Firma Creator prowadzi działalność medyczną przede wszystkim z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej oraz rehabilitacji. Wyodrębniony zespół HR działa tu dopiero od niedawna – wcześniej naborami zajmował się Dział Kadr. Nasza rozmówczyni, Agnieszka Rak, HR Project Manager, otrzymała zadanie stworzenia zespołu rekrutacyjnego i wyboru narzędzi do ich codziennej pracy. Zależało jej, by narzędzia te były nie tylko funkcjonalne, ale także pokazywały współpracownikom i kandydatom, że Creator korzysta z nowoczesnych rozwiązań i idzie z duchem czasu.
Od zespołu HR po stronę kariery
Pierwszym krokiem był wybór i wdrożenie ATS-u. Firma Creator zdecydowała się na ekosystem eRecruiter. W ślad za nim pojawiła się potrzeba stworzenia atrakcyjnej i profesjonalnej firmowej strony kariery. Opiekun po stronie eRecruiter podpowiedział Pani Agnieszce narzędzie, które umożliwia przygotowanie takiej strony w pełni samodzielnie, przy pomocy intuicyjnego kreatora: Stronę Kariery PRO.
Spore znaczenie miała zachęta ze strony Pana Huberta oraz pełne wsparcie merytoryczne Pana Radosława z eRecruiter. To właśnie dzięki ich zaangażowaniu stosunkowo szybko powstała nasza strona kariery. Zorganizowaliśmy bardziej dostępny i przejrzysty kanał komunikacji z potencjalnymi kandydatami. Dzięki Stronie Kariery PRO skutecznie przedstawiliśmy naszą kulturę organizacyjną, wartości oraz cele firmy, co pomogło przyciągnąć osoby identyfikujące się z naszymi wartościami – wspomina Pani Agnieszka.
Firma chciała się skupić na promowaniu na swojej stronie www ofert pracy i wskazywać konkretne stanowiska, które są aktualnie dostępne. Ułatwia to kandydatom znalezienie odpowiednich ofert i aplikowanie w sposób bardziej efektywny. Zależało im również, by poprzez stronę kariery www.creator.kariera.pro zbudować pozytywny wizerunek firmy jako pracodawcy. Zamieścili więc na niej opinie pracowników, by budować zaufanie i przekonać potencjalnych kandydatów, że Creator to miejsce, z którym warto związać się na dłużej i rozwijać swoją karierę.
Strona kariery krok po kroku
Utworzenie i konfiguracja strony były dla Pani Agnieszki relatywnie łatwe, dzięki intuicyjnemu i prostemu w obsłudze kreatorowi. Samo tworzenie treści zajęło jej około tygodnia – było to zadanie dodatkowe, pomiędzy stałymi obowiązkami. Na przygotowanie finalnej wersji strony, wraz ze zdjęciami i analityką, poświęciła około 3 tygodni.
W kluczowych kwestiach i trudnych momentach Pani Agnieszka korzystała z pomocy Opiekuna eRecruiter i materiałów instruktażowych dostępnych w bazie wiedzy. To wsparcie ocenia jako bardzo pomocne, ponieważ błyskawicznie rozwiązywało wszelkie wątpliwości. Dzięki temu szybko stworzyła stronę i mogła wykorzystać pełen potencjał narzędzi eRecruiter. Jak wspomina:
Nawet osoby bez specjalistycznej wiedzy technicznej są w stanie samodzielnie stworzyć Stronę Kariery PRO. W przypadku problemów i wątpliwości na każdym etapie można liczyć na wsparcie ze strony eRecruiter, także przy optymalizowaniu strony. W kwestii analityki, współpraca z naszym działem IT okazała się niezbędna. Dzięki ich zaangażowaniu możemy teraz zbierać i interpretować dane związane z użytkowaniem strony. To kluczowe dla monitorowania jej wydajności i wprowadzania ewentualnych ulepszeń. Myślę, że taka synergia wysiłków, gdzie różne działy przyczyniają się do osiągania wspólnych celów, ma pozytywny wpływ na całą firmę.
Nie tylko przygotowanie strony, ale również jej bieżąca konfiguracja, nie stanowiły dla Pani Agnieszki problemu. Wskazuje na cztery cechy kreatora Strony Kariery PRO, które sprawiają, że jest on intuicyjny w obsłudze:
- Prostota użycia: możemy szybko tworzyć i samodzielnie aktualizować zawartość strony, nawet bez wsparcia IT czy zaawansowanej wiedzy technicznej.
