Meritum Bank dołączył do Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji jako pierwszy bank. Decyzja była tym łatwiejsza, że Bank od początku swojej działalności przywiązuje szczególną wagę do jakości prowadzonych procesów rekrutacyjnych. Podąża też za potrzebami kandydatów, stosując innowacyjne rozwiązania technologiczne.
Meritum Bank ma świadomość tego, że kandydaci oceniają każdą firmę jako potencjalnego pracodawcę już na etapie czytania ogłoszenia, zapoznawania się ze stroną internetową, a także zdobywając informacje od osób już w niej pracujących. – Dbamy o to, by kandydaci na każdym etapie rekrutacji mieli wiedzę o tym, co dzieje się z ich aplikacją oraz jak będą wyglądały jej kolejne etapy. Chcemy, by osoby zainteresowane pracą u nas miały dobre skojarzenia z naszą marką, nawet w przypadku niezakwalifikowania się do dalszych etapów – mówi Ewelina Knol, Kierownik ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Meritum Banku.
Bank stawia też na otwartość, uczciwość i budowanie relacji z kandydatami. – Zawsze staramy się postępować w sposób niebudzący żadnych podejrzeń o jakąkolwiek stronniczość – dodaje.
Dawać to, czego oczekują kandydaci
Jak pokazuje pierwsze badanie Candidate Experience odpowiadanie na potrzeby kandydatów jest kluczem do prowadzenia przyjaznej rekrutacji. Meritum Bank udowadnia, że tak właśnie jest.
Nie tylko podpowiadamy, jak kandydat powinien przygotować się do rozmowy, ale czasem, jeśli sobie tego życzy, pełnimy również rolę doradców zawodowych i wskazujemy mu określone obszary do rozwoju – tłumaczy Alicja Sosnowska, Specjalista ds. ZZL w Meritum Banku.
Bank stara się też zapewnić wybranemu kandydatowi poczucie bezpieczeństwa w okresie oczekiwania na formalne zatrudnienie. – Jesteśmy z nim w stałym kontakcie, przygotowujemy niezbędne dokumenty potwierdzające gotowość Banku do nawiązania współpracy z danym kandydatem. – dodaje.
Technologia wspiera przyjazną rekrutację
Meritum Bank jest firmą nastawioną na innowacyjne rozwiązania, również w obszarze rekrutacji. Osoby odwiedzające nasze stoiska targowe, mogą zapoznać się ze szczegółami oferty pracy dzięki szybkiemu dostępowi przez kod QR umieszczany w ogłoszeniu.
W niektórych procesach rekrutacyjnych, specjaliści Meritum Banku wykorzystają też wideorozmowy.
Takie rozwiązanie sprawdza się, gdy kandydat aplikuje z oddalonego miejsca, np. z Lublina na stanowisko w Gdańsku. Zaoszczędza to jego czas, ale pozwala też wzajemnie poznać swoje oczekiwania bez konieczności długiej i kosztownej podróży. To jest idealne rozwiązanie na pierwszym etapie rozmów – podkreśla Ewelina Knol.
Bank planuje również wdrożyć narzędzie, które umożliwi poznanie opinii nowozatrudnionych pracowników w pierwszym okresie zatrudnienia. Część pytań ma dotyczyć także procesu rekrutacji. Warto dodać, że strona internetowa Meritum Banku, dzięki zastosowaniu technologii RWD, przystosowana jest do przeglądania w urządzeniach mobilnych. Każdy zainteresowany może przeczytać informacje o karierze w Banku, przejrzeć oferty pracy, a nawet zaaplikować w swoim smartfonie, czy tablecie.
To, na co zwraca uwagę Meritum Bank w procesie rekrutacji, to również traktowanie kandydata po partnersku.
Niektóre firmy stawiają się w pozycji silniejszego. Problemem na rynku, na który wskazują kandydaci jest nieterminowość czy składanie obietnic bez pokrycia, na przykład dotyczących przekazania informacji o wyniku rekrutacji. W Meritum Banku kandydatów traktujemy z należytym szacunkiem, dbając o miły i profesjonalny przebieg procesu rekrutacyjnego. Budowanie przyjaznej atmosfery już na tym etapie kontaktu z Bankiem to wyróżnik prowadzonych przez nas rekrutacji – zapewnia Alicja Sosnowska.
Osoby wypowiadające się:
Ewelina Knol, Kierownik ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Alicja Sosnowska, Specjalista ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi