Strona główna Blog Przyjazna Rekrutacja Troska o Candidate Experience jest the BEST

Troska o Candidate Experience jest the BEST

candidate experience

BEST SA specjalizuje się w zarządzaniu wierzytelnościami, jednak chcą być the best również na innych polach. Firma zdaje sobie sprawę z tego, że pozytywne odczucia z procesu rekrutacyjnego będą procentować dobrym wizerunkiem całego przedsiębiorstwa, wyższą jakością spływających aplikacji oraz kandydatami, którzy przyjdą do firmy „z polecenia”.

Wiedza, etyka i skuteczność

…to wartości, którymi BEST kieruje się również w procesie rekrutacji. – Nasze działania w zakresie rekrutacji powierzamy praktykom i wysokiej klasy specjalistom. Nowi pracownicy mający przeprowadzać rekrutację, a także menedżerowie biorący udział w spotkaniach są przygotowywani do tych zadań tak, aby osoby biorące udział w rekrutacji spotkały się tylko z najwyższej klasy obsługą (wiedza). Stosujemy obiektywne i merytoryczne kryteria oceny zapobiegające dyskryminacji (etyka). Zależy nam na szybkiej i sprawnej obsłudze kandydatów, nie rozciągamy procesu rekrutacyjnego, udzielamy informacji zwrotnej tak szybko jak tylko jest to możliwe (skuteczność) – opisuje Kamila Pyszka zarządzająca procesem rekrutacji w BEST .

Proces rekrutacyjny w BEST jest jasno opisany na firmowej stronie kariery. Jest zaplanowany tak, aby kandydat na każdym etapie czuł się komfortowo i wiedział, czego może się spodziewać oraz mógł się odpowiednio przygotować. Planowanie zasobów personalnych jest długoterminowe, dzięki temu poznając kandydata, firma jest w stanie stwierdzić, czy w ciągu kilku miesięcy lub roku pojawią się wakaty odpowiadające posiadanym przez niego kwalifikacjom. Jeśli tak, to dane kandydatów są odpowiednio przechowywane i może on się spodziewać kolejnego kontaktu ze strony firmy i zaproszenia do udziału w innym procesie rekrutacyjnym.

Komunikacja działa…

Kandydaci aplikujący do BEST otrzymują informację o zarejestrowaniu zgłoszenia wraz z podziękowaniem i informacją o kolejnych krokach w procesie rekrutacji. Firma stawia na przyjazną atmosferę i otwartą komunikację – żadne pytanie aplikujących (mailowe czy telefoniczne) nie pozostaje bez odpowiedzi. – Wszyscy kandydaci, których aplikacje zostały zweryfikowane pozytywnie otrzymują stosowne informacje telefoniczne na każdym etapie procesu. Kandydaci, którzy zostali odrzuceni w procesie weryfikacji, każdorazowo otrzymują informację mailową na ten temat. Jeśli kandydat oczekuje wskazówek odnośnie swoich kompetencji, to na życzenie może otrzymać informację, co zdecydowało o podjętych wobec niego decyzjach – dodaje Kamila Pyszka. Proces rekrutacyjny zakłada interakcję z kandydatami, pytania stanowią stały punkt scenariusza spotkania rekrutacyjnego. Już przy okazji zaproszenia na spotkanie aplikujący są proszeni o przygotowanie pytań, firma ceni dociekliwość kandydatów, która zdaniem p. Kamili świadczy o ich dojrzałości i świadomości założonych celów zawodowych.

…w dwie strony

Inspiracją dla BEST są nowozatrudnieni pracownicy, którzy chętnie się dzielą z firmą wrażeniami z rekrutacji. W naszej spółce dużą uwagę przywiązujemy nie tylko do procesu samego pozyskania kandydata, ale także do jego adaptacji – wierzymy, że tylko w ten sposób efektywnie zwiążemy pracownika z naszą organizacją – mówi Małgorzata Włoch – HR Manager w BEST . Każdy pracownik po zakończeniu procesu adaptacyjnego proszony jest o wypełnienie ankiety, w której ocenia proces rekrutacji i wdrożenia do pracy. Firma śledzi też portale i fora z opiniami o pracodawcach, wszystkie wpisy są analizowane i żaden nie pozostaje bez reakcji. – Opinie kandydatów zachęciły nas między innymi do przebudowy naszej strony WWW, a w najbliższym czasie szykujemy kolejne zmiany w tym zakresie – wskazuje p. Małgorzata.

CTA_Raport