„Pracuj dla najlepszych, z najlepszymi, na wyjątkowych warunkach” tymi słowami firma Connectis zachęcała kandydatów odwiedzających stronę superptaca.it do aplikowania na propozycje pracy. Ten wyjątkowy i z pewnością wyróżniający się na rynku serwis jest elementem kampanii SUPER PRACA stworzonej przez CONNECTIS i skierowanej do kandydatów z branży IT.
O projekcie przygotowania tej kampanii oraz o tym czy udana kampania rekrutacyjna może mieć wpływ na budowę strategii komunikacji całej organizacji opowiada Piotr Lemieszek, Marketing Communications Manager z firmy Connectis – członek Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji, zwycięzca konkursu EB Kreator 2014 oraz wyróżniony w konkursie HR Dream Team 2015 w kategorii Zarządzanie Doświadczeniami Kandydatów – Innowacja.
eR: Kampania stworzona przez programistów dla programistów. Co to właściwie oznacza?
PL: Zaprosiliśmy do wspólnej pracy nad kampanią kolegów, którzy na co dzień zajmują się programowaniem. To oni stanowili naszą grupę docelową. Dlatego wyszliśmy z założenia, żeby pracę u podstaw zacząć wspólnie z programistami, którzy najlepiej potrafią określić oczekiwania wobec pracodawcy i zwrócić uwagę na interesującą prezentację oferty pracy.
eR: Czy trudno było zaangażować pracowników do udziału w projekcie?
PL: Wszyscy wierzyliśmy, że robimy świetną rzecz, która będzie realną zmianą dla całej firmy. Każdy czuł się unikatową częścią zespołu projektowego, który prowadzi niestandardowy eksperyment w rekrutacji IT. Dlatego też wszyscy pracownicy chcieli w jakimś stopniu uczestniczyć w powstawaniu kampanii, co dla mnie, jako osoby odpowiedzialnej za finalny kształt akcji było bardzo motywujące.
eR: Czy eksperyment się udał?
PL: Śmiało mogę powiedzieć, że kampania została zakończona sukcesem. Jak pokazują nasze wewnętrze analizy, efekty projektu superpraca.IT miały realny wpływ na wzrost zatrudnienia w Connectis, a co za tym idzie, korzyści biznesowe. Dodatkowo zaobserwowaliśmy, że zoptymalizowane zostały czas i koszty rekrutacji. Po oficjalnym zamknięciu projektu skonfrontowaliśmy wyniki z założonymi celami. Wniosek: mission completed.
eR: Czy może Pan podać przykład optymalizacji czasu i kosztów rekrutacji jaką zaobserwowano podczas trwania akcji?
PL: W pierwszych dniach kampanii poszukiwaliśmy programisty .NET z co najmniej 3-letnim doświadczeniem komercyjnym. Średnio taka rekrutacja trwa ok. 3-4 tygodni roboczych. Im dłużej trwa rekrutacja, tym więcej kosztów to generuje. Dzięki superpraca.IT proces poszukiwania, negocjacji, zatrudnienia został zamknięty w 5 dni.
eR: Czy na powodzenie kampanii miał również wpływ wygląd oferty pracy?
PL: Myślę, ze tak. Oferta była prosta, angażująca i atrakcyjna wizualnie. Postanowiliśmy przełamać dotychczasowe tradycje i stworzyć ogłoszenie budowane oczami kandydata. Powołaliśmy do życia dwudziestu trzech super bohaterów, wprowadziliśmy pierwszy etap weryfikacji kandydata na poziomie oferty, a przed ich publikacją, przedstawialiśmy propozycje naszym rekruterom, odpowiedzialnym za konkretną rekrutacje, aby poddać wszystko ich ocenie. Skupiliśmy się na konkretach, bez lania wody.
eR: Czy jest Pan w stanie wskazać jedną, najważniejszą korzyść z przeprowadzonej kampanii?
PL: Korzyści jest wiele i trudno jest mi wybrać tę najważniejszą. Uważam, że bez względu na wzrost świadomości marki wśród kandydatów, poprawę wizerunku firmy jako pracodawcy w IT czy też skok w tabelkach biznesowych – najważniejsze jest wyciąganie właściwych wniosków i ich adaptacja. Superpraca.it pozwoliła nam sprawdzić nowy sposób myślenia w marketingu rekrutacyjnym, który dotychczas nie istniał. To ważny krok w ewolucji komunikacji firmy z kandydatem. Nasze doświadczenia z akcji zostaną przeniesione na nową stronę firmową i wszystkie procesy rekrutacyjne Connectis, które świat zobaczy po oficjalnej premierze z końcem lipca pod nowym adresem www.connect.is
PS Jesteś innowatorem działań HR w swojej branży? Tworzysz unikalne kampanie rekrutacyjne i dbasz o wyjątkowe wrażenia rekrutacyjne swoich kandydatów? Dołącz do Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji.