Sprawna rekrutacja w Poczcie Polskiej

Efektywne zarządzanie procesami rekrutacyjnymi u największego pracodawcy w Polsce, bo takim właśnie jest Poczta Polska, jest niewątpliwie olbrzymim wyzwaniem. W 2014 roku Poczta Polska przeprowadziła prawie 16 tysięcy procesów rekrutacyjnych, z czego 4,5 tysiąca to rekrutacje wewnętrzne. Rekrutacje w Poczcie są organizowane i prowadzone aż w 16 lokalizacjach regionalnych i siedemnastej – centralnej, która odpowiada za rekrutacje top-menedżerów i koordynację dużych projektów rekrutacyjnych. Rekrutacje są prowadzone na różnorodne stanowiska – od listonosza po dyrektora zarządzającego.
Jak przy takim natłoku zadań skutecznie zarządzać tymi procesami i odpowiednio planować pracę rekruterów?
Jak usprawnić tysiące rekrutacji?
Wyzwania rekrutacyjne
- Duża liczba projektów rekrutacyjnych prowadzonych jednocześnie na terenie całego kraju.
- Stosunkowo mała liczba dobrych aplikacji na stanowiska specjalistyczne.
- Aplikacje dostarczane bezpośrednio do działów rekrutacji w wersji papierowej.
Rozwiązanie
Wdrożenie systemu eRecruiter, aby:
- Uprościć zarządzanie wszystkimi procesami rekrutacyjnymi na terenie całego kraju.
- Usprawnić komunikację z kandydatami.
- Ułatwić współpracę z klientami wewnętrznymi w ramach rekrutacji.
- Badać efektywność działań.
eRecruiter wspomaga cały proces rekrutacji od momentu zgłoszenia potrzeby od klienta wewnętrznego, aż do wybrania odpowiedniego kandydata. W razie potrzeby zawsze możemy skorzystać z fachowej pomocy konsultanta eRecruiter. – Katarzyna Lipska – Malinkiewicz, Specjalista z Działu Rekrutacji i Badań Kompetencyjnych, Poczta Polska SA
Więcej o rekrutacji w Poczcie Polskiej przeczytasz w case study: