Strona główna Blog Trendy HR Gdzie warto być…

Gdzie warto być…

obecność pracodawcy w social media

Nie warto być wszędzie, bo w dzisiejszych czasach jest to po prostu praktycznie niemożliwe. Portali społecznościowych nie są już nawet dziesiątki,  są ich już setki. Wybór jest prosty. Należy być tam gdzie ludzi jest najwięcej. Najlepiej na Facebooku, być może na Twitterze bądź Pintereście. Wszystko zależy od tego, czym zajmuje się nasza firma, ile czasu bądź zasobów możemy poświęcić na zajmowanie się profilem, a także od tego, czego oczekujemy po naszej obecności w społecznościach.

Facebook oferuje nam możliwość stworzenia profesjonalnie wyglądającego fanpage. Będziemy mogli dostosować jego wygląd do naszych wymagań wstawiając np. grafikę, baner logo firmy lub zdjęcia ilustrujące atmosferę pracy, co z pewnością przysłuży się wizerunkowi naszej firmy jako pracodawcy. Twitter  (twitter.com) pozwoli nam natomiast, poprzez krótkie wpisy ,na szybkie poinformowanie „śledzących nas” użytkowników  o najważniejszych wydarzeniach z życia naszej firmy, kamieniach milowych i sukcesach.

Dopełnieniem tego wszystkiego może być portal Pinterest (pinterest.com), dzięki któremu dodamy najciekawsze zdjęcia, materiały reklamowe, grafiki lub infografiki.  Jeżeli zainteresują one innych użytkowników (czyli np. naszych przyszłych pracowników) pokażą je oni na swoich profilach swoim znajomym, którzy przekażą je z kolei swoim znajomym itd.

Niezależnie jaki portal społecznościowy wybierzemy możemy spodziewać się, że nasz komunikat zostanie dostrzeżony przez setki, jeśli nie tysiące osób. Jak wiele z nich dotrze do naszego przekazu zależy przede wszystkim od tego czy treści, które przekazujemy będą atrakcyjne dla odbiorców i  będą dostosowane do specyficznej, bardziej bezpośredniej modelu komunikacji.

… i o czym warto pamiętać

Niewątpliwie warto być obecnym na portalach społecznościowych, ale niewątpliwie należy się do tego przygotować.

Jeden nieprzemyślany komunikat może bowiem wywołać burzę którą trudno będzie opanować. Musimy wiedzieć, że jeżeli popełnimy błąd zostanie on wyłapany przez użytkowników, a nawet przez konkurencję i być może wykorzystany przeciwko nam. Starajmy się temu przeciwdziałać poprzez odpowiednie dobieranie treści. Być może lepszym rozwiązaniem będzie współpraca w tym zakresie  ze specjalistami z działów PR lub agencji , którzy mają doświadczenie w moderowaniu treści na portalach społecznościowych.

Krzysztof Nowacki
Konsultant ds. Projektów
eRecruitment Solutions