Strona główna Blog ATS Ludzie joblettery piszą

Ludzie joblettery piszą

Ludzie joblettery piszą

Co roku w kwietniu, w dniu urodzin, otrzymuję od mojego pracodawcy mail z groźnie brzmiącym tytułem: Łukaszu, zmień pracę na lepszą! Pierwszy raz, nie powiem, poczułem się nawet trochę głupio… do czasu, kiedy to kilka dni później urodziny obchodziła moja szefowa. Kiedy rano otworzyła skrzynkę z mailami, z ledwo hamowanym wybuchem śmiechu na cały pokój przeczytała temat otrzymanego chwilę wcześniej newslettera, który przesłała jej nasza firma – matka 🙂

Newsletter, a może już jobletter?

Właściwa nazwa takiego maila to jobletter – tak właśnie nazywa się krótka forma docierająca do nas z różnych portali z ogłoszeniami o pracę, którym pozostawiamy w bazie danych swój e-mail. Jej treść stanowią najczęściej oferty pracy dopasowane pod różne kompetencje naszego profilu zawodowego.

Czy opłaca się tworzyć joblettery?

Według danych, którymi dysponują portale, użytkownicy zapoznają się z jobletterami i chętnie aplikują na dostarczone im oferty. Skoro taka forma działa i może być kolejnym kanałem dotarcia do poszukujących pracy, to może wykorzystać to w codziennej pracy z ATS-em? Rozbudowane systemy dostarczą nam moduł subskrypcji ofert pracy, które (po mniejszych lub większych bojach z zawsze chętnym do pomocy webmasterem:-) uda się w końcu zamieścić na stronie. Potencjalny kandydat będzie mógł wtedy pozostawić na stronie Kariery swoje dane kontaktowe. ATS, korzystając z wbudowanego algorytmu, cyklicznie wyśle kandydatowi e-mail z listą dopasowanych do jego profilu ofert.

Tworzenie wiadomości do wielu wcale nie musi być trudne.

A co z systemami, które nie wymagają długich wdrożeń i umożliwiają pełną funkcjonalność w zasadzie już od razu, po nadaniu dostępu poszczególnym użytkownikom? W takim przypadku możemy wysyłać informacje o nowych wakatach bezpośrednio do kandydatów zarejestrowanych w bazie danych. Przewagą takiego rozwiązania jest to, że przed wysyłką możemy za pomocą opcji filtrowania zdefiniować całkiem precyzyjnie grupę docelową i zwiększyć w ten sposób skuteczność prowadzonej akcji informacyjnej. Warto zatem spróbować, zwłaszcza, że posiadając system do zarządzania procesami rekrutacyjnymi taka akcja trwa nie dłużej niż kilka minut.

Łukasz Łukasiewicz
Project Coordinator
eRecruitment Solutions

P.S. Nie pozwól, by kandydat przegapił Twoją ofertę. Sprawdź jak eRecruiter pomaga dotrzeć z ofertami pracy do najlepszych kandydatów. Odbierz swój dostęp do aplikacji eRecruiter.