Strona główna Blog Employer Branding Strona Kariery – skuteczne narzędzie Employer Brandingowe

Strona Kariery – skuteczne narzędzie Employer Brandingowe

narzędzie employer brandingowe

Zakładka Kariera na firmowej stronie www to jeden z elementów, który najbardziej interesuje kandydatów. Potencjalnych pracowników może ona skutecznie zachęcić do aplikowania, jednak jeśli prowadzona jest niedbale i jest rzadko aktualizowana, to zapewne kandydat nie zostawi swojej aplikacji, szybko o niej zapomni i na pewno nie będzie chciał na nią wrócić.

Zakładka Kariera, czyli tak u nas się pracuje

Nowoczesny pracodawca, dla którego liczy się opinia kandydatów, powinien zadbać o wyczerpujące informacje o rekrutacji, czyli sekcja Kariera:

  • powinna być wydzielona jako osobna zakładka na firmowej stronie www;
  • powinna być odpowiedzią na potrzeby kandydata, czyli zawierać aktualne oferty, opisy stanowisk, możliwości rozwoju kariery, informacje na temat systemu wynagrodzeń;
  • dobrze, jeśli posiada część poświęconą stażom i/lub praktykom;
  • powinna być atrakcyjna dla kandydata – bogata w elementy audiowizualne: filmy, ciekawe zdjęcia;
  • warto też za pośrednictwem zakładki Kariera pokazać firmę nie bezosobowo, ale jako konglomerat ciekawych postaci – pracowników z różnym doświadczeniem i hobby itp.,  jak i eksponować kulturę firmy – np. stawianie na work life balance;
  • w miarę możliwości powinna być spójna z używanym systemem do rekrutacji – linkować do odpowiednich (i aktualnych!) formularzy.

Podsumowując – jeśli nasza firma jest dobrym pracodawcą, dba o rozwój swoich pracowników, stosuje ciekawe rozwiązania w zakresie motywacji, to zakładka Kariera jest dobrym miejscem do zakomunikowania tego potencjalnym pracownikom.

Podglądaj i szukaj inspiracji – to się opłaca

Poniżej zebrałem kilka ciekawych przykładów, które mogą posłużyć za inspirację. Zachęcam  do zapoznania się ze stroną Kariery firmy MZL Mielec, gdzie znaleźć można wszystkie ważne dla kandydatów informacje (http://www.pzlmielec.pl/kariera/). Ciekawy przykład z zagranicy – doskonałe ujęcie koncepcji work life balance pokazuje strona Kariery firmy Adobe (http://www.adobe.com/pl/careers.html), gdzie obejrzeć można bardzo ciekawy film zatytułowany „A Day in the Life at Adobe”.

Krzysztof Nowacki
Starszy Specjalista ds. Projektów
eRecruitment Solutions

P.S. Daj kandydatowi szansę na odnalezienie Twojej oferty – skorzystaj z możliwości automatycznej publikacji ogłoszeń w zakładce Kariera dzięki eRecruiter. Odbierz swój dostęp do aplikacji eRecruiter.

zakładka kariera