Strona główna Blog Przyjazna Rekrutacja Kandydat cenny jak klient

Kandydat cenny jak klient

kandydat cenny jak Klient

Można powiedzieć, że idea Candidate Experience jest młodszą siostrą Customer Experience, czyli takiej strategii działania przedsiębiorstwa, która zakłada budowanie długotrwałych, dobrych relacji z konsumentem poprzez dbanie o jego potrzeby.

Takie podejście bliskie jest globalnemu koncernowi LG Display, który od 2006 roku obecny jest również w Polsce.

Pozytywne doświadczenie kandydata jest jednym z wyznaczników dobrej pracy działu HR. Zarówno pracownicy jak i kandydaci są naszymi klientami, których traktujemy z maksymalnym szacunkiem. Dbamy o to, by każdy kontakt z działem HR był dla nich pozytywnym przeżyciem, nawet jeśli sama sytuacja nie jest dla nich korzystna – mówi Józef Orzeszyna, odpowiedzialny za prowadzenie rekrutacji w LG Display.

Strategia rekrutacyjna firmy oparta jest na podejściu „win-win”, które LG Display wykorzystuje w kontaktach biznesowych. – Chcemy, by kandydaci wynieśli cenne doświadczenie z udziału w procesie rekrutacji, nawet w przypadku negatywnej odpowiedzi z naszej strony – dodaje Józef Orzeszyna. Jak przekonuje rekruter, dobre relacje z kandydatami przekładają się też na jeden z najistotniejszych zasobów firmy, czyli wizerunek, ale przede wszystkim znacząco ułatwiają zrekrutowanie utalentowanych pracowników, którzy wracają do firmy przy okazji kolejnych procesów.

Informacja zwrotna przede wszystkim

Wyrazem dbania o dobre relacje z kandydatami jest też odgórne założenie, że firma odpowiada na każdą aplikację, o czym również informuje w swoich ofertach pracy.

To dla nas szczególnie istotne, aby każda osoba aplikująca otrzymała potwierdzenie dotarcia jego CV do nas, tak samo jak informację zwrotną na kolejnych etapach procesu. Bardzo pomaga nam w tym zakresie systemem ATS, który część pracy wykonuje automatycznie – komentuje Zbigniew Miedziński, dyrektor personalny.

Wszyscy kandydaci otrzymują również informację zwrotną o swojej osobie, która jest mniej lub bardziej szczegółowa w zależności od etapu rekrutacji. Ci, którzy zostali zaproszeni na rozmowę otrzymują ponadto wizytówki z danymi kontaktowymi zarówno do rekrutera, jak i menedżera działu, do którego aplikuje kandydat. Dzięki temu mają oni poczucie zachowania bliskich relacji z firmą w okresie, kiedy oczekują na decyzję.

Wiesz, to umiesz zarządzać

Efektywna strategia biznesowa oparta jest na badaniu rynku i zachowań konsumenckich, ich opinii i potrzeb. Nie inaczej powinno być w przypadku polityki zatrudnienia. Zdając sobie z tego sprawę LG Display prosi każdego kandydata, który przyszedł na rozmowę rekrutacyjną, o wypełnienie ankiety, dzięki której może dowiedzieć się, jakie było doświadczenie kandydata z procesu rekrutacji, jakie emocje mu towarzyszyły i jakie wrażenie na temat firmy zostało w nim po kontakcie z nią. – Dodatkowo każda osoba zatrudniona, po ok. 6 miesiącach, przechodzi wywiad dotyczący warunków pracy, gdzie również zbieramy opinię o przebiegu procesu zatrudnienia – dodaje Józef Orzeszyna.

Przyjazna rekrutacja wg LG Display

  1. Pamiętaj, że o kandydata trzeba tak samo dbać, jak o klienta.
  2. Zawsze odpowiadaj na przesłaną przez niego aplikację.
  3. Przekaż mu informację zwrotną o jego kompetencjach. Nawet kilka zdań zrobi na nim wrażenie.
  4. Poznaj opinię kandydata o procesie rekrutacji, jego emocje i potrzeby. Pozwoli Ci to uniknąć błędów w przyszłości.

PS. Doceń wartość swoich kandydatów. Odwiedź stronę Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji, by dowiedzieć się więcej na temat zasad Przyjaznej Rekrutacji.