Strona główna Blog ATS Zakładka „Kariera” tylko dla dużych graczy?

Zakładka „Kariera” tylko dla dużych graczy?

zakładka kariera

Większość dużych firm decyduje się na umieszczenie na firmowej stronie www zakładki dedykowanej karierze i ogłoszeniom o pracę. Zaawansowana wyszukiwarka ofert, mapka z podziałem regionalnym czy szczegółowy opis procesu rekrutacyjnego to często spotykane elementy stron Karier. Co jeśli mamy do czynienia z firmą kilku- czy kilkunastoosobową, dział rekrutacji to w rzeczywistości jeden rekruter czy pracownik administracyjny, a liczba rekrutacji nie przekracza jednej rocznie? Czy warto poświęcać zasoby i energię na stworzenie sekcji poświęconej pracy w firmie?

Na początek zadaj sobie kilka pytań:

  • Ile rekrutacji w ciągu roku prowadzi Twoja firma?
  • Czy zdarza Ci się korzystać ze zgromadzonej bazy CV i wracać do kandydatów z poprzednich rekrutacji?
  • Czy organizujesz praktyki studenckie lub staże?

Niezależnie od tego, czy w ciągu roku zatrudniasz jedną, czy 10 osób, warto rozważyć wprowadzenie na stronę sekcji dotyczącej pracy. Jeśli nie prowadzisz wiele rekrutacji, możesz zrezygnować z panelu wyszukiwarki ofert, wystarczy lista aktualnych wakatów, odwiedzający bez problemu odnajdzie na krótkiej liście ofertę dla siebie. Co można podpatrzeć u dużych graczy na ich korporacyjnych stronach kariery? Co warto mieć u siebie?

  • Garść informacji o firmie nie zaszkodzi. Unikaj nudnych opisów, długich historii firmy obfitujących w daty. Daj się poznać na podstawie krótkiej acz treściwej notki. Może pomoże w tym infografika?
  • Napisz, kogo zatrudniasz, jakie działy ma Twoja firma i jak wygląda proces rekrutacji;
  • Lista ogłoszeń – pamiętaj tylko, żeby zadbać o jej aktualność!
  • Przedstaw siebie i pracowników – dwa, trzy zdania o każdym z członków zespołu, okraszone zabawną anegdotką czy szczegółami na temat ich niebanalnych zainteresowań przyciągną potencjalnych pracowników;
  • Aplikacja spontaniczna, czyli daj sobie szansę na budowanie bazy kandydatów, a aplikującym nie ograniczaj drogi dotarcia do Twojej firmy. Nawet, jeśli w tym momencie nikogo nowego nie potrzebujesz do zespołu, warto umożliwić kandydatom zostawienie CV na przyszłość;
  • Pozostaw dane kontaktowe do działu rekrutacji bądź do sekretariatu. Jeśli kandydat będzie chciał zadać pytanie, powinien mieć taką możliwość;
  • Bierzesz udział w targach branżowych, organizujesz zbiórkę pieniędzy na lokalne schronisko, podejmujesz współpracę z uniwersyteckimi biurami karier? Pochwal się! Mini sekcja z nowinkami z życia firmy pokaże mniej formalne oblicze Twojej firmy.

Zakładając, że pracujesz w małej organizacji, pewnie nie będziesz mógł niestety liczyć na wsparcie sztabu marketingowego i programistycznego. Zastanów się, co możesz zrobić własnym sumptem… i po prostu zrób to! Korzyści mogą Cię zaskoczyć – nie tylko zyskasz dobre narzędzie employer brandingowe w postaci zakładki Kariery, ale również będziesz mógł budować bazę wartościowych kandydatów, do których wrócisz, jeśli pojawi się nowy wakat w firmie.

Magdalena Łuczyńska
Młodszy Konsultant ds. Projektów
eRecruitment Solutions

CTA_ZK