób można przedstawić bardzo wiele przydatnych kandydatowi informacji, gwarantując, że firma zostanie w jego pamięci na dłużej.

Dobrym przykładem takiego działania może być film zagranicznej firmy Shopify, zajmującej się technologiami związanymi z prowadzeniem sklepów online.

Mamy także ciekawe rozwiązania tego typu filmów w Polsce, przykładem może być choćby ten zrealizowany przez Wirtualną Polskę.

Referencje pracowników są ważne

Tak jak firmy realizujące zlecenia zbierają referencje, w celu uwiarygodnienia swojej rzetelności w wykonywaniu zleceń, tak my możemy zbierać referencje od własnych pracowników i dzielić się nimi z kandydatami.

Tego typu opinie możemy umieścić w zakładce kariera lub na profilu firmowym na Facebooku. Ich celem jest zwiększenie zaufania aplikujących na stanowiska do firmy. Tego typu referencje można również umieścić w filmie na temat firmy.

Historie z życia firmy

Kandydaci są bardzo ciekawi tego, co dzieje się wewnątrz firmy. Dlatego też, umieszczaj w aktualnościach lub na profilu społecznym zdjęcia i opisy różnych eventów takich, jak: wyjazdy integracyjne, konferencje czy nawet urodziny członków zespołu. Możliwości jest bardzo dużo. Takie informacje świadczą o tym, że firma dba o przyjazną atmosferę pracy i docenia relacje międzyludzkie.

Pokaż swoje wartości

Dla kandydatów niezwykle ważna jest informacja o tym, co może otrzymać od firmy, do której aplikuje. Nie chodzi tu tylko o samo wynagrodzenie, ale także o wszelkiego rodzaju dodatkowe świadczenia, możliwość rozwoju oraz spełnienia ambicji. Jeżeli Twoja firma oferuje takie rozwiązania, to pokaż to. Czasami w firmach można znaleźć także nietypowe rozwiązania. Takim przykładem może być przyzwolenie firmy na przeznaczanie 20% czasu pracy na projekty własnego pomysłu. To pomysł Google, a czy Twoja firma oferuje coś równie nietypowego? Jeżeli tak, to nie zapomnij o tym powiedzieć!

Oprowadź kandydatów po firmie

Przy bardziej zaawansowanych etapach selekcji pracowników, do którego dotarli już tylko wartościowi kandydaci, których zapraszasz ich na indywidualne spotkania rekrutacyjne do siedziby firmy, warto poświęć chwilę czasu i na przykład po rozmowie oprowadzić ich po firmie. Jest to miły gest, który nie wymaga wiele, a pozwala kandydatowi zwizualizować sobie, jak wygląda miejsce pracy, w którym może spędzić następnych kilka lat.

 

CTA_ZK