Kandydat kupuje Pracodawcę, który dobrze rekrutuje – podsumowanie trzeciego spotkania Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji
Kolejne, trzecie śniadanie Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji już za nami. Podczas spotkania, które odbyło się 13 listopada br. w warszawskim hotelu Sheraton, członkowie Koalicji mieli szansę do rozmowy i wymiany swoich doświadczeń w zakresie przyjaznej rekrutacji. Okazją do zgromadzenia przedstawicieli działów HR było przedstawienie wyników najnowszej, drugiej edycji badania Candidate Experience.
Prezentację „Kandydat kupuje Pracodawcę, który dobrze rekrutuje!” poprowadził Marcin Sieńczyk, dyrektor zarządzający eRecruitment Solutions – organizatora akcji Przyjazna Rekrutacja. Raport został przygotowany na podstawie dwóch badań ankietowych przeprowadzonych online i zawierał spojrzenie na procesy rekrutacyjne zarówno ze strony pracodawców jak i ze strony osób biorących udział w procesach rekrutacyjnych.
Zaprezentowane wyniki, podobnie jak rok temu, wykazały spore rozbieżności pomiędzy deklaracjami pracodawców a odczuciami kandydatów w kwestii przebiegu procesów rekrutacyjnych.
Choć aż 65% zapytanych pracodawców odpowiedziało, że dba o relacje z kandydatami na wszystkich etapach procesu rekrutacyjnego, to w opinii większości kandydatów (57%) firmy nie dbają o ten obszar swojego biznesu.
Co ciekawe, druga edycja badania Candidate Experience pokazała, że nieodpowiednio przeprowadzona rekrutacja może odbić się negatywnie na wynikach sprzedażowych firmy.
Niemal połowa zapytanych kandydatów (46%) twierdzi, że negatywne wrażenia wyniesione z rekrutacji u danego pracodawcy zmieniają ich nastawienie do jego produktów lub usług na negatywne, a w konsekwencji mogą oznaczać rezygnację z ich zakupu.
Oficjalny raport z badania Candidate Experience będzie dostępny już wkrótce.
Prezentacja wyników badania stanowiła znakomitą podstawę do dalszej dyskusji wśród zgromadzonych uczestników. Wspólnie zastanawialiśmy się, jakie są przyczyny występowania różnic pomiędzy odpowiedziami pracodawców i odczuciami kandydatów, co zmieniło się od ubiegłego roku. Naszych gości zapytaliśmy również o to, jakie są ich zdaniem metody i szanse na zmianę takiego stanu rzeczy.
Ostatnią częścią śniadania koalicjantów były warsztaty. Podzieleni na 4 grupy przedstawiciele działów HR mieli za zadanie wypracować praktyczne rozwiązania odpowiadające na postawione im pytania:
- Jak utrzymać pozytywne relacje z kandydatami po rekrutacji?
- Jak przyciągnąć jak najwięcej wartościowych kandydatów do procesu rekrutacji na niszowe stanowiska?
Rozwiązania zaprezentowane przez grupy przerosły nasze oczekiwania i wyszły daleko poza standardowe odpowiedzi. Już wkrótce zostaną one opisane na naszym blogu.
Wszystkim gościom serdecznie dziękujemy za przybycie i wspólnie wykonaną pracę. Już teraz zapraszamy do uczestnictwa w kolejnym śniadaniu. Jednocześnie bardzo cieszymy się, że Koalicja na rzecz Przyjaznej Rekrutacji spotyka się z coraz większym zainteresowaniem ze strony firm. W ciągu ostatniego roku liczba przyjaciół przyjaznej rekrutacji podwoiła się i obecnie jest nas już 127 członków. Dziękujemy i zapraszamy kolejne firmy do włączenia się do naszej akcji!
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.