Strona główna Blog Porady HR Atrakcyjna i wartościowa strona Kariera, czyli jaka?

Atrakcyjna i wartościowa strona Kariera, czyli jaka?

wartościowa zakładka kariera

Jako rekruter oceniasz kandydatów w procesie selekcji na podstawie CV, listu motywacyjnego czy referencji. Pamiętaj jednak o tym, że kandydaci również oceniają Twoją firmę. Ich pierwszym zetknięciem z nią jest coraz częściej korporacyjna strona Kariera. Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby szczególnie ta zakładka wzbudzała największe zainteresowanie i podsycała chęć aplikowania.

Przygotuj stronę powitalną i łatwy sposób nawigacji na stronie kariery

Wykorzystaj pierwszą stronę w zakładce Kariera do przywitania potencjalnych kandydatów, pokazania wartości firmy i tego, co doceniacie w swoich pracownikach. Często zawiera ona zdjęcia lub filmy prezentujące atmosferę panującą w organizacji, wybranych pracowników, a także produkty bądź usługi oferowane przez firmę. Wszystko po to, aby dać kandydatowi poczucie dobrego zapoznania się z firmą.

Dziel się informacjami o firmie

Czymś zupełnie normalnym jest to, że kandydaci do pracy szukają informacji o firmie przed podjęciem decyzji o udziale w procesie selekcji. Oto kilka pomysłów na sekcje informacyjne, którymi możesz wzbogacić stronę Kariera:

  • przedstaw kulturę organizacyjną i wartości, którymi kieruje się firma – opowiedz historię, która pozwoli kandydatom poczuć atmosferę organizacji i być częścią Twojego zespołu,
  • omów oczekiwania wobec kandydatów, niektóre firmy przedstawiają swoje wymagania w podziale na role i stanowiska pracy,
  • umieść najczęściej zadawane przez kandydatów pytania i odpowiedz na nie,
  • zamieść informacje na temat korzyści i benefitów dostępnych w firmie, dlaczego warto wybrać Ciebie jako pracodawcę,
  • dodaj wypowiedzi i doświadczenia dotychczasowych kandydatów i pracowników.

Pamiętaj również o przedstawieniu procesu rekrutacyjnego: przybliż kandydatom z jakich etapów się składa, by od razu wiedzieli czego mogą się spodziewać. Możesz to zrobić w formie graficznej, lub po prostu opisując krok po kroku kolejne działania podejmowane z kandydatem w ramach procesu. Przykładowe opisy etapów możesz zobaczyć tu:

Zaproś do współpracy swoich pracowników

Rekruterzy i działy marketingu mogą stawać na głowie, by wymyślić zachęcające do aplikowania hasła. Jednak kto jest w stanie lepiej przekonać do złożenia aplikacji niż obecni pracownicy firmy? Coraz więcej firm wychodzi właśnie z tego założenia i do współtworzenia strony Kariera zaprasza właśnie osoby, które pracują w organizacji.

Świetnym przykładem jest firma MediaSaturn Holding Polska. Ich strona zachęcająca do pracy w MediaMarkt jest zbiorem 4 filmów o osobach pracujących w organizacji na różnych szczeblach: Doradcy Klienta, Specjalisty ds. Obsługi Klienta, Kierownika Magazynu i Kierownika Działu Obsługi. Oglądając wideo możemy „przeżyć” jeden dzień z ich życia. To bardzo ciekawe i nadal rzadko spotykane rozwiązanie.

Oczywiście nie zawsze można sobie pozwolić na formę wideo. Wystarczy sesja zdjęciowa pracowników z ich krótkimi wypowiedziami o tym, dlaczego lubią i chcą pracować w Twojej organizacji. Tak właśnie zachęcają do współpracy w zakładce Kariera firmy Canal +.

Aby zebrać od pracowników wartościowe wypowiedzi, możesz zadać im jedne z poniższych pytań:

  • Dlaczego zdecydowałeś się do pracy w firmie?
  • Jakie wskazówki mógłbyś dać aplikującym?
  • Jak opisałbyś kulturę organizacyjną firmy?
  • Co najbardziej Cię zaskoczyło po rozpoczęciu pracy w firmie?
  • Jak oceniasz swoją ścieżkę kariery w ramach organizacji?

Dostosuj swoją stronę z ofertami pracy

Strona z ofertami pracy powinna być przyjazna dla kandydata i łatwa do nawigacji. Jeśli Twoja firma regularnie publikuje wiele ogłoszeń, warto, aby kandydat miał możliwość ich łatwego przeszukiwania. W takiej sytuacji, pomocna okaże się opcja filtrowania ofert po regionie, czy przeszukanie bazy ofert po określonych słowach kluczowych. Jeżeli ofert nie jest aż tyle, by przeglądanie ich miało stanowić problem, wystarczy dobrze dopasowana lista ofert pracy.

Wspomniane rozwiązania oferuje system do rekrutacji eRecruiter, który możesz w prosty sposób zintegrować z Twoją stroną Kariera. Dzięki połączeniu możliwe będzie publikowanie dowolnej liczby ofert pracy przez system bezpośrednio na stronę korportacyjną firmy. To Ty decydujesz, jak długo i ile ogłoszeń będzie dostępnych dla kandydatów. W każdej chwili możesz wykonać edycję treści, czy nawet odpublikować widoczne na stronie oferty.

Kandydaci za to zobaczą idealnie dopasowaną listę ofert pracy z pomocną w lepszym dopasowaniu wyszukiwarką. Nasze rozwiązanie możesz zobaczyć na takich stronach Kariera, jak:

Siła aplikacji spontanicznej

Pamiętaj, że jeśli Twoja firma nie szuka w danym momencie żadnego pracownika warto umieścić na stronie Kariera informację zachęcającą kandydata do ponownych odwiedzin, a także do zostawienia swojego CV w ramach aplikacji spontanicznej. Dzięki temu będziesz zbierać aplikacje „na przyszłość”. Gdy pojawi się zapotrzebowanie na nowe stanowisko, to właśnie ta baza stanie się Twoim pierwszym miejscem wyszukiwania kandydatów.

Ważne, by aplikacja spontaniczna była dobrze przemyślana i odzwierciedlała rzeczywiste zapotrzebowania. Kandydat powinien mieć możliwość zaznaczenia do jakiego działu/obszaru/jednostki aplikuje (lub nawet opcję zaznaczenia więcej niż jednej odpowiedzi). Poza tym możesz dodać bardziej ogólne pytania otwarte, ponieważ ta aplikacja nie dotyczy konkretnego stanowiska. Poniżej kilka przykładów:

Strona Kariera staje się wizytówką firmy. Zrób wszystko co w Twojej mocy, by błyszczała i zachęcała do zaaplikowania. Jeżeli nie możesz pozwolić sobie na duże kroki, zacznij od małych zmian, jak choćby cytaty pracowników, czy dobrze rozpisany proces rekrutacyjny. Kandydat, który będzie wiedział więcej o Twojej firmie, na pewno chętniej do niej zaaplikuje.

Krystian Adamczyk

Krystian Adamczyk

Product Marketing Specialist