Strona główna Blog Porady HR Mobilizacja zakładki „Kariera”, czyli jak przyciągnąć kandydata mobilnego

Mobilizacja zakładki „Kariera”, czyli jak przyciągnąć kandydata mobilnego

mobilna strona kariera

Zakładka „Kariera” dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych to wciąż wyzwanie dla pracodawców. Tymczasem już dawno na rynku pracy pojawił się nowy profil kandydata – kandydat mobilny. Podpowiadamy, jak i dlaczego warto o niego zadbać.

– Wersja mobilna zakładki „Kariery” to u nas jeszcze wyższy stopień wtajemniczenia. Pracodawców w Polsce, którzy wychodzą naprzeciw użytkownikom smarftonów, jest naprawdę  niewielu – mówi Daria Siwka, założycielka bardzoHR, agencji Employer&Employee Branding. – Z moich obserwacji wynika, że z jednej strony jest to efekt dość ograniczonego budżetu działu HR, a z drugiej – braku wiedzy o istotności wszystkich tych działań, które przekładają się na zwiększenie ruchu użytkowników na daną stronę www. Trudno jednak mówić o dostosowaniu www do urządzeń mobilnych, skoro obecnie jeszcze wiele firm nie ma jej w ogóle!

Tymczasem przedstawiciele młodego pokolenia, którzy coraz liczniej są obecni na rynku pracy, bardzo chętnie korzystają z technologii mobilnych. O takiego kandydata warto dbać, gdyż jak wynika z raportu Deloitte „Trendy HR 2014. Jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI wieku”, do roku 2025 pokolenie „Y” będzie stanowić 75 procent ogółu pracowników na całym świecie. Kolejna generacja, „Z”, jeszcze bardziej niż starsi koledzy traktuje mobilność jako nieodłączny i naturalny element życia.

Ułatwienie dla rekruterów

Dostosowanie zakładki „Kariera” do smartfonów i tabletów to nie tylko sposób na budowanie wizerunku nowoczesnego i przyjaznego pracodawcy, ale też ułatwienie pracy HR-wcom i usprawnienie procesów rekrutacyjnych.

Mobilna zakładka Kariera została udostępniona dwa lata temu, wraz z wdrożeniem nowej, globalnej strony firmy – opowiada Tomasz Dzięcielski, specjalista ds. komunikacji wewnętrznej w Mertium Bank. – Strona www Meritum Banku w nowej odsłonie jako jedna z pierwszych w branży bankowej została zaprojektowana zgodnie ze światowym trendem RWD (Responsive Web Design). Takie rozwiązanie niesie ze sobą korzyści dla internauty. W łatwiejszy i szybszy sposób znajdzie na stronie najważniejsze dla siebie informacje oraz będzie mógł bez problemów przeglądać naszą zakładkę na dowolnym urządzeniu – strona sama dostosuje się do przekątnej i rozdzielczości ekranu laptopa, smartfona czy tabletu.

mobilna zakładka Meritum Bank

Jak zauważa Ewelina Knol, Kierownik ds. Zarządzania Zasobami Ludzkim w Meritum Bank, zaprojektowana w taki sam sposób zakładka „Kariera” jest użyteczna dla HR-owców i przynosi pozytywne efekty. – Z mobilną zakładką docieramy do potencjalnie większej liczby osób na rynku pracy – tłumaczy.

Do urządzeń mobilnych dostosowała też swoją stronę www i zakładkę Kariera spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. – Nastąpiło to w momencie wdrażania elektronicznego systemu rekrutacyjnego eRecruiter – opowiada Monika Wójcik, starszy specjalista ds. wsparcia rekrutacji. – Młodzi ludzie korzystają głównie z Internetu i urządzeń mobilnych, więc dzięki temu odpowiadamy na ich potrzeby. To też wygodne rozwiązanie dla naszych pracowników. Spora ich część pracuje w terenie, poza biurem, chcąc zmienić stanowisko strona mobilna umożliwia im dostęp do ogłoszeń rekrutacyjnych.

mobilna zakładka PKP PLK

Mobilna zakładka jest profesjonalna, gdy…

  • jest dobrze zaplanowana i realizuje wyznaczone cele

Na etapie opracowania koncepcji należy zastanowić się nad tym, jakie funkcjonalności chcemy wprowadzić. – Możemy postawić na stronę w technologii RWD, ale też zaprojektować dedykowaną aplikację mobilną, umożliwiającą aplikowanie, czy też bieżące śledzenie aktualności dotyczących kariery w naszej firmie.  Za wdrożenie nowej strony www Meritum Banku odpowiadał interdyscyplinarny zespół projektowy, w skład którego wchodzili eksperci z wielu obszarów, będący zarówno przedstawicielami biznesu, jak i IT – opowiada Tomasz Dzięcielski.

  • jest czytelna i łatwa w nawigacji

Aby strona dobrze wyświetlała się odbiorcom, warto pamiętać o pewnej złotej zasadzie każdego, kto projektuje interfejs użytkownika – im mniej, tym „więcej”. Niepotrzebna treść czy grafika sprawia, że strona długo się ładuje i jest nieczytelna. Architektura strony powinna być zatem dostosowana do wygodnej nawigacji w telefonie, a grafika pomniejszona na tyle, by można ją było oglądać na małym ekranie urządzenia – radzi Daria Siwka.

  • jest aktualizowana

Wpisy, zamieszczane na stronie, powinny być aktualizowane. Na nic się zda jej dostępność o każdej porze i z dowolnego miejsca, jeśli użytkownik nie znajdzie tutaj wartościowych treści. Ważne, aby projektując i wdrażając zakładkę „Kariera” na urządzenia mobilne uwzględnić te informacje, które będą szczególnie ważne z punktu widzenia szukających pracy, np. oferty pracy, benefity, ścieżki rozwoju. – Można skorzystać z podpowiedzi statystyk Google Analytics naszej „głównej” strony www. Natomiast, jeśli chcemy zadbać o promocję takiego rozwiązania, warto postawić na działania z zakresu SEO – sugeruje założycielka bardzoHR.

Podążanie z duchem czasu i udostępnianie informacji o rekrutacjach na smartfonach powinno iść w parze ze standardami przyjaznej rekrutacji. Szybka i imponująca grafiką zakładka nie wystarczy, jeśli zabraknie innych elementów pozwalających zadbać o candidate experience.

Niedawno dołączyliśmy do Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji i cały czas wprowadzamy ulepszenia. Ułatwiliśmy kandydatom kontakt z działem rekrutacji, wprowadziliśmy wyszukiwarkę ofert, planujemy bardziej szczegółowo pokazywać ścieżki kariery. Rekruterzy są szkoleni z zakresu nowych technologii. W najbliższej przyszłości będziemy wykorzystywać elektroniczny system rekrutacji do badania satysfakcji kandydatów, udostępnienie zakładki na urządzeniach mobilnych jest więc tylko jednym z ogniw – podsumowuje Monika Wójcik.

PS Chcesz dowiedzieć się więcej o mobilnych zakładkach „Kariera” i wykorzystaniu nowych technologii w rekrutacji. Pobierz bezpłatny raport „Technologie w rekrutacji”.

Kasia Klimek

Katarzyna Klimek-Michno

Dziennikarka Dziennika Polskiego z sześcioletnim doświadczeniem w prasie codziennej. Z wykształcenia filolog. Laureatka nagrody „Phil Epistemoni – Przyjaciel Nauki”. Absolwentka studiów podyplomowych z zarządzania zasobami ludzkimi. Specjalizuje się w tematyce HR.