Czy wiesz, że aktualnie w Polsce przypada 1,5 telefonu na jednego mieszkańca? To ważne z punktu widzenia rekrutacji. Dlaczego? Coraz więcej kandydatów aplikuje mobilnie. Jeżeli więc zastanawiasz się, jak rekrutować skuteczniej, to jest właśnie ten moment, abyś przemyślał, czy jesteś gotowy na rekrutację mobilną.
Jak wskazują dane StatCounter w październiku po raz pierwszy to nie komputery a urządzenia przenośne królowały w zakresie korzystania z Internetu. Większość, czyli ponad 51 proc. danych przetworzono na tabletach i smartfonach. Po raz pierwszy wskaźnik ten przekroczył połowę i wiele wskazuje na to, że ten trend będzie się pogłębiał. I co istotne dla nas, czyli branży HR, nie pozostanie to bez wpływu na rekrutację!
Źródło: http://gs.statcounter.com/
Obserwujemy w ostatnim czasie duży wzrost liczby użytkowników aplikujących i śledzących oferty pracy przez urządzenia mobilne. W samym listopadzie 2016 r. 40% odwiedzin serwisu rekrutacyjnego Pracuj.pl pochodziło z urządzeń mobilnych (źródło: Gemius/PBI).
Bez telefonu jak bez ręki…
Na pytanie, co zawsze masz przy sobie, coraz więcej osób odpowiada bez zastanowienia: telefon. Płacimy nim, komunikujemy się z innymi, czytamy maile, ale coraz częściej też… aplikujemy! Rekrutacja przez tablet czy smartfon to już nie wyjątek. Co trzeci kandydat na Pracuj.pl przegląda ogłoszenia na urządzeniach mobilnych. Mobilnie szuka informacji o pracodawcy, zarobkach, wymaganych kompetencjach. Stąd tak istotne jest, by również Twoje oferty były dostępne nie tylko na komputerze, ale też na tablecie i smartfonie, czyli były responsywne. Jeżeli o to nie zadbasz możesz stracić część kandydatów, którzy właśnie z tabletu czy smartfonu korzystają częściej niż laptopa.
Technologia podana na tacy
Skoro kandydaci coraz chętniej aplikują mobilnie, warto im to umożliwić. Zadbaj o to, aby ogłoszenia o pracy, formularze czy zakładki „Kariera” były responsywne i dostępne z każdego urządzenia (tu możesz przeczytać więcej o mobilnych zakładkach Kariera). By ułatwić aplikowanie kandydatom poprzez smartfon czy tablet, największe firmy często budują własne aplikacje mobilne z ogłoszeniami, które tworzą bazę wszystkich dostępnych u nich ofert.
Jednak budowa takiej aplikacji, a co ważniejsze jej promocja, wymagają dużego nakładu czasu pracy i finansów. Dlatego warto korzystać z gotowych rozwiązań, które oferuje rynek i znane Ci na pewno portale pracy. Posiadają one własne aplikacje, z których chętnie korzystają młodzi kandydaci.
Możesz zdecydować się także na użycie systemu do rekrutacji. Między innymi eRecruiter oferuje formularze online, które są responsywne (czyli dopasowują się do wielkości ekranu w zależności od urządzenia) i dają kandydatom możliwość aplikacji mobilnej.
Rekrutacja mobilna z eRecruiter wygodna dla kandydatów
Wejdź na chwilę w buty kandydata i wyobraź sobie proces wypełniania formularza aplikacyjnego podpiętego do ogłoszenia o pracę ze smartfonu. Nie brzmi najwygodniej, prawda? Wyjdź temu na przeciw i ułatwiaj kandydatom możliwość aplikacji do Twojej firmy. Jeżeli korzystasz z eRecruiter i publikujesz oferty pracy na Pracuj.pl, z którym system jest zintegrowany, kandydaci mogą zaaplikować na Twoją ofertę za pomocą kilku kliknięć. Jeżeli posiadają indywidualne konto „Mój Pracuj”, po zalogowaniu na konto i kliknięciu „Zaaplikuj” na wybraną ofertę pracy, ich podstawowe dane z profilu (imię i nazwisko, adres e-mail) i plik CV zostaną uzupełnione automatycznie. Dzięki temu aplikacja jest znacznie prostsza i szybsza. A wiadomo, że im łatwiejszy proces, tym większa szansa, że dany kandydat go przejdzie.
Zalety mobilnej rekrutacji
Możliwość szybkiego kontaktu z kandydatem
Odebranie CV w telefonie umożliwia natychmiastowy kontakt z ciekawym kandydatem. Dzięki temu będziemy szybsi niż konkurencja – zaprosimy go na spotkanie, złożymy ofertę współpracy.
Optymalizacja wykorzystania czasu
Dokumenty kandydatów można przeglądać swobodnie podczas podróży bez konieczności uruchamiania komputera. W każdej chwili można też dodać notatkę o kandydacie, bądź go ocenić bezpośrednio w telefonie lub tablecie.
Sprawniejszy przepływ informacji między działem rekrutacyjnym, a klientem wewnętrznym
Kierownicy prowadzący wraz z rekruterem projekt rekrutacyjny, mogą mieć dostęp do najbardziej aktualnych informacji o kandydatach i poszczególnych procesach rekrutacyjnych.
Czy warto umożliwić kandydatom mobilne aplikowanie?
Umożliwienie kandydatom mobilnego udziału w rekrutacji to nie tylko korzyść dla firmy, ale również coraz częściej konieczność. W momencie, gdy posiadanie smartfonu jest tak oczywiste, jak kiedyś telewizora, w walce o talenty nie można ignorować tego trendu. Samemu też warto z niego skorzystać, instalując na swoim telefonie aplikację mobilną eRecruiter.