Niedawno informowaliśmy o tym, że w systemie eRecruiter nastąpiły zmiany dotyczące pracy na liście aplikacji i karcie kandydata. Zmienił się nie tylko wygląd, ale też logika pracy na narzędziu. Poprosiliśmy naszych klientów o to, by podzielili się z nami swoimi wrażeniami, dotyczącymi tej metamorfozy. Poniżej znajdziecie efekt tej prośby, czyli krótki wywiad z Aleksandrą Banaszek, Specjalistą ds. HR w firmie igus Sp. z o.o. Mamy nadzieję, że wypowiedź ta przekona tych, którzy jeszcze nie sprawdzili nowych możliwości eRecruitera. W końcu kto, jeśli nie inny rekruter, może lepiej opisać, jak pracuje się w systemie? Zapraszamy do lektury 🙂
Gdyby miała Pani opowiedzieć o zmianach w systemie zaprzyjaźnionemu rekruterowi, to na co zwróciłaby Pani główną uwagę?
Aleksandra Banaszek: Jeżeli chodzi o nową listę kandydatów to znacznym usprawnieniem jest nowy system filtrowania kandydatów. Z poziomu listy za pomocą jednego kliknięcia możemy teraz w czasie rzeczywistym wyszukiwać kandydatów po kluczowych dla nas informacjach: zarówno tych zawartych w formularzu rekrutacyjnym (pytaniach z formularza, które od razu są widoczne), jak i tych zmieniających się w trakcie procesu rekrutacyjnego (etapach rekrutacji, tagach, czy po osobach z biznesu do których karty kandydata były wysłane).
Jakie benefity widzi Pani w użytkowaniu nowej listy i karty kandydata? Czy zmiany usprawniły Pani pracę na co dzień?
Aleksandra Banaszek: Moim zdaniem zarówno nowa lista kandydatów jak i same karty kandydatów mają bardzo dużo zalet. W karcie kandydata wszystkie informacje są skumulowane w jednym miejscu – od dokumentów aplikacyjnych przesłanych przez kandydata poprzez historię aplikacji i komunikacji a na notatkach wszystkich osób uczestniczących w procesie rekrutacyjnym kończąc.
Pojawiły się też nowe funkcjonalności – z poziomu podglądu CV możemy dodawać m.in. tagi. Jest to świetne usprawnienie związane z budowaniem i zarządzaniem bazą kandydatów oraz prowadzeniem kolejnych procesów rekrutacyjnych. Często zdarza się, że kandydaci odrzuceni w jednym procesie rekrutacyjnym posiadają kompetencje czy umiejętności, które są unikatowe i wymagane w rekrutacjach na inne stanowiska. Ponadto z widoku karty kandydata możemy m.in. zmieniać etap na jakim znajduje się kandydat w danej rekrutacji. Poprawia to monitorowanie efektywności i czasu trwania prowadzonych procesów rekrutacyjnych.
Czy w Pani ocenie nowe ekrany przyśpieszyły selekcję aplikacji? Jeśli tak to w jakim stopniu?
Aleksandra Banaszek: Nowy ekran bez wątpienia przyspieszyły selekcję aplikacji poprzez usprawniony system filtrowania i wyszukiwania kandydatów. Obecnie wszystkie niezbędne informacje są zgromadzone w jednym miejscu, co usprawnia analizę poszczególnych kandydatur. Dane i dokumenty kandydatów są dostępne z poziomu dwóch widoków – listy kandydatów i karty kandydata. Nie jest konieczne przeklikiwanie się przez różne ekrany/zakładki, co bez wątpienia oszczędza czas rekruterów. Informacje o kandydatach i o zaawansowaniu procesu rekrutacyjnego możemy w jeszcze bardziej intuicyjny i sprawny sposób aktualizować, co przekłada się na rzeczowe i szybsze raportowanie.
Jak podsumowałaby Pani zmiany, które zaszły w systemie eRecruiter?
Aleksandra Banaszek: Obecny wygląd jest jeszcze bardziej intuicyjny i prosty w obsłudze. Nie miałam żadnego problemu z przełączeniem się do nowej wersji eRecruitera. Co więcej, nowe funkcjonalności tak ułatwiają pracę, że ciężko byłoby wrócić do wersji pierwotnej.
Dziękujemy za wypowiedź 🙂
UWAGA! 16 listopada 2017 r. (w czwartek) system eRecruiter całkowicie zmieni swoje oblicze! Oprócz nowego widoku listy aplikacji i karty kandydata, udostępnimy nowy widok zakładki „Moi Kandydaci”. Dodatkowo, wszystkie ekrany systemu staną się responsywne – dostosowane do pracy z dowolnego narzędzia: laptopa, tabletu i smartfona. Wypatrujcie zmian 🙂