Strona główna Blog Porady HR Strategia na stratega, czyli w poszukiwaniu wzorowego HR Biznes Partnera

Strategia na stratega, czyli w poszukiwaniu wzorowego HR Biznes Partnera

HR biznes partner

Z założenia HR Biznes Partner to trzy osoby w jednej: wykwalifikowany specjalista ds. HR posiadający bogate doświadczenie zawodowe w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, menedżer, który wspiera kierowników liniowych oraz osoba, która rozumie działalność firmy i zachodzące w niej procesy biznesowe. Jest to także osoba, która poprzez współtworzenie i wdrożenie strategii personalnej wspiera Zarząd w realizacji strategii firmy. Krótko mówiąc wybór odpowiedniej osoby na takie stanowisko nie jest zadaniem łatwym. Jeśli właśnie stoisz przed takim wyzwaniem sprawdź jakie elementy procesu rekrutacyjnego pomogą Ci zrekrutować HR Biznes Partnera na miarę swojej organizacji.

Indywidualnie zdefiniowane kompetencje

Kompetencje idealnego HR Biznes Partnera w dużej mierze zależą od przyjętego modelu korporacyjnego w konkretnej organizacji. Trudno więc o uniwersalną listę obowiązków i wymagań na tym stanowisku. Na rynku funkcjonują różne modele „HR Biznes Partneringu” i dlatego tak istotne jest, aby już na etapie tworzenia ogłoszenia wyczerpująco opisać, jakie umiejętności, wiedza i kompetencje są wymagane.

W naszej organizacji stawiamy na precyzję. Dokładnie przedstawiamy swoje kryteria wyboru i oczekiwania wobec kandydatów. Korzystamy z własnego doświadczenia w tym obszarze oraz wypracowanych modeli współpracy – mówi Marta Doraczyńska, Specjalista w Dziale Rekrutacji i Badań Kompetencyjnych w Poczcie Polskiej.

Takie kompetencje warto przedstawić kandydatom już w ogłoszeniu o pracę. Do kluczowych kompetencji HR Biznes Partnera określonych przez Pocztę Polską należą:

  • Orientacja na cele biznesowe firmy, w tym umiejętność zbadania, rozpoznania i zarekomendowania rozwiązań dla biznesu konkretnego klienta;
  • Umiejętność analitycznego myślenia;
  • Wiedza z zakresu HR w obszarach rekrutacji, szkoleń oraz oceny pracowniczej;
  • Bardzo dobra znajomość prawa pracy oraz doświadczenie w praktycznym wykorzystaniu tej wiedzy;
  • Komunikatywność i asertywność, umiejętność rozwiązywania problemów;
  • Dobra organizacja pracy.

Wzór ogłoszenia rekrutacyjnego na HR Biznes Partnera możesz zobaczyć tutaj >>

 

Formularz rekrutacyjny skrojony na miarę

Dobrze przygotowany i precyzyjny formularz aplikacyjny to klucz do sukcesu w rekrutacji. W formularzu aplikacyjnym Poczty Polskiej na stanowisko HR Biznes Partnera kandydaci są proszeni o podanie następujących informacji:

  • Oczekiwania dotyczące wynagrodzenia. W związku z tym, że rola HR BP jest różnie definiowana i wartościowana na rynku, formularz pomaga poznać wymagania kandydatów;
  • Wykształcenie i doświadczenie na podobnym stanowisku;
  • Poziom znajomości prawa pracy – kandydaci sami go określają na zaproponowanej skali lub odpowiadają na pytania otwarte z wiedzy praktycznej. Ma to na celu sprawdzenie, w jakich sytuacjach kandydat wykorzystywał wiedzę z zakresu prawa pracy;
  • Prawo jazdy. HR Biznes Partner musi być mobilny. Szczególnie, jeżeli pracuje z Klientem Wewnętrznym poza siedzibą firmy (np. punkty sprzedażowe).

Wzór pytań do formularza rekrutacyjnego możesz zobaczyć tutaj >>

 

Idealny HR Biznes Partner to osoba, która po pierwsze świetnie zna specyfikę pracy w danej branży, po drugie, orientuje się w najnowszych trendach i może wspierać inne zespoły we wprowadzaniu nowych rozwiązań i wreszcie po trzecie, zawsze jest zorientowana na poszukiwanie i stosowanie najlepszych praktyk – ocenia Marta Eromin, Koordynator Zespołu Strategicznych HR Biznes Partnerów Poczty Polskiej. Nasza rekrutacja zaprojektowana jest właśnie pod kątem takich kandydatów i dzięki właściwemu przygotowaniu udaje nam się przyciągnąć tylko najlepszych na rynku specjalistów – dodaje przedstawicielka Poczty Polskiej.

PS Sprawdź jak eRecruiter wspiera poszukiwanie specjalistów do branży HR. Rozpocznij bezpłatny test systemu już dziś!

Katarzyna Trzaska
Brand & Buzz Specialist
eRecruitment Solutions