Czy infografika zwiększa efektywność działań rekrutacyjnych?
Strona główna Blog Porady HR Czy infografika może zwiększyć efektywność działań rekrutacyjnych?

Czy infografika może zwiększyć efektywność działań rekrutacyjnych?

działania rekrutacyjne

Umieszczanie infografik na stronie www, prowadzenie bloga, obecność w mediach społecznościowych, pozycjonowanie treści na firmowej stronie – mogłoby się zdawać, że wszystkie te zagadnienia należą raczej do zadań działu marketingu i z HR-em niewiele mają wspólnego. Czy aby na pewno?

Mniej znaczy więcej?

Dlaczego infografiki staja się w ostatnim czasie coraz bardziej popularne? Przede wszystkim jest to dobry sposób na zobrazowanie skomplikowanego tematu za pomocą prostych przekazów. Niewielka ilość tekstu, dużo elementów graficznych, a wszystko to podane w lekkiej formie to klucz do sukcesu infografik. Zamiast opisywać obszerny temat można go narysować – taka forma będzie łatwiejsza w odbiorze. Warto zatem zastanowić się nad wykorzystaniem infografik również w kontekście działań rekrutacyjnych.

Jeśli na stronie firmowej jest miejsce na osobną zakładkę dotyczącą kariery, przyjrzyjmy się, jakie treści się tam znajdują i w jakiej formie są przedstawione. Treści interesujące, przedstawione w atrakcyjny i zrozumiały sposób sprawiają, że kandydat zainteresowany daną firmą, będzie chciał pozostać dłużej na stronie.

Dobry temat to połowa sukcesu!

Do jakich celów można wykorzystać infografiki? Można na przykład przedstawić w nieszablonowy sposób historię firmy lub opisać kolejne etapy procesu rekrutacyjnego w zabawnej formie. To, jakie tematy możemy wykorzystać, zależy od branży, ilości miejsca na stronie czy też ogólnych wytycznych marketingowych.

Do dzieła!

Jak zacząć? Jeśli mamy pomoc w postaci działu marketingu czy też grafika siedzącego w pokoju obok, sprawa jest prosta. Jeśli nie jesteśmy takimi szczęściarzami, spróbujmy sami! W sieci znajduje się dużo porad na ten temat, można również znaleźć proste darmowe narzędzia do tworzenia infografik. Warto zadbać o kilka rzeczy, jeśli zależy nam na skuteczności tego, co stworzymy:

  • Daj się odnaleźć – wklej infografikę nie tylko na firmową stronę, ale również na firmowy profil w mediach społecznościowych;
  • Wyjdź poza sieć – wydrukuj grafikę i wykorzystaj ją na firmowym stoisku na targach pracy lub roześlij do zaprzyjaźnionych uniwersyteckich biur karier;

Design w służbie HR

Pamiętajmy o kilku regułach, które wzmocnią skuteczność infografiki:

  • Prostota przede wszystkim – lepiej zrezygnować niż przedobrzyć i przeładować projekt;
  • Zadbaj o stronę wizualną infografiki – dobrze dobrane kolory współgrające z kolorystyką marki, zbalansowana kompozycja i proste elementy potrafią zdziałać cuda;
  • Czytelność przekazu – o to przecież chodzi!
  • Logo firmy umieszczone w projekcie – dzięki temu firma będzie widoczna nawet wtedy, gdy ktoś udostępni Twoją infografikę w Internecie;
  • Jeśli chcesz i masz możliwości – zaszalej i stwórz multimedialną infografikę! Taka forma dla niektórych odbiorców może być jeszcze bardziej zachęcająca.

Korzyści płynące z wykorzystania tego niepozornego narzędzia mogą być zaskakujące. Takie nieszablonowe podejście zaprezentuje firmę jako organizację kreatywną i otwartą na nietypowe rozwiązania. Atrakcyjna forma zachęci odwiedzających stronę do pozostania na niej dłużej, a Ty będziesz mógł przekazać merytoryczne treści w sposób prosty i lekki. To wszystko dołoży kolejne cegiełki do zbudowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy i może sprawić, że otrzymasz więcej wartościowych aplikacji na swoje ogłoszenie.

Magdalena Łuczyńska
Młodszy Konsultant ds. Projektów
eRecruitment Solutions

CTA_ZK