Strona główna Blog ATS O co zapytać dostawcę systemu HR?

O co zapytać dostawcę systemu HR?

pytania do dostawcy systemu HR

Decyzja zapadła – wdrażamy system wspierający pracę HR! Ale firm, które oferują podobne rozwiązania jest na rynku mnóstwo. Jak dobrze wybrać, aby nie żałować decyzji?

Oto dekalog pytań, które należy zadać dostawcy narzędzia:

1) Od kiedy istnieje wasza firma?

Rok założenia firmy jest jak numer PESEL. Im dłużej firma działa na rynku, tym możemy być bardziej pewni, że dostawca zagwarantuje nam sprawne wdrożenie, choć nie jest wcale powiedziane, że rynkowy nowicjusz nie osiągnie tego samego efektu. Wszystko zależy od tego czy chcemy mu zaufać, wiedząc, że wielu rzeczy może się jeszcze uczyć w ramach współpracy z nami.

2) Ile przeprowadziliście wdrożeń?

Im więcej doświadczeń na koncie dostawcy, tym większa pewność, że wdrożenie pójdzie gładko i bez zbędnych opóźnień.

3) Kto z naszej konkurencji korzysta z waszego systemu?

Wbrew pozorom to bardzo ważne pytanie. Jeśli konkurencyjne firmy korzystają już z tego rozwiązania, oznacza to, że dostawca zna specyfikę pracy w waszej branży, a to cenna wiedza w procesie wdrożenia.

4) Jakie zapewniacie wsparcie posprzedażowe?

Czy po wdrożeniu firma otrzyma dedykowanego konsultanta, czy może tylko instrukcje? Czy problemy techniczne trzeba zgłaszać przez formularz kontaktowy, czy może jest do tego dedykowana infolinia? Zadaj te pytania, by dowiedzieć się, czy po wdrożeniu nie zostaniecie pozostawieni sami sobie.

5) Jak wygląda kwestia bezpieczeństwa naszych danych?

Zwróć uwagę, czy dostawca oferuje takie zabezpieczenia, jak: automatyczne wylogowanie po dłuższej nieaktywności w programie, cykliczna zmiana hasła, szyfrowane logowanie, skaner antywirusowy oraz fizyczne zabezpieczenia serwerów.

6) Czy oferujecie różne wersje systemu?

Różne wersje to więcej elastyczności w dopasowaniu do potrzeb firmy.

7) Jaki jest model współpracy?

Dostawcy oferują różne formy współpracy: jednorazową opłatę licencyjną, płatność za wykorzystane jednostki lub miesięczny abonament. Dowiedz się o możliwości i wybierz najwygodniejszą formę współpracy.

8) Czy system można przetestować?

Test systemu to rzecz tak oczywista, jak jazda próbna przed zakupem nowego auta. Powinniśmy móc się przekonać czy dany system spełni nasze oczekiwania.

9) Jakie są warunki wypowiedzenia?

W biznesie, jak to w biznesie – bywa różnie. Dlatego nie zapomnij zapytać, co się dzieje, jeśli firma zdecyduje rozstać się z dostawcą – czy istnieje okres wypowiedzenia i w jaki sposób następuje przekazanie danych zgromadzonych przez firmę w systemie.

10) Za co trzeba płacić dodatkowo?

Dokładnie dopytaj, co obejmuje cena, którą zamierzacie zapłacić i jakie usługi są dodatkowo płatne.

Podsumowując:

Wybór dobrego dostawcy narzędzia nie jest aż tak trudny, jak mógłby się wydawać. Najważniejsze, to wiedzieć, czego można się spodziewać oraz pozostawać w dobrym kontakcie z dostawcą.

Julia Matulewicz
Konsultant ds. Projektów
eRecruitment Solutions.

P.S. Przetestuj eRecruiter i zyskaj pewność, że Twoje rekrutacje są w dobrych rękach. Odbierz swój dostęp do aplikacji eRecruiter.

Kryteria_wyboru_dostawcy