Strona główna Blog Porady HR Jak napisać ogłoszenie, które skutecznie przyciągnie uwagę kandydatów?

Jak napisać ogłoszenie, które skutecznie przyciągnie uwagę kandydatów?

Jak napisać skuteczne ogłoszenie rekrutacyjne i pozyskać najlepszych kandydatów? Jak wyróżnić się na tle setek ogłoszeń rekrutacyjnych i wygrać w walce o talenty? Kandydaci w ciągu kilku sekund podejmują decyzję, czy ogłoszenie o pracę jest interesujące i czy warto aplikować do danej firmy.

Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoje ogłoszenia mogą przyciągnąć więcej wartościowych aplikacji, to poniżej znajdziesz listę wskazówek, na co warto zwrócić uwagę, tworząc skuteczną ofertę pracy!

Zapraszam do lektury😊

 

1. Zadbaj o prawidłową nazwę stanowiska

Nazwa stanowiska, to pierwsza rzecz, na którą zwracają uwagę kandydaci. Powinna odzwierciedlać zakres obowiązków i być spójna z wymaganiami, które zostaną rozwinięte w dalszej części ogłoszenia.

2. Stwórz precyzyjny i czytelny opis stanowiska

Tworząc precyzyjny i czytelny opis stanowiska poinformujesz kandydata, na czym polega oferowana praca. Co więcej, kandydat zweryfikuje, czy spełnia oczekiwania. Dokładność w określeniu zakresu zadań i obowiązków, może uchronić Cię przed otrzymywaniem niedopasowanych aplikacji.

Opis stanowiska powinien być szczegółowo wypunktowany. Co zawrzeć w tym opisie?

  • Czym pracownik będzie się zajmować?
  • Jakie zadania i odpowiedzialności będą mu powierzone?
  • Czy praca ma charakter samodzielny, zespołowy, a może ten pracownik będzie zarządzać zespołem?
  • Oczekujesz znajomości języków? Jeśli tak, to warto tu poinformować, w jakim celu potrzebna jest ta umiejętność.

3. Opisz wymagania na stanowisko

Opis wymagań, podobnie jak opis stanowiska, powinien dać obraz kandydatowi, czy jest odpowiednią osobą na dane stanowisko. Dlatego warto precyzyjnie określić wymagania, które powinien spełniać kandydat, aby był dopasowany do oczekiwań organizacji.

Wśród wymagań mogą znaleźć się:

  • Konkretne umiejętności, jak znajomość programów komputerowych.
  • Uprawnienia.
  • Wykształcenie.
  • Doświadczenie zawodowe.
  • Znajomość konkretnej branży.
  • Wymagany poziom znajomości języków obcych.
  • Posiadanie prawa jazdy.

Unikaj nieprecyzyjnych określeń. Ogólne sformułowania mogą spowodować, że na ogłoszenie odpowie wiele osób, które nie będą faktycznie spełniać oczekiwań.

4. Zaoferuj konkurencyjne warunki

Unikaj sztampowych określeń, takich jak: atrakcyjne wynagrodzenie, młody dynamiczny zespół, możliwość rozwoju, czy przyjazna atmosfera. Kandydaci oczekują konkretów. Chcą poznać dane i liczby. A najbardziej interesująca jest wysokość wynagrodzenia. Pamiętaj, że większość kandydatów, którzy przeglądają oferty, ma pracę, a to czego szukają, to lepsza oferta.

Zatem, co może skłonić do aplikowania?

  • Atrakcyjniejszy rodzaj umowy.
  • Lepsze warunki zatrudnienia. Podaj dokładną wysokość wynagrodzenia lub widełki. Podkreśl inne korzyści, np. samochód służbowy, bonusy, premie, czy budżet szkoleniowy.
  • Benefity pozapłacowe, np. praca zdalna, elastyczne godziny pracy, dodatkowe dni wolne, prywatna opieka medyczna, dofinansowanie zajęć sportowych lub nauki języków obcych.

5. Opisz proces rekrutacji

Kandydaci chcą wiedzieć, czego mogą spodziewać się podczas rekrutacji i jakie etapy będą się na nią składały. Dlatego opisz, jak krok po kroku przebiega proces i ile liczy etapów.

6. Zadbaj o to, by ogłoszenie było czytelne

Jak zwraca uwagę Paulina Mazur w e-booku: Marketing rekrutacyjny, który trafia do serc kandydatów, warto poświęć czas i zredagować ogłoszenie tak, by było napisane przystępnym językiem dla kandydatów. By osiągnąć ten cel, do tworzenia treści ogłoszenia, warto zaprosić osoby z działu, do którego rekrutujemy. Może to być menadżer, który poszukuje pracownia, członkowie zespołu, czy nowy pracownik, który został zatrudniony na podobnym stanowisku. To da nam gwarancje, że mówimy językiem kandydata.

W systemie eRecruiter z łatwością opublikujesz czytelne ogłoszenie na wielu portalach rekrutacyjnych. Możesz wybierać wśród dużych ogólnopolskich portali, a także mniejszych – lokalnych i branżowych, serwisów płatnych oraz darmowych. Co więcej, w eRecruiter z łatwością sprawdzisz, które kanały są najskuteczniejsze! Dowiesz się, skąd pozyskiwane są najlepszej jakości aplikacje i z jakimi miejscami publikacji ofert warto dalej współpracować. Jeżeli nie jesteś jeszcze naszym użytkownikiem, a chcesz z łatwością publikować ogłoszenia rekrutacyjne w wielu źródłach i mierzyć ich skuteczność, zapisz się na prezentację systemu eRecruiter, klikając tutaj.

Alicja Król

Alicja Król

Digital Marketing Specialist