Rozmowa rekrutacyjna z kandydatem, który nie przygotuje się do niej, może przeistoczyć się w istny koszmar. Czy taki scenariusz dotyczy tylko aplikujących? Jak czuje się początkujący menedżer przed spotkaniami z kandydatami, szczególnie podczas pierwszej rekrutacji do swojego zespołu? Czy zawsze…
Badania, wywiady, analiza danych, konsultacje i praca zespołu projektowego, to wszystko wiąże się z tworzeniem persony, czyli fikcyjnego przedstawiciela grupy docelowej. Kiedy więc trzymamy już przed sobą zdjęcie i opis takiej osoby, to oznacza, że zakończyliśmy pewien etap, ale jednocześnie…
Mimo że pojęcie persony krąży w środowisku HR, to wciąż niewiele organizacji dysponuje takim narzędziem i wykorzystuje je w procesach rekrutacji. Tymczasem to właśnie sprecyzowanie grupy docelowej i „wejście w buty” potencjalnych kandydatów jeszcze przed rozpoczęciem kampanii rekrutacyjnej może zadecydować…
Kalendarz to niezbędny element każdego procesu rekrutacyjnego – bez względu na branżę czy firmowe zaplecze technologiczne. Porządkuje działania, minimalizuje ryzyko pomyłek, ale przede wszystkim pozwala na zarządzanie komunikacją i procesem udzielania informacji zwrotnej. Rekruter – prócz swojego kalendarza – musi…
Rekrutacja w mediach społecznościowych może być doskonałym uzupełnieniem działań rekrutacyjnych. Dlaczego? Social media dają możliwość szybkiej komunikacji i budują zaangażowanie. Tworzą przestrzeń do komunikacji nie tylko pracowników, ale angażują także społeczność zewnętrzną. Mogą budować przewagę konkurencyjną oraz być siłą napędową…
Dzień dobry! Niezmiernie cieszy nas, że kolejne wydanie raportów wartych nieprzeoczenia pojawia się w tak wiosennej i słonecznej aurze. I poleca się jako lektura czytana w parku na kocyku w promieniach słońca 😊 A tym razem trochę o spotkaniach online,…