Niedawno pisaliśmy o tym, jak wybrać system rekrutacyjny. Dziś przypominamy co warto zrobić, by podjąć trafną decyzję.
Gdy organizacja postanawia wdrożyć system rekrutacyjny, zaczyna się proces wyboru dostawców.
W każdej firmie wygląda on inaczej i jest mniej lub bardziej metodyczny. Niektórzy patrzą głównie na cenę i szybko podejmują decyzję, inni robią skrupulatne zestawienia, analizując drobiazgowo oferty dostawców. Bez względu na to, jakie podejście jest dla Ciebie bardziej naturalne, wiedz, że masz do dyspozycji wiele narzędzi ułatwiających podjęcie decyzji.
Wysyłka zapytania ofertowego (Request For Information i Request For Proposal)
Ustalasz zespołem, jakie funkcje ma mieć Wasz idealny system rekrutacyjny oraz jakie warunki musi spełniać. Robicie obszerne zestawienie (np. w formie tabelki w MS Excel) w którym opisujesz Wasze wymagania. Wysyłasz je do kilku dostawców usługi i czekasz na informację zwrotną. Wysyłka zapytania ofertowego pozwala Ci porównać oferty dostawców w sposób usystematyzowany, ponieważ to Ty narzucasz format odpowiedzi.
Spotkania z dostawcami
Niezależnie od tego, czy korzystaliście z wysyłki zapytań ofertowych, warto spotkać się z dostawcami aby dopytać o kluczowe dla Was aspekty. Można wtedy poznać przedstawicieli dostawcy, ocenić ich kompetencje oraz poprosić o porady, jak najlepiej wykorzystać ich system w Waszej organizacji.
Opinia innych rekruterów
Zapytaj Twoich znajomych HRowców z jakich systemów korzystają w swoich firmach. Jeśli nie znasz takich osób, poproś dostawcę oprogramowania o podanie telefonu kontaktowego do kilku przykładowych klientów. Rzetelna firma nie będzie miała z tym problemu. Możesz także popytać na branżowych formach dyskusyjnych lub konferencjach dla HRowców. Warto także sprawdzić, z jakich narzędzi korzysta konkurencja Twojej firmy.
Test systemu
Zwykle nieodzowny – bo dopiero w praktyce okazuje się, czy system jest wygodny w użyciu i czy działa szybko. Wiele narzędzi oferuje bogate funkcjonalności, ale strony przeładowują się bardzo powoli albo system generuje dużo błędów. Test narzędzia to także dobry okres, aby zapoznać się ze swoim potencjalnym opiekunem i sprawdzić czas reakcji oraz jakość działania tzw. suportu (osób ze wsparcia technicznego).
System rekrutacyjny wdrażamy na lata, tak więc zdecydowanie warto poświęcić temu zagadnieniu odpowiednią uwagę. Życzę powodzenia 🙂
Edyta Kopczyńska
Product Manager / Team Leader
eRecruitment Solutions