Strona główna Blog ATS Jak usprawnić umawianie spotkań online z kandydatami? W eRecruiter zrobisz to również przez Google Meet!

Jak usprawnić umawianie spotkań online z kandydatami? W eRecruiter zrobisz to również przez Google Meet!

Rozmowy rekrutacyjne online to już HR-owa codzienność. Jednak ciągłe przełączanie się pomiędzy różnymi kontami, kalendarzami, aplikacjami czy narzędziami może być uciążliwe. Wychodząc temu wyzwaniu naprzeciw, użytkownicy eRecruiter mogą prowadzić spotkania online na kilka sposobów: korzystając z systemowego narzędzia, ale także za pośrednictwem Microsoft Teams i od niedawna Google Meet.

Po tym, jak wprowadziliśmy opcję umawiania spotkań online za pośrednictwem Microsoft Teams, przyszedł czas na następny krok. Teraz użytkownicy eRecruiter mają możliwość umawiania i prowadzenia wideorozmów z kandydatami również przez Google Meet.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie są największe zalety umawiania rozmów online w eRecruiter przez Google Meet;
  • Na czym polega umawianie spotkań online przez Google Meet;
  • W jaki sposób możesz usprawnić proces umawiania spotkań online z kandydatami i biznesem.

Zalety umawiania spotkań online przez Google Meet

Google Meet to kolejne popularne narzędzie do rozmów wideo, które często jest wykorzystywane w codziennej pracy. Prawdopodobieństwo, że zarówno osoba rekrutująca, jak i kandydat już z niego korzystali to tylko jedna z zalet, którą docenią użytkownicy systemu.

Szybkość i intuicyjność umawiania spotkań

Integracja z Google Meet działa na podobnych zasadach jak integracja z Microsoft Teams. Bezpośrednio z konta eRecruiter użytkownik zaznacza opcję „Spotkanie online” i spośród dostępnych opcji wybiera „Google Meet”. Link do spotkania automatycznie zaciąga się do wiadomości wysyłanej do kandydata.

Nie trzeba logować się na inne konta ani samodzielnie dodawać wydarzeń.

Sprawna i uporządkowana komunikacja z kandydatami

Każdy rekruter wie, jaką niedogodnością potrafią być spotkania odwoływane w ostatniej chwili lub kandydaci, którzy bez uprzedzenia nie pojawiają się na rozmowie.

Link do spotkania online można wysłać w wiadomości email i sms oraz dodatkowo wysłać automatyczne przypomnienie na 24 h przed spotkaniem. Wystarczy, że kandydat kliknie w odnośnik w ustalonym terminie i od razu będzie „na miejscu”. W ten sposób zmniejszamy ryzyko niepojawiania się na spotkaniu do minimum oraz dbamy o komfort kandydata.

Wszystkie informacje o rekrutacji i kandydatach w jednym miejscu

W związku z tym, że każdy etap procesu rekrutacyjnego odbywa się z poziomu konta eRecruiter, pracodawca ma całą historię kandydata w jednym miejscu. Rekruter nie musi przeszukiwać żadnych dodatkowych skrzynek mailowych w celu uzupełnienia informacji i nie wkrada się komunikacyjny chaos.

Pełniejsze dane do raportowania

Dostęp do wiarygodnych danych o tym, którzy kandydaci odbyli spotkanie online, to bardziej dokładne raporty podsumowujące cały projekt rekrutacyjny.

Teraz umawianie spotkań online nie może być już prostsze. Liczymy na to, że wybór narzędzi do prowadzenia wideorozmów wpłynie jeszcze korzystniej na jakość rekrutacji zdalnych i przełoży się na skuteczność procesów rekrutacyjnych.

Kilka sposobów na sprawne umawianie spotkań online

O co jeszcze warto zadbać, żeby rekrutacje zdalne przebiegały sprawnie? Przygotowaliśmy kilka użytecznych wskazówek:

Umów się z biznesem

Ustalenie dogodnego terminu dla kandydata to jedno. Warto również zadbać o sprawne umawianie spotkań po stronie biznesu. Zawczasu ustal z rekrutującymi menadżerami kilka ogólnych zasad, np. odnośnie preferowanych dni i godzin spotkań czy czasu ich trwania. Dzięki temu szybciej wybierzesz odpowiedni termin i unikniesz wielokrotnych zmian.

Postaw na znajome rozwiązanie

Korzystaj z narzędzi, które są używane w Twojej organizacji. W ten sposób unikniesz ryzyka, że któryś z uczestników rozmowy będzie miał problem z zalogowaniem się na czas.

Ogranicz ilość narzędzi

Zadbaj o swój komfort pracy. Umawiaj spotkania online z jednego miejsca – bez konieczności logowania się na dodatkowe konta i ręcznego przeklejania linków w wiadomości do kandydatów.

Zadbaj o płynną i pełną komunikację w trakcie rekrutacji

Nawet krótkie przypomnienie o zaplanowanej rozmowie wysłane do kandydata zmniejszy ryzyko, że rozmówca nie pojawi się na spotkaniu lub odwoła je w ostatnim momencie.

Jeszcze więcej praktycznych porad znajdziesz w tekście „Wideorozmowy rekrutacyjne online – Twój przewodnik od eRecruiter”.

Te wskazówki praktyczne w połączeniu z zaletami, jakie daje integracja eRecruiter z Google Meet to przepis na szybką, prostą w obsłudze i skuteczną rekrutację zdalną. Korzyści będą zauważalne dla każdej strony zaangażowanej w proces: rekrutera, przedstawiciela biznesu i kandydata. I o to właśnie chodzi😊

Chcesz sprawdzić, jak wyglądają rekrutacje online z eRecruiter? Zapisz się na darmową prezentację systemu. Chętnie pokażemy Ci wszystkie funkcje, które nasi Klienci cenią sobie najbardziej.

Martyna Wasilewska

Martyna Wasilewska

Brand & Communication Marketing Specialist