- Personalizacja: możemy dostosowywać wygląd i treści do unikalnych potrzeb i wizerunku firmy Creator. Pozwala to wyrazić tożsamość organizacji oraz przekazać w sposób zwięzły i zrozumiały specyficzne dla branży medycznej treści.
- Zarządzanie ofertami pracy: teraz kontrolujemy sami aktualne oferty pracy, dodając je, edytując i usuwając stanowiska oraz automatycznie publikując nowe ogłoszenia. Dzięki integracji strony kariery z systemem ATS eRecruiter znacznie usprawnił się cały proces rekrutacji.
- Responsywność: stworzona przez nas strona jest dostosowana do różnych urządzeń, takich jak komputery, smartfony i tablety. Zapewnia to kandydatom wygodny dostęp do informacji w dowolnym miejscu i czasie.
Korzyści Strony Kariery PRO w Creator
Jako główne korzyści stworzenia firmowej Strony Kariery PRO Pani Agnieszka wymienia zwiększenie efektywności rekrutacji i budowanie marki pracodawcy. Creator działa na rynku już 45 lat, z czego blisko 30 w branży medycznej. W przekazie do potencjalnego kandydata uwypuklają stabilność firmy i duże doświadczenie w branży rehabilitacyjnej. Na stronie kariery pokazują kulturę organizacyjną, opinie pracowników oraz zaangażowanie we wszystkie podejmowane działania. To zachęca do aplikowania osoby, które podzielają wartości firmy. Dzięki dostępnym informacjom i ofertom pracy, przyszli pracownicy mogą dowiedzieć się wiele o organizacji, jej potencjale i dostępnych stanowiskach.
Dzięki wykorzystaniu narzędzia od eRecruiter, Creator może się pochwalić estetycznym, nowoczesnym i spójnym wyglądem strony. Przyciąga on uwagę użytkowników i zapewnia pozytywne pierwsze wrażenie. Z kolei prosty sposób dodawania ogłoszeń o pracę, zintegrowany z systemem ATS, jest dużym ułatwieniem dla pracowników.
Zespołowi Creator podobają się także estetyka i funkcjonalność strony. Zgodnie twierdzą, że odwiedzający odnajdą na niej pełen zakres informacji o firmie, a także w sposób szybki i bezpieczny zaaplikują na wybrane stanowiska. Strona kariery pomoże zachęcić nowe osoby do pracy, co w efekcie wpłynie pozytywnie na rozwój całej organizacji.
Efekty widoczne w kilka tygodni
Strona kariery pomaga firmie Creator przyciągnąć i pozyskać utalentowanych kandydatów. Powoli zauważają także oszczędności, zarówno w kontekście czasowym, jak i finansowym. Dzięki bezpłatnej publikacji bezpośrednio na stronie obniżyli średni koszt ogłoszeń o pracę. Zwiększyli także efektywność czasową całego procesu poprzez szybkie dodawanie ogłoszeń i publikowanie ich w dowolnym momencie.
Z kolei z punktu widzenia kandydatów wygodnym rozwiązaniem jest możliwość aplikowania bezpośrednio z poziomu strony kariery, bez wysyłania osobnych maili czy wchodzenia na portal z ogłoszeniami – pozwala to zaoszczędzić im czas.
Wszystko to sprawia, że Pani Agnieszka dostrzega wiele korzyści strony kariery. Uważa ją za cenny element strategii employer brandingowej i marketingowej, pomagający zaistnieć w środowisku rekrutacyjnym oraz budujący pozytywny wizerunek firmy. To narzędzie ułatwia komunikację z potencjalnymi kandydatami i umożliwia sprawne zarządzanie procesami rekrutacyjnymi.
Posiadanie nowoczesnej strony kariery jest niezbędne, szczególnie na konkurencyjnym rynku pracy, gdzie aplikujący aktywnie szukają informacji o firmach, a rekruterzy prześcigają się w staraniach o najlepsze talenty. Myślę, że to skuteczny sposób na pozyskiwanie i przyciąganie wartościowych kandydatów – podsumowuje Pani Agnieszka.
Screeny ze strony kariery Creator. Kliknij grafikę, aby wyświetlić pełny rozmiar. Strona kariery Creator dostępna jest pod tym linkiem.
Stwórz własną Stronę Kariery PRO i pozyskuj dopasowanych kandydatów. Dowiedz się więcej!
Autor tekstu: Agnieszka Otręba