Kiedy kandydat odwiedza zakładkę „Kariera” na stronie internetowej marki Kazar jego uwadze z pewnością nie umknie zachęcające hasło: Modne miejsce pracy. Bardzo szybko będzie miał okazję doświadczyć także, że modny oznacza tutaj także wyznaczający standardy – i to w wielu obszarach. Firma Kazar zdecydowała się na przygotowanie dla swoich kandydatów „Pakietu Powitalnego”, czyli nietypowej broszury rekrutacyjnej. Skąd wziął się pomysł, co zawiera i czy było warto wyjść poza utarte schematy pytamy Annę Wysocką, Asystenta HR.
eRecruiter: Skąd pomysł na przygotowanie tej nietypowej broszury?
W swojej pracy zawsze stawiamy na jak najlepsze wykonanie i jakość produktu, nie inaczej było w przypadku przygotowanego przez nas „Pakietu Powitalnego”. Jesteśmy ekskluzywną marką, dlatego zależało nam aby Pakiet w pełni odzwierciedlał wyznawane przez nas wartości oraz pozostawał spójny z naszym wizerunkiem. Dodatkowo, forma na jaką się zdecydowaliśmy niewątpliwie wyróżnia nas na rynku.
W takim razie, czy możemy powiedzieć, że „Pakiet Powitalny” stał się wyrazem kultury Waszej organizacji?
Dokładnie tak, podstaw powstania „Pakietu Powitalnego” należy szukać wewnątrz naszej firmy. Prowadzimy otwartą komunikację i dialog ze wszystkimi Pracownikami, dlatego elementy, które zostały zawarte w pakiecie, pojawiają się także w naszej komunikacji wewnętrznej. Docelowy„Pakiet Powitalny” zawiera wszystkie informacje, które są niezbędne zarówno nowo zatrudnianej osobie, jak i każdemu, kto chciałby dowiedzieć się czegoś więcej na temat pracy i kultury organizacyjnej w Kazar Footwear. Wydana publikacja spełniła dwie podstawowe funkcje: jest ona kompendium wiedzy zawierającym odpowiedzi na wszystkie padające w firmie pytania oraz stała się przekaźnikiem informacji o firmie do szerszego grona odbiorców.
Wchodząc na większy poziom szczegółowości – co zawiera „Pakiet Powitalny”?
Pakiet ma dwa wymiary. Pierwszy z nich jest pragmatyczny – możemy do niego zajrzeć i zobaczyć w jakim systemie będziemy pracować i jakie benefity nam przysługują. Drugi to wymiar motywacyjny – znajdziemy tam między innymi fragment opowiadający o misji naszej firmy i wartościach, którymi kierujemy się na co dzień. Staraliśmy się zawrzeć tam wszystkie niezbędne informacje. Zaczynając od informacji wprowadzających, takich jak krótka historia firmy oraz jej misja, przez opis systemu pracy i benefity pracownicze, do informacji o regularnie organizowanych przez nas konkursach w sieci (w salonach).
Kto jest jego głównym odbiorcą materiału?
Materiał skierowany jest do wszystkich osób, które mogą być zainteresowane są pracą w naszej firmie. Można śmiało powiedzieć, że prezentowanie materiału wszystkim osobom, które przychodzą na rekrutację do naszych salonów, jak i do centrali stało się naszym standardem. Przed samą rozmową, kandydaci zapoznają się z treścią welcome set’u, na co otrzymują dodatkowy czas. Taki zabieg ułatwia przebieg późniejszej rozmowy rekrutacyjnej. Kandydaci wiedzą czego mogą się spodziewać i mają większą świadomość tego, jak wygląda praca w naszej firmie.
Jak materiał jest odbierany przez kandydatów?
Materiał jest bardzo pozytywnie odbierany zarówno przez kandydatów, którzy mają czas na zapoznanie się z jego treścią przed spotkaniem rekrutacyjnym, jak i przez naszych pracowników. Pakiet Powitalny to vademecum struktury oraz kultury organizacyjnej naszej firmy. Kandydaci wiedzą czego od nich wymagamy i czego mogą wymagać od nas. To bardzo komfortowa sytuacja.
Czy myślicie o kolejnych działaniach tego typu skierowanych do kandydatów?
Pakiet Powitalny jest częścią całego procesu, którym obecnie zajmujemy się w Kazar Footwear. Rekrutacja jest dla nas najważniejsza i staramy się dbać o nią na każdym etapie, począwszy od zapraszania kandydatów na rozmowę aż do udzielenia informacji zwrotnej. Dbamy o najwyższe standardy rekrutacji, dlatego stale prowadzimy szkolenia pracowników z zakresu rekrutacji, monitorujemy i wdrażamy najnowsze rozwiązania rekrutacyjne.
Wykraczając na zakończenie poza sam „Pakiet Powitalny” oraz Waszą organizację – czy Państwa zdaniem działania tego typu maja realny wpływ na budowanie wizerunku firmy?
Zdecydowanie tak. Zadaniem publikacji tego typu jest opis istotnych dla kandydata zagadnień i udzielenie odpowiedzi na kluczowe pytania aplikujących zanim jeszcze zostaną one zaadresowane. Przygotowanie dodatkowych materiałów dostępnych już na etapie rekrutacji świadczy o zaangażowaniu firmy. Osoby aplikujące do naszej firmy, tak jak klienci marki i nasi pracownicy, są dla nas zawsze na pierwszym miejscu. Staramy się zawsze spełniać ich oczekiwania i wychodzić naprzeciw ich potrzebom.