Strona Kariera na firmowej stronie www to jeden z elementów, który najbardziej interesuje kandydatów. Potencjalnych pracowników może ona skutecznie zachęcić do aplikowania.
Strona Kariera – skuteczne narzędzie Employer Brandingowe

NOWOŚĆ w eRecruiter: Strona Kariery PRO – magnes na kandydatów! Dowiedz się więcej!
Strona Kariera na firmowej stronie www to jeden z elementów, który najbardziej interesuje kandydatów. Potencjalnych pracowników może ona skutecznie zachęcić do aplikowania.
Zakładka Kariera na firmowej stronie www to jeden z elementów, który najbardziej interesuje kandydatów. Z raportu Strona Kariera z perspektywy kandydata wynika, że aż 85% kandydatów śledzi oferty pracy właśnie na firmowej stronie internetowej. Z kolei 40% kandydatów przyznaje, że zdarza im się aplikować na kilka różnych ofert jednocześnie odnalezionych na stronie pracodawcy. Strona Kariera może skutecznie zachęcić potencjalnych pracowników do aplikowania. Jednak jeśli prowadzona jest niedbale i jest rzadko aktualizowana, to zapewne kandydat nie zostawi swojej aplikacji, szybko o niej zapomni i na pewno nie będzie chciał na nią wrócić.
Z artykułu dowiesz się:
Nowoczesny pracodawca, dla którego liczy się opinia kandydatów, powinien zadbać o wyczerpujące informacje o rekrutacji, czyli sekcja Kariera:
Zakładka kariery Banku Gospodarstwa Krajowego to jedno z kluczowych źródeł pozyskiwania kandydatów do pracy w naszej organizacji. Świadczy o tym fakt, że na przestrzeni ostatniego kwartału to właśnie strona kariery BGK okazała się naszym drugim pod względem liczby pozyskanych aplikacji źródłem i dostarczyła ponad 12% wszystkich otrzymanych aplikacji – mówi Agata Zamara, Starszy Specjalista ds. Rekrutacji i Employer Brandingu w Banku Gospodarstwa Krajowego
Podsumowując – jeśli nasza firma jest dobrym pracodawcą, dba o rozwój swoich pracowników, stosuje ciekawe rozwiązania w zakresie motywacji, to zakładka Kariera jest dobrym miejscem do zakomunikowania tego potencjalnym pracownikom.
Poniżej zebrałam kilka ciekawych przykładów, które mogą posłużyć za inspirację. Zachęcam do zapoznania się ze stroną Kariery firmy Trefl, gdzie znaleźć można wszystkie ważne dla kandydatów informacje (https://www.trefl.com/kariera). Ciekawy przykład z zagranicy – doskonałe ujęcie koncepcji work life balance pokazuje strona Kariery firmy Adobe, gdzie obejrzeć można bardzo ciekawy film zatytułowany „A Day in the Life at Adobe”.
Firmową zakładkę o pracy warto opracować w oparciu o cele pracodawcy i potrzeby kandydatów. Czy wiesz już, jakich informacji na stronie mogą szukać potencjalni pracownicy Twojej firmy? Jaki język do nich przemawia? Jakie korzyści są dla nich najważniejsze?
Jeśli nie, możesz o to zapytać kandydatów, którzy aktualnie uczestniczą w rekrutacji do firmy. Warto to zrobić np. pod koniec spotkania rekrutacyjnego lub w ankiecie badającej satysfakcję z procesu. Innym sposobem na to, by trafić w gusta kandydatów jest zaangażowanie pracowników wypracowanie najlepszych rozwiązań. Z reguły oczekiwania, potrzeby, a nawet język komunikacji obecnie zatrudnionych będzie spójny tymi prezentowanymi przez pożądanych kandydatów.
Dobrym sposobem pozyskiwania wiedzy potrzebnej do budowy zakładki Kariera jest oparcie się o wyniki badań i analizy raportów. Przykładem, w którym znajdziemy wyniki badania pracowników biurowych, fizycznych i pracowników usług na polskim rynku jest raport eRecruiter „Strona Kariera z perspektywy kandydata”.
W materiale można znaleźć m.in. odpowiedzi na pytania:
PS Daj kandydatowi szansę na odnalezienie Twojej oferty – skorzystaj z możliwości automatycznej publikacji ogłoszeń w zakładce Kariera, a nawet samodzielnego stworzenia takiej zakładki dzięki eRecruiter. Zobacz demo aplikacji eRecruiter.
Klikając w przycisk „Zapisz się”, wyrażasz zgodę na otrzymywanie newslettera od eRecruitment Solutions Sp. z o.o.,ul. Prosta 68, 00-838 Warszawa, zawierającego w szczególności materiały edukacyjne i informacje o produktach i usługach eRecruiter. Administratorem Twoich danych osobowych jest eRecruitment Solutions sp. z o.o., adres do kontaktu: [email protected]. Więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.