Strona główna Blog Employer Branding Strona Kariery – skuteczne narzędzie Employer Brandingowe

Strona Kariery – skuteczne narzędzie Employer Brandingowe

strona kariery

Zakładka Kariera na firmowej stronie www to jeden z elementów, który najbardziej interesuje kandydatów. Z raportu Strona Kariera z perspektywy kandydata wynika, że aż 85% kandydatów śledzi oferty pracy właśnie na firmowej stronie internetowej. Z kolei 40% kandydatów przyznaje, że zdarza im się aplikować na kilka różnych ofert jednocześnie odnalezionych na stronie pracodawcy. Strona Kariera może skutecznie zachęcić potencjalnych pracowników do aplikowania, jednak jeśli prowadzona jest niedbale i jest rzadko aktualizowana, to zapewne kandydat nie zostawi swojej aplikacji, szybko o niej zapomni i na pewno nie będzie chciał na nią wrócić.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie elementy powinna zawierać wartościowa zakładka Kariera?
  • Czy warto szukać inspiracji na stronach innych pracodawców?
  • Gdzie szukać wiedzy na temat oczekiwań i potrzeb kandydatów?
  • Po czym poznać, że nasza zakładka Kariera jest nie tylko ładna, ale i nowoczesna?

Zakładka Kariera, czyli tak u nas się pracuje

Nowoczesny pracodawca, dla którego liczy się opinia kandydatów, powinien zadbać o wyczerpujące informacje o rekrutacji, czyli sekcja Kariera:

  • powinna być wydzielona jako osobna zakładka na firmowej stronie www;
  • powinna być odpowiedzią na potrzeby kandydata, czyli zawierać aktualne oferty, opisy stanowisk, możliwości rozwoju kariery, informacje na temat systemu wynagrodzeń;
  • dobrze, jeśli posiada część poświęconą stażom i/lub praktykom;
  • powinna być atrakcyjna dla kandydata – bogata w elementy audiowizualne: filmy, ciekawe zdjęcia;
  • warto też za pośrednictwem zakładki Kariera pokazać firmę nie bezosobowo, ale jako konglomerat ciekawych postaci – pracowników z różnym doświadczeniem i hobby itp.,  jak i eksponować kulturę firmy – np. stawianie na work life balance;
  • w miarę możliwości powinna być spójna z używanym systemem do rekrutacji – linkować do odpowiednich (i aktualnych!) formularzy.

Zakładka kariery Banku Gospodarstwa Krajowego to jedno z kluczowych źródeł pozyskiwania kandydatów do pracy w naszej organizacji. Świadczy o tym fakt, że na przestrzeni ostatniego kwartału to właśnie strona kariery BGK okazała się naszym drugim pod względem liczby pozyskanych aplikacji źródłem i dostarczyła ponad 12% wszystkich otrzymanych aplikacji – mówi Agata Zamara, Starszy Specjalista ds. Rekrutacji i Employer Brandingu w Banku Gospodarstwa Krajowego

Podsumowując – jeśli nasza firma jest dobrym pracodawcą, dba o rozwój swoich pracowników, stosuje ciekawe rozwiązania w zakresie motywacji, to zakładka Kariera jest dobrym miejscem do zakomunikowania tego potencjalnym pracownikom.

Czy Twoja zakładka Kariera jest nowoczesna?

Jak rozpoznać nowoczesną zakładkę kariera

Podglądaj i szukaj inspiracji – to się opłaca

Poniżej zebrałam kilka ciekawych przykładów, które mogą posłużyć za inspirację. Zachęcam  do zapoznania się ze stroną Kariery firmy Trefl, gdzie znaleźć można wszystkie ważne dla kandydatów informacje (https://www.trefl.com/kariera). Ciekawy przykład z zagranicy – doskonałe ujęcie koncepcji work life balance pokazuje strona Kariery firmy Adobe, gdzie obejrzeć można bardzo ciekawy film zatytułowany „A Day in the Life at Adobe”.

Zastanów się lub sprawdź, czego oczekują kandydaci

Firmową zakładkę o pracy warto opracować w oparciu o cele pracodawcy i potrzeby kandydatów. Czy wiesz już, jakich informacji na stronie mogą szukać potencjalni pracownicy Twojej firmy? Jaki język do nich przemawia? Jakie korzyści są dla nich najważniejsze? 

Jeśli nie, możesz o to zapytać kandydatów, którzy aktualnie uczestniczą w rekrutacji do firmy np. pod koniec spotkania rekrutacyjnego lub w ankiecie badającej satysfakcję z procesu. Innym sposobem na to, by trafić w gusta kandydatów jest zaangażowanie pracowników wypracowanie najlepszych rozwiązań. Z reguły oczekiwania, potrzeby, a nawet język komunikacji obecnie zatrudnionych będzie spójny tymi prezentowanymi przez pożądanych kandydatów.

Dobrym sposobem pozyskiwania wiedzy potrzebnej do budowy zakładki Kariera jest oparcie się o wyniki badań i analizy raportów. Przykładem, w którym znajdziemy wyniki badania pracowników biurowych, fizycznych i pracowników usług na polskim rynku jest raport eRecruiter „Strona Kariera z perspektywy kandydata”.

W materiale można znaleźć m.in. odpowiedzi na pytania:

  • Jakich informacji poszukują na stronach pracodawców kandydaci?
  • Czy przy okazji wizyt aplikują na oferty pracy?
  • Co zrobić, by przekonać do siebie potencjalnych pracowników i sprawić, by pozostawili swoje CV?
  • Na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę przy projektowaniu strony Kariery?
  • W jaki sposób eliminować bariery tworzenia i wdrożenia zakładki o pracy w ramach internetowej strony firmy?

Aby pobrać raport, wystarczy wypełnić formularz

PS Daj kandydatowi szansę na odnalezienie Twojej oferty – skorzystaj z możliwości automatycznej publikacji ogłoszeń w zakładce Kariera, a nawet samodzielnego stworzenia takiej zakładki dzięki eRecruiter. Zobacz demo aplikacji eRecruiter.

Katarzyna Trzaska

Katarzyna Trzaska

Marketing Manager