Umieszczanie infografik na stronie www, prowadzenie bloga, obecność w mediach społecznościowych, pozycjonowanie treści na firmowej stronie – mogłoby się zdawać, że wszystkie te zagadnienia należą raczej do zadań działu marketingu i z HR-em niewiele mają wspólnego. Czy aby na pewno?
Mniej znaczy więcej?
Dlaczego grafiki, ikony i infografiki stają się coraz bardziej popularne? Przede wszystkim jest to dobry sposób na zobrazowanie skomplikowanego tematu za pomocą prostych przekazów. Niewielka ilość tekstu, dużo elementów graficznych, a wszystko to podane w lekkiej formie to klucz do sukcesu infografik. Zamiast opisywać obszerny temat można go narysować – taka forma będzie łatwiejsza w odbiorze. Warto zatem zastanowić się nad wykorzystaniem infografik również w kontekście działań rekrutacyjnych.
Jeśli na stronie firmowej jest miejsce na osobną zakładkę dotyczącą kariery, przyjrzyjmy się, jakie treści się tam znajdują i w jakiej formie są przedstawione. Treści interesujące, przedstawione w atrakcyjny i zrozumiały sposób sprawiają, że kandydat zainteresowany daną firmą, będzie chciał pozostać dłużej na stronie.
Dobry temat to połowa sukcesu!
Do jakich celów można wykorzystać infografiki? Można na przykład przedstawić w nieszablonowy sposób historię firmy lub opisać kolejne etapy procesu rekrutacyjnego w zabawnej formie. To, jakie tematy możemy wykorzystać, zależy od branży, ilości miejsca na stronie czy też ogólnych wytycznych marketingowych.
Do dzieła!
Jak zacząć? Jeśli mamy pomoc w postaci działu marketingu czy też grafika siedzącego w pokoju obok, sprawa jest prosta. Jeśli nie jesteśmy takimi szczęściarzami, spróbujmy sami! W sieci znajduje się dużo porad na ten temat, można również znaleźć proste darmowe narzędzia do tworzenia infografik. Warto zadbać o kilka rzeczy, jeśli zależy nam na skuteczności tego, co stworzymy:
- Daj się odnaleźć – wklej infografikę nie tylko na firmową stronę, ale również na firmowy profil w mediach społecznościowych;
- Wyjdź poza sieć – wydrukuj grafikę i wykorzystaj ją na firmowym stoisku na targach pracy lub roześlij do zaprzyjaźnionych uniwersyteckich biur karier;
Design w służbie HR
Pamiętajmy o kilku regułach, które wzmocnią skuteczność infografiki:
- Prostota przede wszystkim – lepiej zrezygnować niż przedobrzyć i przeładować projekt;
- Zadbaj o stronę wizualną infografiki – dobrze dobrane kolory współgrające z kolorystyką marki, zbalansowana kompozycja i proste elementy potrafią zdziałać cuda;
- Czytelność przekazu – o to przecież chodzi!
- Logo firmy umieszczone w projekcie – dzięki temu firma będzie widoczna nawet wtedy, gdy ktoś udostępni Twoją infografikę w Internecie;
- Jeśli chcesz i masz możliwości – zaszalej i stwórz multimedialną infografikę! Taka forma dla niektórych odbiorców może być jeszcze bardziej zachęcająca.
Korzyści płynące z wykorzystania tego niepozornego narzędzia mogą być zaskakujące. Takie nieszablonowe podejście zaprezentuje firmę jako organizację kreatywną i otwartą na nietypowe rozwiązania. Atrakcyjna forma zachęci odwiedzających stronę do pozostania na niej dłużej, a Ty będziesz mógł przekazać merytoryczne treści w sposób prosty i lekki. To wszystko dołoży kolejne cegiełki do zbudowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy i może sprawić, że otrzymasz więcej wartościowych aplikacji na swoje ogłoszenie.
Chcesz wiedzieć jak zaprojektować stronę kariera, aby trafić w oczekiwania kandydatów? Pobierz nasz e-book „Zakładka kariera – przez oczekiwania kandydata do serca pracownika”.