Spółka Dendro Poland to jedna z największych i najnowocześniejszych fabryk produkujących materace piankowe w Europie i główny ich dostawca do sieci sklepów IKEA. W codziennym działaniu firma stawia na współpracę, innowacyjność i odwagę oraz dokłada starań, by środowisko pracy było przyjazne. Nie inaczej jest w przypadku rekrutacji. Choć proces rekrutacji stawia przed kandydatem wyzwania, to może on być pewien, że zawsze będzie miał przyjazny przebieg.
To, co może potencjalnych pracowników przyciągnąć do firmy Dendro, to jej kultura organizacyjna. – Nie jesteśmy korporacją. Unikalna atmosfera bez skomplikowanych procedur, bez języka korporacyjnego, dress code’u i sztywnych reguł to coś, co cenimy najbardziej. A jeżeli do tego dołożysz zespół niezwyczajnie zwyczajnych ludzi, którzy nie rywalizują, tylko współpracują, prawdziwą otwartość na informację zwrotną i promowanie dojrzałych postaw to zobaczysz, że u nas naprawdę dobrze się pracuje – mówi Małgorzata Piekarz, Specjalista ds. HR w Dendro Poland.
Informacja zwrotna jest również kluczowym elementem procesu rekrutacyjnego.
Uważamy, że kandydat nie powinien czuć się zagubiony w trakcie aplikowania, dlatego musi być poinformowany na każdym etapie rekrutacji. W naszej firmie mamy zasadę, że jeśli proces rekrutacyjny trwa dłużej niż jeden dzień, to kandydat zostaje telefonicznie poinformowany o przebiegu dalszej rekrutacji – podkreśla Małgorzata Piekarz.
Firma dostrzega też to, że przyjazna rekrutacja buduje pozytywny wizerunek firmy jako pracodawcy, ale również może przyczynić się do budowania bazy kandydatów na przyszłość. – Sposób, w jaki przebiega proces rekrutacji świadczy o firmie, jej pracownikach, ale również o tym, jak będzie się w niej pracowało. Jesteśmy też przekonani, że potencjalni kandydaci, którzy w aktualnej rekrutacji nie zdobędą pracy, być może w przyszłości, dzięki, pozytywnej rekrutacji, zgłoszą się do nas następnym razem. – mówi Małgorzata Piekarz. Firma również sama komunikuje się z kandydatami odrzuconymi z procesu rekrutacji, by poinformować ich, że pozostają w kręgu jej zainteresowania i być może w niedługiej przyszłości odezwie się do nich.
Jeśli wracamy do kandydata, to zdarza się, że nie przeprowadzamy od początku wszystkich etapów rekrutacji, by po raz kolejny nie musiał przechodzić tego żmudnego procesu – dodaje Pani Małgorzata.
Dendro ciekawe jest również opinii kandydatów z przebiegu rekrutacji i pyta nowo zatrudnionych pracowników o to, co im się podobało, a co firma powinna zmienić, by proces był bardziej przyjazny.