Strona główna Blog Przyjazna Rekrutacja Kapitał firmy na przyszłość

Kapitał firmy na przyszłość

kapitał firmy na przyszłość

O przyjaznej rekrutacji rozmawiamy z Magdaleną Pomianowicz-Bartkowiak, HR Manager w firmie doradczej TPA Horwath.

– Pani Magdaleno, mija właśnie rok jak Zarząd Państwa firmy przyjął strategię w zakresie Employer Brandingu na najbliższe lata. Co udało się Państwu zrobić?

Działania operacyjne zostały podzielone na dwa etapy – przez pierwsze dwa lata będziemy koncentrować się na poprawie naszego wizerunku wśród naszych pracowników. Efekty podejmowanych działań będziemy monitorować za pomocą badania zaangażowania pracowników, które prowadzimy z firmą zewnętrzną od maja. Od przyszłego roku zamierzamy natomiast zintensyfikować działania, które od kilku już lat prowadzimy na rynku pracy.  Bierzemy udział w Targach Pracy, Dniach Kariery, robimy także prezentacje case study dla studentów. Ponadto nasz profil pracodawcy można znaleźć na portalach branżowych, portalach pracy, czy w różnego rodzaju publikacjach skierowanych do studentów. W tym roku także uruchomiliśmy nową stronę internetową z zakładką Kariera, na której można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy na temat naszej oferty dla pracowników.

– Czy planując działania budujące wizerunek firmy, jako pracodawcy zwracacie Państwo jakąś szczególną uwagę na proces rekrutacji?

Magdalena Pomianowicz-BartkowiakZdecydowanie tak, bo bliskie jest nam myślenie zgodne z ideą Candidate Experience. Dla nas jest to pakiet doświadczeń, z którymi wychodzi z procesu rekrutacyjnego każdy z jego uczestników. Kandydaci obserwują nas jeszcze zanim złożą aplikację do naszej firmy. Spotykają się z nami na Targach Pracy, pytają o ofertę firmy dla pracowników, a następnie weryfikują te informacje ze znajomymi lub znajomymi znajomych, którzy u nas pracują lub pracowali. Na kolejnych etapach, czyli podczas procesu rekrutacji, a następnie selekcji, kandydaci mogą zobaczyć, jak w rzeczywistości komunikujemy się z potencjalnymi pracownikami.

Candidate Experience to kapitał firmy na przyszłość. Nawet jeśli teraz nie zatrudnimy konkretnego kandydata, a wyjdzie on z procesu rekrutacji zadowolony, z poczuciem doinformowania na każdym etapie oraz okazanego mu szacunku, to możemy mieć pewność, że po pierwsze będziemy mogli odezwać się do niego w przypadku kolejnych rekrutacji, a po drugie, że przekaże pozytywną informację na temat naszej firmy swoim znajomym, a to jest nie do przecenienia. Warto też pamiętać o tym, że kandydaci często są już lub mogą być kiedyś naszymi klientami.

– Obserwując Państwa zakładkę Kariery, widać, że są Państwo otwarci na kontakt z kandydatami. Można na niej nawet znaleźć Pani wizytówkę z danymi kontaktowymi, co się jednak rzadko jeszcze zdarza.

Chcieliśmy, aby zakładka Kariera zawierała wszystkie najważniejsze dla kandydata informacje. Dlatego można tam znaleźć aktualne oferty pracy i praktyk, opisy stanowisk, ścieżki kariery, a także informacje o szkoleniach, czy benefitach dla pracowników. Osobną cześć poświęciliśmy studentom oraz absolwentom. Opisaliśmy proces rekrutacji żeby kandydaci wiedzieli, czego mogą się spodziewać podczas spotkania z nami. Staramy się też być bliżej kandydatów, dlatego w zakładce kariera można znaleźć zdjęcia naszych pracowników oraz wywiady z nimi. W przypadku dodatkowych pytań kandydat zawsze może skontaktować się z nami, na wszystkie maile odpowiadamy, choć czasami może to zająć chwilkę.

– Czy kandydaci dostają od Państwa informację zwrotną po poszczególnych etapach procesu rekrutacyjnego?

Ponieważ obszar komunikacji z rynkiem pracy jest dla nas priorytetowy, zakupiliśmy oprogramowanie wspierające ten proces na każdym etapie kontaktu z kandydatami.  W ten sposób wszystkie osoby, które aplikowały do nas otrzymują szybko automatyczne potwierdzenie.  Ponadto, umawiając termin rozmowy kwalifikacyjnej zawsze wysyłamy potwierdzenie mailowe, wskazujące termin, godzinę oraz miejsce spotkania. Po każdym etapie rekrutacji przekazujemy też informację zwrotną – zarówno pozytywną, jak i negatywną. Staramy się, aby kandydaci mieli pełną informację o statusie ich aplikacji.

Dziękujmy za rozmowę!

Julia Urbańska
Koordynator ds. Marketingu B2B
eRecruitment Solutions

PS. Twoja firma dba o pozytywne doświadczenia kandydatów podczas procesu rekrutacji? Dołącz do Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji.