W wyniku pandemii procesy rekrutacyjne przeniosły się do przestrzeni cyfrowej. Zadawaliśmy sobie pytanie, czy e-rekrutacja zostanie z nami na dłużej.
E-rekrutacja – coraz popularniejsza metoda pozyskiwania pracowników


NOWOŚĆ w eRecruiter: Strona Kariery PRO – magnes na kandydatów! Dowiedz się więcej!
W wyniku pandemii procesy rekrutacyjne przeniosły się do przestrzeni cyfrowej. Zadawaliśmy sobie pytanie, czy e-rekrutacja zostanie z nami na dłużej.
W wyniku pandemii procesy rekrutacyjne przeniosły się do przestrzeni cyfrowej. Jeszcze rok czy dwa lata temu zadawaliśmy sobie pytanie, czy e-rekrutacje zostaną z nami na dłużej. Wiele wskazywało na to, że przynajmniej częściowo tak będzie i nie pomyliliśmy się. Obserwujemy wśród pracodawców eksplozję zapotrzebowania na narzędzia i aplikacje, które ułatwiają zdalną organizację pracy, w tym również rekrutację.
Rosnący popyt pociąga za sobą rosnącą podaż. Rynek produktów HR Tech rośne, a rosnące zainteresowanie to rosnąca podaż. Według analiz z 2021 roku, rynek HR Tech zwiększa się nawet o 12% rocznie*.
W wielu branżach brakuje kandydatów i jest to podstawowe wyzwanie, z jakim mierzą się pracodawcy. Z drugiej strony to nie jedyna bolączka firm. Problemem w obsadzaniu wakatów jest nie tylko zdobycie takiej liczby aplikacji, która umożliwi porównanie kompetencji kandydatów i wybranie pracownika najlepiej dopasowanego do organizacji, ale także czas rekrutacji. Kandydaci oczekują pełnej informacji o stanowisku i ofercie od pierwszego kontaktu z rekruterem, błyskawicznej informacji zwrotnej, krótkiego procesu rekrutacji, w tym bardzo często prowadzonego wyłącznie zdalnie (78% kandydatów pozytywnie ocenia tę formę rekrutacji). Potwierdzają to wyniki przeprowadzonego przez nas w zeszłym roku badania Candidate Experience.
Siłą rzeczy czas jest coraz bardziej istotny również dla pracodawców, a bez wsparcia technologii przyspieszenie rekrutacji jest niezwykle trudne. Coraz częściej firmy monitorują czas upływający np. od chwili aktywacji rekrutacji do złożenia oferty kandydatowi (Time to Fill), od aplikacji kandydata do złożenia mu oferty (Time to Offer) i od aplikacji kandydata do zatrudnienia go (Time to Hire). Co więcej firmy interesują się też tym, jak wypadają pod tym kątem na tle branżowej konkurencji.
Jako dostawca platformy rekrutacyjnej dążymy do tego, by czas każdego etapu procesu był możliwie jak najkrótszy (zarówno dla pracodawcy, jak i dla kandydata). eRecruiter może przyspieszyć rekrutacje nawet o 30-40%. Obecnie w naszym systemie 82% projektów rekrutacyjnych jest zakładanych w mniej niż 5 minut, a 60% aplikacji spływa na ofertę w mniej niż 24 godziny. To bardzo dobry wynik. Na skrócenie czasu umawiania spotkań z kandydatami i biznesem znacząco wpłynęły integracje z aplikacjami MS Teams i Google Meet oraz Asystent Planowania Spotkań.
Dane o czasie i efektywności rekrutacji są przedmiotem zainteresowania i właśnie z tego powodu poszerzamy zakres mierników i raportów dostępnych w ramach naszego modułu raportowego. Kładziemy też duży nacisk na edukację branży w zakresie właściwego stosowania, odczytywania i analizy danych rekrutacyjnych.
Obecnie o pozyskaniu najlepszych talentów decyduje już nie tylko zastosowanie sprawdzonych źródeł pozyskania aplikacji, czy atrakcyjna oferta firmy, ale także silna i autentyczna marka pracodawcy. Dlatego kolejnymi funkcjami systemu wspieramy naszych klientów w budowaniu wizerunku, który mogą wzmacniać np. za pomocą zakładek o pracy tworzonych w Kreatorze Stron Karier.
Pozyskiwanie opinii o rekrutacjach ułatwiamy i automatyzujemy z pomocą nowego modułu Badanie Satysfakcji Kandydatów. Warto wspomnieć, że kandydatów nie trzeba zachęcać do podzielenia się z potencjalnym pracodawcą opinią na temat procesu rekrutacji. Z naszego badania Candidate Experience 2021 wynika, że 80% aplikujących jest skłonna to zrobić. Opinie kandydatów są kluczowe przy optymalizacji procesów, a rekomendacje zadowolonych uczestników rekrutacji mogą znacząco podnieść konwersję ogłoszeń o pracy, dlatego warto je zbierać i monitorować sytuację systematycznie.
W świecie e-rekrutacji na aktualności nie traci kwestia bezpieczeństwa danych i zgodności z RODO. Bezpieczeństwo i stabilność to atuty systemu eRecruiter wymieniane przez 92% naszych Klientów na pierwszym miejscu.
Pracodawcy coraz częściej interesują się też dodatkowymi, punktowymi rozwiązaniami dla HR, które wspierają ich w pozyskiwaniu i selekcji aplikacji, badaniu kompetencji kandydatów, utrzymywaniu relacji i onboardingu nowych pracowników. Obserwujemy, że są stosowane w różnej konfiguracji w zależności od potrzeb biznesu i oczekiwań kandydatów, co oznacza, że procesy zatrudnienia stają się nie tylko bardziej cyfrowe, ale i coraz bardziej spersonalizowane. Dzięki HR Marketplace, dobieranie i wplatanie różnych rozwiązań w proces rekrutacji jest proste i zautomatyzowane. Platforma stale poszerza ofertę o nowe rozwiązania, takie jak gry rekrutacyjne od 313C, testy psychometryczne dostarczane przez Staffly, czy w ostatnim czasie HireBot, czyli inteligentny chatbot od Emplocity. W sumie pracodawcy mają teraz do dyspozycji usługi 23 partnerów platformy oraz szereg dodatkowych modułów i rozszerzeń oferowanych przez eRecruiter.
*źródło: fxmag.pl „Jak rośnie rynek HR Tech? Analiza analityków funduszu inwestycyjnego Market One Capital”, dostęp 30.08.2022
Klikając w przycisk „Zapisz się”, wyrażasz zgodę na otrzymywanie newslettera od eRecruitment Solutions Sp. z o.o.,ul. Prosta 68, 00-838 Warszawa, zawierającego w szczególności materiały edukacyjne i informacje o produktach i usługach eRecruiter. Administratorem Twoich danych osobowych jest eRecruitment Solutions sp. z o.o., adres do kontaktu: [email protected]. Więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.