Strona główna Blog Candidate Experience Dlaczego firmowa strona kariera nie działa?

Dlaczego firmowa strona kariera nie działa?

firmowa strona kariera

Jednym z kluczowych sposobów na zwiększenie liczby i jakości otrzymywanych aplikacji kandydatów jest wykorzystywanie aplikacji spontanicznych. Z pozoru może wydawać się, że sposób ten jest dosyć prosty i nie ma w tym większej filozofii. Jednakże wciąż w wielu firmach strona kariery nie daje odpowiednich efektów i nie wspomaga procesu rekrutacji do firmy.

Kluczem do efektywnego wykorzystania zakładki kariera jest zadbanie o to, żeby dostarczyć kandydatowi odpowiednich informacji, tzn. takich, których poszukuje. Jak wdrożyć takie rozwiązania?

Spróbujmy wcielić się w rolę kandydata wchodzącego na stronę firmową. Strona kariery będzie jednym z pierwszych elementów, które wpłyną na postrzeganie firmy jako pracodawcy. Podobnie jak Ty przeglądasz CV i listy motywacyjne kandydatów podczas selekcji, tak oni przeglądają informacje o firmie, jej stronę internetową, profile w mediach społecznościowych, opinie pracowników na forach, dostępne artykuły i inne. Dostarczając kandydatowi niezbędne informacje na stronie kariera osiągasz lepszą kontrolę nad tym, co kandydat weźmie pod uwagę przy wyborze Twojej lub innej firmy.

Pojawia się pytanie: co można zrobić, aby poprzez stronę kariera skutecznie przyciągnąć wartościowych kandydatów i zwiększyć liczbę aplikacji spontanicznych?

Najważniejsze elementy zakładki kariera

Przede wszystkim należy się zastanowić: czy umieszczana w tej zakładce treść jest interesująca i wartościowa dla aplikującego? Przede wszystkim ma ona bowiem służyć przyciąganiu wartościowych kandydatów z nieprzeciętnymi umiejętnościami, pasującymi do tego, co może zaoferować firma.

1. Dopracuj graficznie stronę kariera

Strona kariery jest w pewnym sensie wizytówką Twojej firmy jako pracodawcy. Jeżeli będzie nieestetyczna, a umieszczone na niej informacje nie będą uporządkowane, może się to przełożyć na niekorzystne wyobrażenie kandydata o całej firmie.

2. Zadbaj o przyciągające wzrok nagłówki

Bardzo często zakładka kariera jest dosyć złożona. W celu właściwego pokierowania kandydata warto podzielić ją na sekcje i stworzyć interesujące, przyciągające wzrok nagłówki, które pomogą kandydatowi swobodne poruszanie się po stronie.

3. Umieść rekomendacje pracowników

Umieszczając rekomendacje pracowników udowadniamy, że nie tylko my myślimy pozytywnie o naszej firmie. Rekomendacje mogą być tekstowe i zwięzłe, jeśli jednak masz taką możliwość, to warto umieścić również zdjęcie pracownika lub jego wypowiedź w formie krótkiego wideo. Można tu też przemycić jakieś informacje o kulturze organizacyjnej firmy. Rozwiązanie z filmikiem wzbudza znacznie większe zaufanie wśród kandydatów, gdyż widzą oni prawdziwą osobę, która opowiada im o swoich doświadczeniach z firmą.

4. Dostarcz szczegółowe informacje dotyczące procesu rekrutacji w firmie

Każdy kandydat chce wiedzieć co go czeka, jeżeli zdecyduje się wziąć udział w rekrutacji. Dzięki temu może się do tego przygotować i będzie czuł się pewniej w całym procesie rekrutacji i selekcji.

5. Określ konkretne wymagania

Przemyśl kogo dokładnie poszukuje Twoja firma, jakie umiejętności i doświadczenie będą potrzebne na danym stanowisku. Sztampowe podejście polegające na wymienieniu wszystkich możliwych aspektów nie sprowadzi do Ciebie odpowiedniego kandydata. Stanie się wręcz odwrotnie – otrzymasz jeszcze więcej niedopasowanych aplikacji.

6. Nie odkładaj tych zmian w nieskończoność

Im wcześniej wdrożysz zmiany na stronie kariera, tym wcześniej polepszysz jej efektywność, a tym samym ułatwi Ci to pracę. Dlatego też nie wstrzymuj się z wprowadzeniem zmian w nieskończoność, zacznij już teraz.

 

CTA_ZK