Wszystkie firmy, które dołączyły do Koalicji na Rzecz Przyjaznej rekrutacji, kierują się w naborze pracowników podobnymi standardami określonymi w Kodeksie. Przyjazna rekrutacja ma jednak różne oblicza i wdrożenie poszczególnych rozwiązań w dużej mierze zależy od branży i struktury firmy. Dziś przyglądamy się, jak wygląda ona w Home Estate, agencji pośredniczącej w wynajmie nieruchomości na terenie Warszawy.
W Home Estate wychodzimy z założenia, że sukces firmy to praca każdego z nas – mówi Kinga Karwowska z działu rekrutacji – Do procesu rekrutacji podchodzimy ze szczególną dbałością. Jest to dla firmy bardzo ważne, ponieważ specyfika pracy, szczególnie na stanowisku agenta, niestety wpływa na dużą rotację. Rekrutację na to stanowisko robimy bardzo często i jest to dla nas ważne, żeby wybrać najbardziej odpowiednich kandydatów, dlatego cały czas staramy się doskonalić i optymalizować proces rekrutacji. Poświęcamy temu dużo czasu i dużo pracy.
Dobre relacje z kandydatami budują pozytywny wizerunek firmy jako potencjalnego pracodawcy, dlatego firma dba o doświadczenia kandydatów wyniesione z procesu rekrutacji.
Wierzymy, że wysyłając jasne komunikaty zarówno kandydatom, którymi firma jest zainteresowana w bieżącym procesie rekrutacyjnym, jak i tym, których nie możemy aktualnie zaprosić do dalszej współpracy, dbamy o to, jak jesteśmy postrzegani – dodaje Kinga Karwowska.
Informacja zwrotna wysyłana jest zarówno do kandydatów przechodzących do kolejnego etapu, jak i do tych, którzy zostali odrzuceni. Kandydaci dostają również podziękowanie za udział w rekrutacji, które jednocześnie zachęca do śledzenia portali ogłoszeniowych, w których firma prowadzi bieżącą rekrutację, szczególnie na stanowiska sprzedażowe. Kandydaci, którzy zostali zaproszeni na spotkanie zawsze dostają mailowe potwierdzenie terminu spotkania oraz szczegółowe informacje na temat miejsca spotkania. Wszyscy informowani są również o ich postępach w procesie.
Przed rozmową rekrutacyjną dokumenty aplikacyjne są szczegółowo analizowane, rekruterzy sprawdzają też podstawowe informacje o firmach, w których kandydat pracował. Zespół poszukuje potwierdzenia, że realizowane obowiązki i cechy charakteru pokrywają się z profilem osobowościowym i zadaniami na oferowanym stanowisku. Następnie sprawdzane jest, czy profil osobowościowy kandydata idzie w parze z tym jak on sam przedstawia siebie na portalach społecznościowych. Dotyczy to nie tylko portali biznesowych jak GoldenLine i LinkedIn, ale także Facebooka. Wszystko po to, by mieć pewność, że również kandydat będzie się dobrze czuł w nowym miejscu pracy.
Ciekawym rozwiązaniem jest tzw. training day polegający na zaproszeniu wybranego kandydata na kilka godzin do biura firmy i zapoznaniu go z podstawowymi zadaniami oraz z zespołem, by upewnił się, że Home Estate to miejsce właśnie dla niego. – Kandydaci są informowani w jakim terminie mogą się spodziewać zaproszenia na spotkanie, jak wygląda taki dzień próbny. Zawsze też dostają czas na podjęcie decyzji, czy chcą w firmie pracować, czy nie. Naszym zdaniem to wyraz szacunku i gwarancja dla nas, że pracownik po takim eksperymencie rzeczywiście chce rozwijać swoją drogę zawodową z nami – podsumowuje Kinga Karwowska.
Home Estate prowadzi również ewaluację naboru oraz planuje wdrożyć system monitorowania opinii o rekrutacji. Udział w Koalicji zainspirował zespół rekruterów również do opracowania rozwiązań ułatwiających przebieg procesu rekrutacji osobom z oddalonych miast.
Julia Urbańska
Koordynator ds. Marketingu B2B
eRecruitment Solutions
PS. Czy wiesz, co zrobić, by zapewnić kandydatom komfort i pozytywne odczucia na każdym etapie rekrutacji? Odwiedź stronę Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji i dowiedz się jak dbać o pozytywne relacje z kandydatami.