Jednym z kluczowych sposobów na zwiększenie liczby i jakości otrzymywanych aplikacji kandydatów jest wykorzystywanie aplikacji spontanicznych. Z pozoru może wydawać się, że sposób ten jest dosyć prosty i nie ma w tym większej filozofii. Jednakże wciąż w wielu firmach strona kariery nie daje odpowiednich efektów i nie wspomaga procesu rekrutacji do firmy.
Kluczem do efektywnego wykorzystania zakładki kariera jest zadbanie o to, żeby dostarczyć kandydatowi odpowiednich informacji, tzn. takich, których poszukuje. Jak wdrożyć takie rozwiązania?
Spróbujmy wcielić się w rolę kandydata wchodzącego na stronę firmową. Strona kariery będzie jednym z pierwszych elementów, które wpłyną na postrzeganie firmy jako pracodawcy. Podobnie jak Ty przeglądasz CV i listy motywacyjne kandydatów podczas selekcji, tak oni przeglądają informacje o firmie, jej stronę internetową, profile w mediach społecznościowych, opinie pracowników na forach, dostępne artykuły i inne. Dostarczając kandydatowi niezbędne informacje na stronie kariera osiągasz lepszą kontrolę nad tym, co kandydat weźmie pod uwagę przy wyborze Twojej lub innej firmy.
Pojawia się pytanie: co można zrobić, aby poprzez stronę kariera skutecznie przyciągnąć wartościowych kandydatów i zwiększyć liczbę aplikacji spontanicznych?
Najważniejsze elementy zakładki kariera
Przede wszystkim należy się zastanowić: czy umieszczana w tej zakładce treść jest interesująca i wartościowa dla aplikującego? Przede wszystkim ma ona bowiem służyć przyciąganiu wartościowych kandydatów z nieprzeciętnymi umiejętnościami, pasującymi do tego, co może zaoferować firma.
1. Dopracuj graficznie stronę kariera
Strona kariery jest w pewnym sensie wizytówką Twojej firmy jako pracodawcy. Jeżeli będzie nieestetyczna, a umieszczone na niej informacje nie będą uporządkowane, może się to przełożyć na niekorzystne wyobrażenie kandydata o całej firmie.
2. Zadbaj o przyciągające wzrok nagłówki
Bardzo często zakładka kariera jest dosyć złożona. W celu właściwego pokierowania kandydata warto podzielić ją na sekcje i stworzyć interesujące, przyciągające wzrok nagłówki, które pomogą kandydatowi swobodne poruszanie się po stronie.
3. Umieść rekomendacje pracowników
Umieszczając rekomendacje pracowników udowadniamy, że nie tylko my myślimy pozytywnie o naszej firmie. Rekomendacje mogą być tekstowe i zwięzłe, jeśli jednak masz taką możliwość, to warto umieścić również zdjęcie pracownika lub jego wypowiedź w formie krótkiego wideo. Można tu też przemycić jakieś informacje o kulturze organizacyjnej firmy. Rozwiązanie z filmikiem wzbudza znacznie większe zaufanie wśród kandydatów, gdyż widzą oni prawdziwą osobę, która opowiada im o swoich doświadczeniach z firmą.
4. Dostarcz szczegółowe informacje dotyczące procesu rekrutacji w firmie
Każdy kandydat chce wiedzieć co go czeka, jeżeli zdecyduje się wziąć udział w rekrutacji. Dzięki temu może się do tego przygotować i będzie czuł się pewniej w całym procesie rekrutacji i selekcji.
5. Określ konkretne wymagania
Przemyśl kogo dokładnie poszukuje Twoja firma, jakie umiejętności i doświadczenie będą potrzebne na danym stanowisku. Sztampowe podejście polegające na wymienieniu wszystkich możliwych aspektów nie sprowadzi do Ciebie odpowiedniego kandydata. Stanie się wręcz odwrotnie – otrzymasz jeszcze więcej niedopasowanych aplikacji.
6. Daj możliwość aplikowania na oferty pracy
Nie trać szansy na pozyskanie kandydatów, którzy trafili na Twoją stronę. Umieść w zakładce o pracy w firmie listę aktualnych ofert lub wyszukiwarkę ogłoszeń. Takie rozwiązanie pozwoli kandydatowi odnaleźć interesującą go pozycję i bez zbędnej zwłoki wysłać swoją aplikację. Dzięki eRecruiter możesz zintegrować system ze swoją zakładką Kariera i samodzielnie publikować oferty pracy we własnych źródłach, takich jak strona www czy intranet.
Nie odkładaj tych zmian w nieskończoność
Im wcześniej wdrożysz zmiany na stronie kariera, tym wcześniej polepszysz jej efektywność, a tym samym ułatwi Ci to pracę. Dlatego też nie wstrzymuj się z wprowadzeniem zmian w nieskończoność, zacznij już teraz.
Chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej na temat przygotowania zakładki Kariera? Pobierz darmowy e-book „Zakładka Kariera – przez oczekiwania kandydata do serca pracownika”.