Co drugi kandydat informacji o potencjalnym pracodawcy szuka właśnie na firmowych zakładkach KARIERA. To wyniki ostatniego badania „Candidate Experience 2017” przeprowadzonego przez eRecruiter. Mimo to wciąż wiele pracowych zakładek nie pomaga, a wręcz utrudnia znalezienie pracy. Co zrobić, by wznieść webowe doświadczenia kandydatów na najwyższy poziom?
– Największym wyzwaniem jest to, aby jak najkrócej i jak najprościej pokazać kandydatowi, jakim pracodawcą naprawdę jesteśmy. To ułatwi mu poznanie kultury organizacyjnej firmy i pomoże odpowiedzieć na pytanie czy identyfikuje się z nią – mówi Milena Kierzkowska, Specjalista ds. Rekrutacji w firmie GRYCAN.
Rysunek 1. W zakładce KARIERA firmy GRYCAN hasło przyświecające firmie jest wyraźnie widoczne dla wszystkich kandydatów
Jak pokazują wyniki raportu Altimeter „Creating a customer-first web experience” na pozytywne doświadczenia odwiedzających strony internetowe wpływa dziś 5 elementów. Bardzo łatwo odnieść je do realiów zakładki KARIERA.
- prezentacja – treści na stronie powinny być zrozumiałe i czytelne dla kandydata.
Rysunek 2. Zakładka KARIERA firmy Mieszko prowadzi kandydata po etapach rekrutacji krok po kroku.
- trafność – informacje w zakładce powinny odpowiadać na podstawowe pytania kłębiące się w głowie kandydata m.in. o kształt procesu rekrutacji, wartości i kulturę organizacyjną firmy czy wyzwania czekające na kandydatów na konkretnych stanowiskach.
- doświadczenia marki – kandydat odwiedzający zakładkę KARIERA powinien mieć uczucie spójności z komunikatami, które marka pracodawcy wysyła mu w innych kanałach – w mediach społecznościowych, ogłoszeniach o pracę czy na targowych plakatach i ulotkach.
- nawigacja – strona musi być łatwa w nawigowaniu i dostosowana do narzędzi mobilnych.
Rysunek 3. Mobilna zakładka KARIERA Spotify jest w całości dostosowana do potrzeb urządzeń mobilnych.
- język – zamiast korporacyjnej nowomowy dużo lepiej jest wybrać język zrozumiały dla kandydatów z Twojej branży. Nie bój się żartów czy aluzji zrozumianych wyłącznie dla nich.
W przypadku tak specyficznej strony, jaką jest zakładka KARIERA, warto pamiętać też o możliwości zintegrowania jej z systemem ATS np. eRecruiter.
Rysunek 4. Sekcja OFERTY PRACY na stronie GRYCAN zintegrowana z systemem ATS.
– To przede wszystkim oszczędność czasu dla rekrutera. ATS znacznie ułatwia publikację ofert pracy w zakładce kariera. Dzięki możliwości zapisania szablonów w systemie, rekruter nie musi każdorazowo tworzyć od podstaw nowego ogłoszenia. Ma to duże znaczenie w przypadku firm prowadzących jednocześnie kilkanaście, kilkadziesiąt projektów na to samo stanowisko w różnych lokalizacjach – wyjaśnia Milena Kierzkowska z firmy GRYCAN.
A co Waszym zdaniem świadczy o skuteczności zakładki KARIERA?