Firmowy intranet nie musi być martwym narzędziem HR, do którego zaglądasz tylko wtedy, gdy jesteś do tego zmuszany. Jak wykorzystać to miejsce w dziale rekrutacji? Zachęcamy do założenia intranetowej zakładki Kariera z prawdziwego zdarzenia. Przy jej pomocy opublikujesz oferty w intranecie i pozyskasz wartościowych kandydatów z własnego źródła.
Tablica ogłoszeń o pracę
Co może się tam znaleźć i o czym warto pamiętać, żeby pracownicy w Twojej firmie faktycznie z niej korzystali? Możesz ją wykorzystać przede wszystkim do zamieszczania ogłoszeń zarówno do rekrutacji zewnętrznych jak i wewnętrznych.
Publikacja ofert w intranecie jest możliwa dzięki wykorzystaniu nowoczesnego systemu do rekrutacji. Z systemem szybko zamieścisz ogłoszenia w intranecie i wykorzystasz moc rekomendacji. W przypadku rekrutacji zewnętrznej warto opublikować ogłoszenie rekrutacyjne kilka dni wcześniej w Intranecie, zanim ujrzy ono światło dzienne na portalach pracy w Internecie. W ten sposób zwiększasz szansę na dotarcie do kandydatów rekomendowanych przez samych pracowników. Nie tylko skróci to proces rekrutacji, ale może być też dodatkową motywacją dla pracownika, jeśli przewidzieliśmy w takiej sytuacji gratyfikację finansową za zatrudnienie znajomego.
O czym należy pamiętać, zamieszczając ogłoszenia o pracę w intranecie?
- Zadbaj o to, żeby lista ogłoszeń rekrutacyjnych była aktualna;
- Jeśli masz taką możliwość, umieść w ogłoszeniu link do formularza rekrutacyjnego on-line – ułatwi Ci to zebranie i analizę aplikacji. Jeśli korzystasz z systemu elektronicznego wspomagania rekrutacji, pamiętaj, aby umieścić tam dodatkowe pytanie kto polecił aplikującego kandydata;
- Pozwól się odnaleźć – raz na jakiś czas, w zależności od liczby prowadzonych rekrutacji, wysyłaj mailing do współpracowników w przypadku pojawienia się nowych stanowisk. Może uda się zaangażować w to Dział Marketingu czy Komunikacji Wewnętrznej?
- Upewnij się, że każdą ofertę można szybko wyszukać, ułatwi to moduł wyszukiwania z odpowiednimi filtrami;
- Zadbaj o treść i szatę graficzną ogłoszeń.
Jak wygląda proces rekrutacyjny w Twojej firmie?
Poza ogłoszeniami o pracę warto poświęcić trochę miejsca na opis procesu rekrutacji w firmie, czy w poszczególnych departamentach. Większość z nas lubi bowiem wiedzieć, co nas czeka.
„Aktualności HR-owe”
Czy oprócz standardowej „tablicy ogłoszeń”, gdzie będziesz zamieszczać informacje o wolnych wakatach, intranet może Ci się jeszcze do czegoś przydać? Oczywiście! Zrób zakładkę „Aktualności HR-owe”. Informuj na bieżąco o nowinkach z życia firmy, planowanych Targach Pracy, nagrodach, publikacjach w mediach na tematy HR-owe. Możesz sobie w tym miejscu pozwolić na humor i niekonwencjonalne podejście. Jeśli intranet będzie nudny, nieaktualny i niepraktyczny, nikt nie będzie tam zaglądał. Jeśli się postarasz, zyskasz dobry kanał komunikacji z pracownikami.
P.S. Nie zamykaj się na różne drogi rekrutacji pracowników. Sprawdź, jak dzięki eRecruiter możesz ożywić swoją zakładkę „Kariera” w intranecie. Zobacz demo aplikacji eRecruiter.