Strona główna Blog ATS Firmowy intranet a proces rekrutacji pracowników od wewnątrz

Firmowy intranet a proces rekrutacji pracowników od wewnątrz

rekrutacja a firmowy intranet

Firmowy intranet nie musi być martwym narzędziem HR, do którego zaglądasz tylko wtedy, gdy jesteś do tego zmuszany. Jak wykorzystać to miejsce w dziale rekrutacji? Zachęcamy do założenia intranetowej zakładki Kariera z prawdziwego zdarzenia.

Tablica ogłoszeń o pracę

Co może się tam znaleźć i o czym warto pamiętać, żeby pracownicy w Twojej firmie faktycznie z niej korzystali? Możesz ją wykorzystać przede wszystkim do zamieszczania ogłoszeń zarówno do rekrutacji zewnętrznych jak i wewnętrznych. Wykorzystaj moc rekomendacji. W przypadku rekrutacji zewnętrznej warto opublikować ogłoszenie rekrutacyjne kilka dni wcześniej w Intranecie, zanim ujrzy ono światło dzienne na portalach pracy w Internecie. W ten sposób zwiększamy szansę na dotarcie do kandydatów rekomendowanych przez samych pracowników. Nie tylko skróci to proces rekrutacji, ale może być też dodatkową motywacją dla pracownika, jeśli przewidzieliśmy w takiej sytuacji gratyfikację finansową za zatrudnienie znajomego. O czym należy pamiętać, zamieszczając ogłoszenia o pracę w intranecie?:

  • Zadbaj o to, żeby lista ogłoszeń rekrutacyjnych była aktualna;
  • Jeśli masz taką możliwość, umieść w ogłoszeniu link do formularza rekrutacyjnego on-line – ułatwi Ci to zebranie i analizę aplikacji. Jeśli korzystasz z systemu elektronicznego wspomagania rekrutacji, pamiętaj, aby umieścić tam dodatkowe pytanie kto polecił aplikującego kandydata;
  • Pozwól się odnaleźć – raz na jakiś czas, w zależności od liczby prowadzonych rekrutacji, wysyłaj mailing do współpracowników w przypadku pojawienia się nowych stanowisk. Może uda się zaangażować w to Dział Marketingu czy Komunikacji Wewnętrznej?
  • Upewnij się, że każdą ofertę można szybko wyszukać, ułatwi to moduł wyszukiwania z odpowiednimi filtrami;
  • Zadbaj o treść i szatę graficzną ogłoszeń.

Jak wygląda proces rekrutacyjny w Twojej firmie?

Poza ogłoszeniami o pracę warto poświęcić trochę miejsca na opis procesu rekrutacji w firmie, czy w poszczególnych departamentach. Większość z nas lubi bowiem wiedzieć, co nas czeka.

„Aktualności HR-owe”

Czy oprócz standardowej „tablicy ogłoszeń”, gdzie będziesz zamieszczać informacje o wolnych wakatach, intranet może Ci się jeszcze do czegoś przydać? Oczywiście! Zrób zakładkę „Aktualności HR-owe”. Informuj na bieżąco o nowinkach z życia firmy, planowanych Targach Pracy, nagrodach, publikacjach w mediach na tematy HR-owe. Możesz sobie w tym miejscu pozwolić na humor i niekonwencjonalne podejście. Jeśli intranet będzie nudny, nieaktualny i niepraktyczny, nikt nie będzie tam zaglądał. Jeśli się postarasz, zyskasz dobry kanał komunikacji z pracownikami.

Magdalena Łuczyńska
Młodszy Konsultant ds. Projektów
eRecruitment Solutions

P.S. Nie zamykaj się na różne drogi rekrutacji pracowników – przetestuj eRecruiter przez 21 dni i sprawdź jak dzięki niemu możesz ożywić swoją zakładkę „Kariera” w intranecie. Odbierz swój dostęp do aplikacji eRecruiter.