Rozmowa z Kingą Łaciak, Starszym Specjalistą ds. Rekrutacji i Rozwoju Pracowników w nazwa.pl.
– nazwa.pl przystąpiła właśnie do Koalicji Na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji – co zmotywowało Państwa firmę do udziału w tej inicjatywie?
Po zapoznaniu się z Kodeksem Dobrych Praktyk w Rekrutacji ucieszyliśmy się, że postępujemy zgodnie z jego zasadami już od dawna, gdyż jest to dla nas naturalna, niewymuszona strategia rekrutacyjna, którą wypracowujemy i ulepszamy od lat. Wpisuje się ona w całą politykę personalną w naszej firmie.
– Proszę przybliżyć nam, na czym ona konkretnie polega i jak dbacie o relacje z potencjalnymi pracownikami?
W naszej firmie stawiamy na ludzi i dobre relacje z nimi, bez względu na to czy są to nasi pracownicy, czy kandydaci biorący udział w rekrutacji. Wychodzimy proaktywnie do grup, wśród których mogą znaleźć się nasi przyszli pracownicy – poprzez coroczne uczestnictwo w Targach Pracy, a także współpracę z Akademickimi Biurami Karier. Dbamy o to, żeby osoby zainteresowane miały dobry dostęp do informacji o pracy w nazwa.pl. Dostosowujemy treść ogłoszeń do profilu aktualnie poszukiwanych kandydatów, tak aby w jasny i czytelny sposób opisywały charakter pracy na danym stanowisku. Prowadzimy i aktualizujemy zakładkę Kariera, w której znajdują się wszelkie niezbędne dla kandydatów informacje o pracy w naszej firmie, dokładny opis przebiegu procesu rekrutacji oraz zawsze aktualne oferty pracy. Stosunek do kandydatów to w pewnym sensie odzwierciedlenie naszego podejścia do pracowników. Na przykład bardzo istotna jest dla nas atmosfera panująca w pracy, więc dbamy o nią poprzez koleżeńskie relacje (wszyscy mówimy do siebie po imieniu), częste spotkania integracyjne oraz odpowiednią aranżację pomieszczeń biurowych. Naszym pracownikom oferujemy również pakiet benefitów, który w dużej mierze jest odpowiedzią na ich potrzeby. Poza standardami, typu opieka medyczna i karta wstępu do ośrodków sportowych, organizujemy cykliczne niespodzianki w godzinach pracy, świętujemy urodziny naszych pracowników.
– A jak wygląda proces rekrutacji w Państwa firmie?
Rekrutacja przebiega wieloetapowo, w zależności od stanowiska, na które prowadzona jest rekrutacja. W zakładce Kariera na naszej firmowej stronie kandydaci mają dostęp do szczegółowego opisu przebiegu procesu rekrutacyjnego, a także kontakt do osób zajmujących się rekrutacjami. Ponadto kandydaci mogą zapoznać się z opisem naszego zespołu oraz benefitami, które oferujemy.
Podczas procesu dużą uwagę przywiązujemy do procesu komunikacji – z jednej strony wewnątrz zespołu, z drugiej – do kandydatów. Kierownicy liniowi są obecni na spotkaniach rekrutacyjnych i po każdej odbytej rozmowie wspólnie z rekruterem dyskutują na temat danego kandydata. Przepływ informacji jest przejrzysty, ponieważ rekruterzy mają stały kontakt z kierownikami za pośrednictwem spotkań bezpośrednich, korespondencji mailowej, czy komunikatorów firmowych. Odnośnie kandydatów – odpowiadamy na każde zgłoszenie poprzez wysłanie mailowej informacji zwrotnej z informacją, że aplikacja do nas dotarła. Natomiast każdy kandydat, który uczestniczył w jakimkolwiek etapie rekrutacji, poza etapem selekcji, otrzymuje informację zarówno o pozytywnym, jak i negatywnym wyniku tego procesu. W przypadku negatywnego wyniku rekrutacji przekazujemy konkretne powody odrzucenia kandydatury i staramy się wskazać obszary nad którymi kandydat powinien popracować, aby w przyszłości mógł dołączyć do naszego zespołu.
Podczas rozmowy rekrutacyjnej każdy kandydat ma możliwość zadawania pytań, do czego zawsze zachęcamy, gdyż rozmowa rekrutacyjna to najlepszy czas na rozwianie wszelkich wątpliwości. Ponadto odpowiedzi na nurtujące pytania kandydatów mogą im pomóc w podjęciu przemyślanej decyzji o nawiązaniu współpracy z naszą firmą – zależy nam na tym, aby osoby rozpoczynające u nas pracę wiedziały wszystko co niezbędne o ich przyszłym miejscu i charakterze pracy. Kandydat może zadawać pytania zarówno rekruterowi, jak i przyszłemu przełożonemu, który zawsze jest obecny na spotkaniu.
Julia Urbańska
Koordynator ds. Marketingu B2B
eRecruitment Solutions
PS. Czy wiesz, że pozytywne wrażenia kandydatów z procesu rekrutacji budują zaufanie do Twojej firmy na rynku? Odwiedź stronę Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji i dowiedz się jak dbać o pozytywne relacje z kandydatami.