Czy wiesz, że do końca roku 2013 ilość urządzeń mobilnych przekroczy liczbę ludności na świecie? Pisząc to nie mam na myśli telefonów komórkowych, ale smartphony, które same w sobie są już komputerami generującymi spore moce obliczeniowe i umożliwiającymi nam stały dostęp do Internetu.
Poza tym wygląda na to, że od przyszłego roku statystyczni internauci częściej będą się łączyć z siecią przez swoje telefony niż za pośrednictwem urządzeń stacjonarnych. Niewątpliwie wszystko to będzie miało znaczący wpływ na zmiany jakie już stają się zauważalne w obszarze związanym z poszukiwaniem pracy i rekrutacją pracowników. I tak, jak podaje Kevin Hawkins z NAS Recruitment – firmy, która zajmuje się kreowaniem wizerunku pracodawcy w Internecie:
- 31% wyszukiwań terminu „jobs” w Google pochodzi z urządzeń mobilnych,
- 85% osób poszukujących pracy, wykorzystuje do tego smartphony i tablety, gdy tymczasem dopiero ok. 13% firm ma obecnie zoptymalizowane strony pod kątem tego typu urządzeń,
- 72% spośród szukających pracy chciałoby otrzymywać „job alerty” bezpośrednio na swoje urządzenia mobilne.
Rzeczywistość pracodawców wygląda jednak nieco inaczej:
- dopiero 33% firm znajdujących się na liście Fortune 500 ma strony karier zoptymalizowane pod urządzenia mobilne,
- niecałe 3% firm ze wspomnianej listy umożliwia zaaplikowanie kandydatom ze swoich smartphonów.
A jeśli to mało, żeby przekonać Cię, że rekrutacja mobilna stanowić będzie istotne wyzwanie, z którym będziesz musieć się zmierzyć w najbliższym czasie, to może przekona Cię informacja o tym, że ponad 40% kandydatów w USA przerywa proces składania aplikacji na stanowisko, o ile nie jest przyjazny użytkownikom urządzeń mobilnych.
Co możesz zrobić już teraz, aby odpowiedzieć na nowe potrzeby kandydatów, to:
- zadbaj o to, aby Twoja strona kariera była „responsywna” – to znaczy wyświetlała się odpowiednio zarówno na telefonach, jak i tabletach,
- uprość proces aplikowania, w tym formularz aplikacyjny, tak aby łatwo można było przez niego przebrnąć na małych ekranach urządzeń przenośnych,
- pomyśl o wykorzystaniu video-interview w swojej codziennej pracy – Twoi kandydaci powszechnie wykorzystują już różne narzędzia do wideorozmów w codziennej komunikacji ;).
Łukasz Łukasiewicz
Project Coordinator
eRecruitment Solutions