Rozmowy rekrutacyjne online to już HR-owa codzienność. Jednak ciągłe przełączanie się pomiędzy różnymi kontami, kalendarzami, aplikacjami czy narzędziami może być uciążliwe. Wychodząc temu wyzwaniu naprzeciw, użytkownicy eRecruiter mogą prowadzić spotkania online na kilka sposobów: korzystając z systemowego narzędzia, ale także za pośrednictwem Microsoft Teams i od niedawna Google Meet. Dzięki integracji z kalendarzami Outlook i Google Calendar, bezpośrednio z systemu mogą podejrzeć dostępność menadżerów i wybrać termin, który będzie dogodny dla wszystkich zaangażowanych stron.
Po tym, jak wprowadziliśmy opcję umawiania spotkań online za pośrednictwem Microsoft Teams, przyszedł czas na następny krok. Teraz użytkownicy eRecruiter mają możliwość umawiania i prowadzenia wideorozmów z kandydatami również przez Google Meet oraz zintegrowania kont z kalendarzami Outlook i Google tak, aby bez konieczności wychodzenia z systemu, mieć podgląd w dostępność uczestników procesu i szybko rezerwować dogodne terminy.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie są największe zalety umawiania rozmów online w eRecruiter przez Google Meet;
- Na czym polega umawianie spotkań online przez Google Meet;
- Dlaczego integracja z kalendarzami Outlook i Google to udogodnienie, któremu trudno się oprzeć;
- W jaki sposób możesz usprawnić proces umawiania spotkań online z kandydatami i biznesem.
Zalety umawiania spotkań online przez Google Meet
Google Meet to kolejne popularne narzędzie do rozmów wideo, które często jest wykorzystywane w codziennej pracy. Prawdopodobieństwo, że zarówno osoba rekrutująca, jak i kandydat już z niego korzystali to tylko jedna z zalet, którą docenią użytkownicy systemu.
Szybkość i intuicyjność umawiania spotkań
Integracja z Google Meet działa na podobnych zasadach jak integracja z Microsoft Teams. Bezpośrednio z konta eRecruiter użytkownik zaznacza opcję „Spotkanie online” i spośród dostępnych opcji wybiera „Google Meet”. Link do spotkania automatycznie zaciąga się do wiadomości wysyłanej do kandydata.
Nie trzeba logować się na inne konta ani samodzielnie dodawać wydarzeń.
Wygoda rezerwacji terminów w kalendarzach
W eRecruiter nie tylko szybko umówisz spotkania online w aplikacjach Google Meet czy MS Teams. Z poziomu systemu błyskawicznie sprawdzisz dostępność rekrutujących menedżerów w ich kalendarzach Outlook lub Google i wybierzesz termin dogodny dla wszystkich uczestników.
A co jeśli spotkanie z kandydatem odbywa się w siedzibie firmy lub potrzebujesz miejsca w biurze na spokojną rozmowę online? Użytkownicy, którzy mają włączoną integrację z firmowymi kalendarzami Outlook lub Google w łatwy sposób podejrzą dostępność uczestników i sal bez konieczności przeskakiwania pomiędzy okienkami różnych narzędzi. To wygoda i komfort pracy, ale też oszczędność czasu, który można poświęcić na inne ważne zadania.
Sprawna i uporządkowana komunikacja z kandydatami
Każdy rekruter wie, jaką niedogodnością potrafią być spotkania odwoływane w ostatniej chwili lub kandydaci, którzy bez uprzedzenia nie pojawiają się na rozmowie.
Link do spotkania online można wysłać w wiadomości email i sms oraz dodatkowo wysłać automatyczne przypomnienie na 24 h przed spotkaniem. Wystarczy, że kandydat kliknie w odnośnik w ustalonym terminie i od razu będzie „na miejscu”. W ten sposób zmniejszamy ryzyko niepojawiania się na spotkaniu do minimum oraz dbamy o komfort kandydata.
Wszystkie informacje o rekrutacji i kandydatach w jednym miejscu
W związku z tym, że każdy etap procesu rekrutacyjnego odbywa się z poziomu konta eRecruiter, pracodawca ma całą historię kandydata w jednym miejscu. Rekruter nie musi przeszukiwać żadnych dodatkowych skrzynek mailowych w celu uzupełnienia informacji i nie wkrada się komunikacyjny chaos.
Pełniejsze dane do raportowania
Dostęp do wiarygodnych danych o tym, którzy kandydaci odbyli spotkanie online, to bardziej dokładne raporty podsumowujące cały projekt rekrutacyjny.
Teraz umawianie spotkań online nie może być już prostsze. Liczymy na to, że wybór narzędzi do prowadzenia wideorozmów wpłynie jeszcze korzystniej na jakość rekrutacji zdalnych i przełoży się na skuteczność procesów rekrutacyjnych.
Kilka sposobów na sprawne umawianie spotkań online
O co jeszcze warto zadbać, żeby rekrutacje zdalne przebiegały sprawnie? Przygotowaliśmy kilka użytecznych wskazówek:
Umów się z biznesem
Ustalenie dogodnego terminu dla kandydata to jedno. Warto również zadbać o sprawne umawianie spotkań po stronie biznesu. Zawczasu ustal z rekrutującymi menadżerami kilka ogólnych zasad, np. odnośnie preferowanych dni i godzin spotkań czy czasu ich trwania. Dzięki temu szybciej wybierzesz odpowiedni termin i unikniesz wielokrotnych zmian.
albo skorzystaj z integracji kalendarzy eRecruiter
Wtedy sprawdzenie dostępności terminów w kalendarzach menedżerów zajmie Ci dosłownie kilka sekund 😉
Postaw na znajome rozwiązanie
Korzystaj z narzędzi, które są używane w Twojej organizacji. W ten sposób unikniesz ryzyka, że któryś z uczestników rozmowy będzie miał problem z zalogowaniem się na czas.
Ogranicz ilość narzędzi
Zadbaj o swój komfort pracy. Umawiaj spotkania online z jednego miejsca – bez konieczności logowania się na dodatkowe konta i ręcznego przeklejania linków w wiadomości do kandydatów.
Zadbaj o płynną i pełną komunikację w trakcie rekrutacji
Nawet krótkie przypomnienie o zaplanowanej rozmowie wysłane do kandydata zmniejszy ryzyko, że rozmówca nie pojawi się na spotkaniu lub odwoła je w ostatnim momencie.
Jeszcze więcej praktycznych porad znajdziesz w tekście „Wideorozmowy rekrutacyjne online – Twój przewodnik od eRecruiter”.
Te wskazówki praktyczne w połączeniu z zaletami, jakie daje integracja eRecruiter z Google Meet to przepis na szybką, prostą w obsłudze i skuteczną rekrutację zdalną. Korzyści będą zauważalne dla każdej strony zaangażowanej w proces: rekrutera, przedstawiciela biznesu i kandydata. I o to właśnie chodzi😊
Chcesz sprawdzić, jak wyglądają rekrutacje online z eRecruiter? Zapisz się na darmową prezentację systemu. Chętnie pokażemy Ci wszystkie funkcje, które nasi Klienci cenią sobie najbardziej.