Strona główna Blog Porady HR 6 aplikacji dla działu HR godnych uwagi

6 aplikacji dla działu HR godnych uwagi

Zdążyliśmy się już przyzwyczaić, że nowoczesne technologie towarzyszą nam w codziennym życiu i ułatwiają załatwianie wielu spraw. Dzięki nim jesteśmy w stanie lepiej zarządzać czasem i planować obowiązki – również te służbowe. W branży HR odpowiednia organizacja zadań odgrywa kluczową rolę, dlatego warto zadbać o wysoki poziom efektywności. Z pomocą przychodzą łatwe w obsłudze aplikacje.

W artykule podpowiadamy:

  1. Jakie są najlepsze aplikacje dla działu HR?
  2. Jak lepiej zarządzać swoimi projektami w czasie dzięki aplikacjom?
  3. Jak skuteczniej rekrutować kandydatów przy wsparciu aplikacji HR?
  4. Czy korzystanie z tych aplikacji jest trudne?

Usprawnianie pracy nie zawsze musi wiązać się z wdrażaniem nowych strategii i wprowadzaniem skomplikowanych rozwiązań. Chodzi przecież o to, żeby maksymalnie ułatwić sobie funkcjonowanie w firmie, zwiększając jednocześnie produktywność. Czy to w ogóle możliwe? Jak najbardziej tak – wystarczy znaleźć aplikację dla działu HR, która idealnie wpisuje się w nasze potrzeby. Innowacyjne oprogramowanie pomoże nie tylko zapanować nad zespołem pracowników, ale także usprawnić komunikację i zautomatyzować wiele rutynowych działań. Z jakich aplikacji najchętniej korzystają specjaliści HR?

Aplikacja Trello – idealna do zarządzania projektami

W pracy każdego specjalisty HR kluczowa w osiąganiu zamierzonych rezultatów okazuje się właściwa organizacja pracy oraz płynna komunikacja. Dzięki Trello uporządkujesz wszystkie zadania, tworząc wygodne listy. Zapanujesz też nad postępami pracy zespołu i przypiszesz obowiązki do zrealizowania odpowiednim osobom.

Główne zalety aplikacji Trello:

  • intuicyjna, łatwa obsługa mimo rozbudowanych funkcji;
  • możliwość korzystania z przejrzystych tablic, list i kart, dzięki którym zarządzanie projektami stanie się sprawniejsze i bardziej efektywne;
  • szybka wymiana informacji pomiędzy członkami zespołu;
  • aplikację można dopasować do własnych potrzeb.

Aplikacja BaseCamp – sprawna wymiana informacji i wspólne prowadzenie projektów

Aby pracować efektywnie, potrzebujemy na bieżąco śledzić postępy w realizowaniu zadań i wymieniać się uwagami, spostrzeżeniami, czy ważnymi danymi. BaseCamp to aplikacja, dzięki której uporządkujesz obowiązki służbowe, załączniki, a także dyskusje z zespołem. Jak wiadomo, wysyłanie wiadomości e-mail nie zawsze się sprawdza – po pewnym czasie możemy pogubić się w natłoku informacji. BaseCamp pozwoli Ci profesjonalnie zarządzać projektami.

Główne zalety aplikacji BaseCamp:

  • prostota użytkowania;
  • znakomicie opracowana karta projektu – listy “To do”, pliki i dokumenty tekstowe, krótki update, dyskusje;
  • posiada tylko najważniejsze funkcjonalności, co pozwala w pełni skupić się na projekcie;
  • możliwość przydzielania zadań poszczególnym osobom.

Aplikacja Miro – narzędzie do tworzenia przejrzystych wizualizacji procesów i pracy zdalnej

W pracy współczesnego HR-owca z pewnością przyda się wsparcie w zakresie kreowania whiteboardów. Aplikacja Miro została właśnie do tego stworzona i uchodzi za prawdziwy „kombajn”, jeśli chodzi o współpracę w zespołach. Doskonale nadaje się do wyjaśniania złożonych procesów za pomocą mapowania wizualnego lub diagramów. Będzie doskonałym wyborem, gdy musimy popracować na przykład nad Candidate Journey Map, czyli nad mapą doświadczeń pracownika, o czym przeczytasz w artykule Candidate Journey Map jako narzędzie wspierające analizę doświadczeń kandydata.

