Strona główna Centrum Prasowe Meritum Bank wdrożył system do rekrutacji i komunikacji z kandydatami

Meritum Bank wdrożył system do rekrutacji i komunikacji z kandydatami

Pracodawcy z sektora finansowego znów szukają rąk do pracy. W I kwartale tego roku w serwisie Pracuj.pl opublikowali 16 tys. ofert pracy, czyli o 1/5 więcej niż w IV kw. 2013 i o 9% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najbardziej poszukiwanymi specjalistami byli finansiści i specjaliści od sprzedaży.

Tendencję tę potwierdza Meritum Bank, który poszukuje właśnie ekspertów ds. sprzedaży i obsługi klienta i w związku z tym wdrożył system do rekrutacji on-line. eRecruiter ułatwi też bankowi komunikację z kandydatami, co jest szczególnie istotne w kontekście tego, że Meritum Bank jako pierwszy w branży dołączył do Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji.

– Po przetestowaniu eRecruitera wiedzieliśmy, że uporządkuje on cały proces rekrutacyjny w naszej firmie. System wspiera nas w publikacji ogłoszeń, selekcji aplikacji, a także – co jest dla nas bardzo istotne – w komunikacji z kandydatami. Podjęcie decyzji o jego wdrożeniu wynikało między innymi z prowadzenia coraz większej liczby procesów rekrutacyjnych – mówi Ewelina Knol, kierownik ds. zarządzania zasobami ludzkimi w Meritum Banku. Wdrożenie systemu pozwoliło bankowi scentralizować rekrutacje, dzięki czemu wszystkie procesy mogą być nadzorowane i koordynowane z jednego miejsca.

Korzystanie z eRecruitera usprawnia pracę osób prowadzących rekrutacje. Jeden przejrzysty system, w którym znajduje się komplet informacji o kandydatach i procesie rekrutacji zastępuje nawigację po różnych programach, folderach i zestawieniach. Przeprowadzona z użyciem systemu eRecruiter informatyzacja rekrutacji w Meritum Banku pozwoliła na znaczącą oszczędność czasu. Szczególne znaczenie ma możliwość zdefiniowania szablonów odpowiedzi dla kandydatów. To wyraźnie skraca czas potrzebny na komunikację z kandydatami na poszczególnych etapach procesu rekrutacyjnego.

Pierwszy bank przyjazny kandydatom

Meritum Bank stawia na przyjazną rekrutację – jako pierwszy bank w Polsce został członkiem Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji. – Zależy nam na budowaniu pozytywnych relacji z kandydatami. Chcemy być postrzegani jako rzetelny i atrakcyjny pracodawca już na etapie procesu rekrutacji. Wybrany przez nas system do rekrutacji pomaga nam nie tylko dbać o bezpieczeństwo danych osobowych, ale dzięki niemu jesteśmy w stanie kontrolować przepływ informacji między nami a kandydatami, a także między naszymi pracownikami. Jesteśmy pewni, że osoby ubiegające się o pracę u nas, otrzymują informację zwrotną na każdym etapie procesu rekrutacyjnego – twierdzi Ewelina Knol.

Agnieszka Odorska, młodszy specjalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi deklaruje, że duże uznanie firmy zdobyła możliwość kontaktu z kandydatami, a zwłaszcza możliwość kontrolowania etapów udzielania informacji zwrotnej. Firma korzysta również z tzw. spotkań on-line, dzięki którym rekrutujący mogą przeprowadzić wirtualną rozmowę z kandydatem, który nie mógł przyjechać do siedziby firmy.

Powrót do przeszłości

Budowanie relacji z kandydatami w przypadku Meritum Banku oznacza również ponowny kontakt w przypadku ogłoszeń odpowiadających kwalifikacjom osoby aplikującej. – Wielokrotnie zapraszaliśmy osoby ubiegające się o dane stanowisko na kolejną rozmowę, dotyczącą posady zgodnej z jego profilem. System umożliwia nam, w ramach poszczególnych procesów, oznaczać kandydatów, którzy posiadają kompetencje i umiejętności cenione przez naszą organizację – mówi Agnieszka Odorska.

Meritum docenia również możliwość oceniania i tagowania kandydatów oraz dodawania statusów. Zdaniem Eweliny Knol daje to gwarancję, że każdy korzystający z eRecruitera pracownik HR, a także kierownik liniowy, będzie miał kompletną wiedzę dotyczącą statusu danej osoby w procesie rekrutacyjnym i nie popełni błędu w komunikacji z nią.

Załączniki:

2014-04-10_Meritum Bank wdrozyl system do rekrutacji i komunikacji (docx)