getBACK SA stawia na budowanie relacji ze wszystkimi kandydatami do pracy, również tymi, którzy nie zakwalifikowali się do kolejnego etapu rekrutacji. Szczególny nacisk kładziony jest na udzielanie szczerej, rzetelnej, profesjonalnej i dokładnej informacji zwrotnej. Zdaniem Katarzyny Bochni, feedback powinien być dialogiem, nauką i inspiracją.
Spółka specjalizująca się w świadczeniu usług z zakresu zarządzania wierzytelnościami bardzo dużą wagę przywiązuje do swojego wizerunku nie tylko w oczach obecnych i potencjalnych klientów, ale również kandydatów do pracy. – Dbałość o relacje z kandydatem jest kluczowa, ponieważ podkreśla szacunek do kandydata, wpływa na budowanie wizerunku całej firmy. Każdy z nas był kiedyś po tej drugiej stronie rekrutacji, dlatego cały czas powinniśmy mieć na uwadze, w jaki sposób my sami chcielibyśmy być traktowani jako kandydaci. – mówi Katarzyna Bochnia.
getBACK zwraca też dużą uwagę na znaczenie pierwszego wrażenia w kontaktach z kandydatami. Dla niektórych kandydatów pierwszym kontaktem z firmą jest zakładka Kariera – znaleźć tam mogą aktualne informacje o prowadzonych procesach rekrutacyjnych. Osoby, które nie znajdą dla siebie odpowiedniego stanowiska, a chciałyby pracować w spółce, mogą wypełnić formularz i zostawić tzw. aplikację spontaniczną.
Firma dokłada wszelkich starań, żeby rekrutacje były prowadzone przyjaźnie. Każdy kandydat otrzymuje podziękowanie i potwierdzenie otrzymania jego aplikacji. W tej chwili pracujemy nawet nad funkcjonalnością umożliwiającą automatyczne potwierdzenie kandydatowi otrzymania jego aplikacji – dodaje Katarzyna Tomaszewska.
Bez względu na wynik rozmowy, każdy kandydat otrzymuje odpowiedź po spotkaniu, a jeśli ma jakieś pytania, to może skontaktować się z rekruterem, którego bezpośredni numer dostaje w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Odrzucenie w jednej rekrutacji nie przekreśla też szans kandydata w innej. Czasem firma wraca do aplikujących i proponuje nową ofertę, bardziej dopasowaną pod względem kompetencji i doświadczenia.
Zdarzają się również sytuacje, że kandydat nie jest zainteresowany naszą ofertą, ale wysyła nam CV poleconych przez siebie osób. To dowód na to, że taką osobą udało nam się nawiązać relację i czuje się ona doceniona w procesie rekrutacyjnym, więc szczerze może polecić nas innym kandydatom. – dodaje Katarzyna Bochnia.
getBACK docenia też opinie nowozatrudnionych pracowników na temat procesu rekrutacji, monitoruje komentarze dotyczące firmy zostawiane na forach i wykorzystuje je do podnoszenia standardów prowadzonych rekrutacji.
PS Postaw na szczerość i otwartość w komunikacji z kandydatami. Odwiedź stronę Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji, by dowiedzieć się więcej na temat zasad Przyjaznej Rekrutacji.