Strona główna Blog Candidate Experience 6 rzeczy, które zmieniły system rekrutacyjny eRecruiter w 2017 roku

6 rzeczy, które zmieniły system rekrutacyjny eRecruiter w 2017 roku

Jak Twoje zeszłoroczne cele i postanowienia? Wszystko się udało, czy coś przeszło na nowy rok? 🙂 My jesteśmy zadowoleni! Za nami intensywny rok, pełen wyzwań i zmian. Poniżej przeczytasz o 6 osiągnięciach, z których jesteśmy najbardziej dumni! 🙂

1. Łatwiejsze i prostsze zarządzanie aplikacjami

Rok 2017 był dla nas przede wszystkim czasem przebudowy całego systemu. Naszym celem było dostosowanie narzędzia do wersji mobilnej oraz zweryfikowanie procesu pracy na aplikacjach kandydatów przez użytkowników i zaprojektowanie go tak, by jeszcze lepiej wspierał ich w codziennej pracy. Główne korzyści ze zmian, to:

  • nowe, mobilne ekrany – przygotowane do pracy na smartfonie, tablecie i komputerze
  • nowy wygląd listy kandydatów – zarówno w rekrutacjach, jak i zakładce „Moi Kandydaci”
  • nowy podgląd profilu kandydata – wszystkie najważniejsze informacje od razu widoczne na jednym widoku
  • nowa wyszukiwarka – dużo szybsze i łatwiejsze filtrowanie i wyszukiwanie, a wyniki są dostępne natychmiast

Możesz zobaczyć, co się zmieniło, oglądając poniższy film:

 

Najlepszym podsumowaniem wprowadzonych zmian są dane: aż 86 % naszych użytkowników korzysta z nowej wersji systemu! Dziękujemy 🙂

2. Narzędzie tworzone z użytkownikami

W 2017 r. bardzo mocno postawiliśmy na jeszcze lepsze i pogłębione zrozumienie potrzeb naszych klientów. Wszystkie zmiany dotyczące nowego systemu, o których pisałem wcześniej, były omawiane z użytkownikami już na etapie makiet! Spotykaliśmy się z klientami i wypytywaliśmy o to, w jaki sposób chcieliby, by wyglądał dany ekran, a dopiero później siadaliśmy do prawdziwego projektowania.

Użytkownicy systemu zgłaszają nam na bieżąco, co chcieliby mieć w systemie oraz przesyłają swój feedback. Dzięki temu możemy skupić się na kwestiach dla nich najważniejszych. Po wprowadzeniu nowych funkcjonalności wysyłamy do wszystkich wiadomości wewnątrzsystemowe, by byli na bieżąco z nowościami.

3. Wsparcie sukcesu klienta

W minionym roku udało nam się stworzyć idealny zespół Customer Success. To dział, który jest najbliżej naszych klientów. Customer Success Manager jest głównym źródłem informacji, pomocną dłonią w systemie, doradcą. Każdy nasz klient ma swojego dedykowanego Opiekuna, dzięki czemu wie, z kim ma się kontaktować. Dodatkowo w szeregach działu CS mamy zespół odpowiedzialny za organizację szkoleń dla użytkowników oraz SuperSupport, który niesie pomoc za pomocą naszego wewnętrznego chatu. Liczby mówią same za siebie: w ciągu minionego roku przeprowadziliśmy poprzez niego ponad 4800 konwersacji, a nasza średnia czasu oczekiwania na odpowiedź wyniosła 3 minuty! Pomoc jest tak szybka, że czasem dostajemy bardzo ciekawe pytania, natury egzystencjonalnej…

4. Rekrutacja przez SMS

Zależy nam na tym, by jak najlepiej wspierać rekruterów w rozwoju Customer Experience. W związku z tym wdrożyliśmy zupełną nowość – były to powiadomienia SMS z potwierdzeniem spotkania wysyłane do kandydatów. Zgodnie z badaniem eRecruiter 9 na 10 kandydatów chciałoby otrzymywać dzień przed rozmową przypomnienie SMS-em (jeżeli chcesz zapoznać się z pełnymi wynikami, kliknij tu). Z drugiej strony coraz więcej klientów narzeka, że kandydaci nie przychodzą na umówione spotkania. W firmach, które zaczęły używać SMS-ów, odsetek takich osób spadł! Potwierdzenie spotkania SMS-em może pozytywnie zmienić postrzeganie pracodawcy u kandydata. Czytaj więcej >>

5. Oprogramowanie HR zgodne z RODO

O RODO słyszał już chyba każdy. Dla nas, dostosowanie systemu rekrutacyjnego eRecruiter do wymogów Rozporządzenia jest sprawą priorytetową. Z tego powodu w ubiegłym roku powołaliśmy do życia specjalny zespół, który pracuje tylko nad tym, by nasza platforma pomogła rekruterom w spełnieniu wymogów RODO. Na bieżąco śledzimy wydawane oświadczenia i interpretacje prawne, by móc jak najszybciej dostosować system. Już wkrótce nasi użytkownicy będą mogli zobaczyć efekty tych prac. Niedługo napiszemy na ten temat więcej, śledź więc naszego bloga! Jeżeli interesują Cię tematy powiązane z kwestiami prawnymi w rekrutacji, zapoznaj się z naszymi wpisami spod kategorii Rekrutacja zgodna z prawem.

6. Edukowanie branży HR

Oprócz działań wewnętrznych związanych z RODO postawiliśmy również na edukację bezpośrednią. Zorganizowaliśmy cykl śniadań, na których nasz ekspert, dr Mirosław Gumularz, tłumaczył o co chodzi w nadchodzących zmianach. Pomysł ten spotkał się z bardzo dobrym odbiorem, obecne na wydarzeniach osoby doceniały wartość merytoryczną, jak i formę spotkania – średni wynik NPS ze wszystkich spotkań wyniósł aż 78!

Dodatkowo utworzyliśmy ebook opisujący w jak najprostszy sposób, czym jest RODO i jak się do niego zacząć przygotowywać. Jeżeli jeszcze go nie masz, kliknij tu. Możesz również obejrzeć nasz podcast, który podsumowuje wszystkie najważniejsze informacje w formie 20-minutowego wywiadu z naszym ekspertem, klikając tu.

To już wszystko. 🙂 Tak, jak napisałem na początku, jesteśmy zadowoleni, ale nie spoczywamy na laurach. Będziemy dalej działać i rozwijać nasz system, bo mamy świadomość że jeszcze wiele do zrobienia przed nami. Jeżeli chcesz być na bieżąco, zapisz się na nasz blogowy newsletter (znajdziesz go u góry, po prawej stronie), lub polub nasz funpage na fb!

Krystian Adamczyk

Krystian Adamczyk

Product Marketing Specialist