Strona główna Blog Candidate Experience Zrób dobre wrażenie … od razu

Zrób dobre wrażenie … od razu

dobre wrażenie

Wszyscy wiemy jak istotne jest pierwsze wrażenie w kontaktach z innymi. I choćbyśmy chcieli być zawsze „politycznie poprawni” i kierować się zasadą, że „nie osądza się zawartości po opakowaniu”, to i tak ocena z pierwszych kilku chwil będzie miała wpływ na podejmowane przez nas decyzje. Działa tu bowiem tzw. efekt pierwszeństwa, który polega na tym, że informacja otrzymana wcześniej wywiera większy wpływ na tworzenie się ogólnego wrażenia, niż informacja otrzymana później. Pierwsze wrażenie jest po prostu odruchem instynktownym, trwającym kilka sekund, w trakcie których tworzymy sobie wyobrażenie o jakiejś osobie lub o czymś z czym mamy styczność.

Znajomość tej psychologicznej reguły przydaje się również w rekrutacji, szczególnie na jej początkowych etapach. Kandydaci bowiem często po raz pierwszy mają kontakt z firmą, kiedy przeglądają oferty pracy. A te niestety, mimo wielu wskazówek dostępnych na ten temat w Internecie, nadal pozostawiają wiele do życzenia. I dotyczy to – jak zbadała jedna z branżowych blogerek Urszula Płosarek – nie tylko ofert na niższe stanowiska, ale również tych skierowanych do menadżerów wyższego szczebla. Jest to szczególnie zadziwiające w sytuacji, kiedy często słyszymy o tym, jak trudno jest pozyskać talenty i wartościowych pracowników. A co ma sobie pomyśleć menedżer szukający pracy w finansach, jeśli aż w prawie ¼ analizowanych ofert nie znajdzie słowa o tym, co firma mu oferuje?

By nie popełniać takich błędów, a także realizować jedną z zasad Kodeksu Dobrych Praktyk w Rekrutacji, która mówi o tym, że przygotowując ofertę pracy powinniśmy zamieścić w niej konkretne informacje na temat danego stanowiska, warto raz na jakiś czas sięgnąć po ten poradnik. Polecamy!

Marcin Sieńczyk
Managing Director
eRecruitment Solutions

 

CTA_CX 2