Główne zalety aplikacji Miro:

  • rozbudowany system współpracy nad projektami;
  • duża ilość integracji z innymi aplikacjami;
  • możliwość organizacji wideokonferencji;
  • ogromna ilość gotowych szablonów.

Aplikacja Evernote – szybki dostęp do swoich notatek

Kolejną przydatną aplikacją dla działu HR jest nowoczesne narzędzie Evernote, które zyskało dużą popularność. Służy do gromadzenia rozmaitych, istotnych dla użytkownika informacji, zapisywania i organizacji notatek, tworzenia pomocnych list oraz archiwizacji. Czasem, gdy od razu nie zanotujemy ważnej myśli, zapomnimy o niej, rozpraszając się innymi sprawami. Nie zawsze mamy też ze sobą tradycyjny notes i długopis.

Główne zalety aplikacji Evernote:

  • przeglądanie zapisków w dowolnym momencie – sprawnie i szybko;
  • notatki zapisują się w archiwum;
  • możemy kopiować zapiski z jednego programu do drugiego;
  • narzędzie umożliwia łączenie notatek z innymi dokumentami.

Aplikacja Insightly – zarządzanie projektami wraz z organizacją kontaktów biznesowych

Inną godną uwagi aplikacją dla działu HR jest narzędzie Insightly, czyli nowoczesne narzędzie typu CRM, które daje nam możliwość prowadzenia korespondencji w prosty sposób, stworzenia kalendarza, archiwum lub książki adresowej. Wszystkie uzupełnione dane mogą zostać również udostępnione zespołowi w dowolnym momencie. Korzystanie z aplikacji pozwala zaoszczędzić czas, dzięki czemu lepiej zorganizujemy swoją pracę.

Główne zalety aplikacji Insightly:

  • łatwość obsługi;
  • całe mnóstwo przydatnych funkcjonalności usprawniających realizowanie zadań i komunikację;
  • możliwość zarządzania kontaktami;
  • narzędzie zapewnia wizualne pulpity nawigacyjne do wyświetlania i śledzenia istotnych danych.

Aplikacja mobilna eRecruiter – nadzorowanie procesów rekrutacyjnych z dowolnego miejsca

Współczesny HR-owiec powinien nadążać za zmieniającą się rzeczywistością, w której dominują nowoczesne technologie, urządzenia mobilne i Internet. Aplikacja na smartphony eRecruiter zdecydowanie ułatwi to wymagające zadanie. Służy ona głównie do koordynowania prowadzonych procesów rekrutacyjnych, w tym tych prowadzonych z biznesem (wspiera współpracę), a także do bieżącego kontaktu z kandydatami.

Główne zalety aplikacji eRecruiter:

  • możliwość kontroli przebiegu rekrutacji na każdym jej etapie dzięki powiadomieniom push o nowych zdarzeniach w rekrutacji (np. nowa wiadomość od kandydata czy biznesu);
  • przypomnienia o zaplanowanych spotkaniach;
  • wszystkie dane o kandydatach dostępne zawsze pod ręką, możliwość połączenia z nimi jednym kliknięciem bez konieczności przepisywania numeru telefonu;
  • płynna wymiana informacji z menadżerami.
Aplikacja dla działu HR - eRecruiter - Podgląd spotkań i dokumentów kandydatów

Aplikacje dla działu HR – niezbędne w pracy współczesnego specjalisty

Sprawne realizowanie codziennych obowiązków i komunikacja z innymi członkami zespołu nie musi spędzać nam snu z powiek. Wystarczy pomóc sobie przydatną aplikacją, dzięki której znacznie lepiej zorganizujemy swój dzień w pracy i uporządkujemy ważne informacje.

Chcesz wiedzieć więcej o nowoczesnych technologiach, które wpływają na branżę HR i pomagają zwiększyć efektywność? Koniecznie przeczytaj:

Magdalena Derlukiewicz

Magdalena Derlukiewicz

Senior Marketing Specialist, eRecruiter