Strona główna Blog Porady HR Jak stać się HR Biznes Partnerem? 4 zasady, których musisz się trzymać

Jak stać się HR Biznes Partnerem? 4 zasady, których musisz się trzymać

HR Biznes Partner

Twoja praca polega na preselekcji aplikacji i umawianiu kandydatów na rozmowy? To może robić każdy. Chcesz prawdziwych wyzwań? Chcesz być partnerem dla biznesu? To zachowuj się jak HR Biznes Partner. Poznaj 4 wskazówki, których po prostu m-u-s-i-s-z się trzymać.

1. Graj do jednej bramki

Świetny HR BP przyjmuje perspektywę swojego klienta. Twoje decyzje, działania i komunikaty powinny za każdym razem uwzględniać potrzeby Twoich klientów. Mów częściej TAK niż NIE. Czasem dobro firmy oznacza stosowanie wyjątków od naszych biurokratycznych reguł. Jeśli będziesz ciągle powtarzał NIE, biznes nigdy nie będzie traktował cię jak partnera.

2. Ty rozumiesz ich…

Musisz rozumieć na czym polega biznes twoich klientów. Śledź sytuację w branży. Mów językiem twoich klientów. Znaj ich cele i zrozum, co decyduje o ich sukcesie. Jako HR wspierasz menedżerów sprzedaży? Byłoby wspaniale, gdybyś mógł pochwalić się pracą ->W<- sprzedaży. Tylko wtedy naprawdę zrozumiesz trudności związane z pracą w tym zawodzie. Nie masz takich doświadczeń? Załatw sobie kilkudniowe oddelegowanie i poczuj, co oznacza praca na froncie.

3. …oni rozumieją Ciebie

Co sądzisz o narzędziach HR narzucanych z centrali? Jeśli nie byłeś włączony w proces ich przygotowywania i jeśli zostały źle zakomunikowane oboje wiemy, że Twoja ocena będzie negatywna. Ta sama zasada obowiązuje w relacjach Ty – Klienci. HR-owe produkty (systemy ocen okresowych, systemy motywacyjne, programy rozwoju talentów itp.) oferuj swoim klientom w trzech krokach:

wykrzyknikKrok 1. Wytłumacz klientom, jakie korzyści daje oferowany przez Ciebie produkt.

Krok 2. Sprzedaj produkt – uzyskaj akceptację klientów dla wdrożenia.

Krok 3 [najważniejszy] – zaangażuj klientów w dostosowanie produktu do ich potrzeb oraz zapewnij sobie ich wsparcie przy wdrożeniu, szczególnie podczas komunikacji do pracowników.

Pomiń jeden z powyższych kroków. Szykuj się na nieprzyjemne reklamacje.

4. Bądź ekspertem

Bądź jak Mr/Mrs HR. Musisz mieć ekspercką wiedzę i zapewniać szeroki wachlarz usług. Rekrutuj, prowadź szkolenia, odpowiadaj na pytania z zakresu prawa pracy i wspieraj menedżera w trudnych dla jego zespołu sytuacjach. Pracuj nad swoim wizerunkiem w firmie. Myśl o sobie w kategoriach Ja – marka. Wizerunek eksperta ułatwi ci budowanie partnerskich relacji z biznesem.

Aby powyższe wskazówki mogły być stosowane w praktyce, musisz się dokształcać i samodoskonalić. Rozwijaj kompetencje: budowanie relacji, orientacja na klienta, negocjacje i skuteczna komunikacja. Jeśli dodasz do tego zaangażowanie, uda ci się wywalczyć pozycję prawdziwego HR BP.

 

Mariusz_BzdegaMariusz Bzdęga

HR Biznes Partner w firmie z branży energetycznej. Posiada 7-letnie doświadczenie w realizacji projektów rekrutacyjnych. Bloger – twórca i właściciel bloga Manifest HR . Od 2008 roku związany ze Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej – nauczyciel akademicki na studiach stacjonarnych i podyplomowych SWPS. Jest certyfikowanym trenerem biznesu, ukończył szkołę trenerów Grupy Trop. Z wykształcenia psycholog i historyk. Chcesz wymienić się doświadczeniami? Napisz do niego na mariusz.bzdega@manifesthr.pl