Strona główna Blog ATS  „The best of 2018”, czyli jak w eRecruiter minął ubiegły rok?

 „The best of 2018”, czyli jak w eRecruiter minął ubiegły rok?

W kalendarzu już luty 2019, a my nadal z nostalgią wspominamy rok 2018. Był on dla nas rekordowy! Przebiliśmy zamierzone cele, a wszystko po to, by dostarczyć naszym klientom ogromną dawkę wiedzy i najlepszych doświadczeń, na wiele różnych sposobów 🙂 Poznaj 10 hitów, jakie zaserwowaliśmy naszym klientom!

Świetny zespół + zadowolony klient = współpraca idealna

Jesteśmy dumni z naszego produktu, dlatego w 2018 roku postanowiliśmy pokazać, że nie tylko my lubimy system eRecruiter – przede wszystkim „kochają go” nasi klienci. Jak tego dokonaliśmy?

Hit 1.: 1000 wyjątkowych klientów

Na początku poprzedniego roku postanowiliśmy uczcić pozyskanie 1000 klientów w dość nietypowy sposób. Zaprosiliśmy kilku naszych użytkowników pod pretekstem rozmowy o systemie, ale na końcu wywiadów zaskakiwaliśmy ich prezentem i podziękowaniami, że są jednymi z tysiąca klientów, którym na co dzień pomagamy w ich procesach rekrutacyjnych. O akcji możesz przeczytać tu. Całość nagraliśmy, a materiał spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem. Został wyświetlony ponad 25 tysięcy razy, zyskał rekordową liczbę polubień i udostępnień w naszych social media. Cały czas jest dostępny na naszym kanale na YouTube.

Hit 2.: To Superman? To Batman? Nie, to SuperOpiekun!

Kolejną przygotowaną przez nas akcją na dużą skalę, było przedstawienie zespołów, które opiekują się na co dzień naszymi klientami. Nie była to jednak zwyczajna promocja, bo znowu sięgnęliśmy po opinie naszych użytkowników i materiały wideo. Pomyśleliśmy, że nikt nie przedstawi lepiej członków naszego zespołu, od klientów, którzy pracują z tymi osobami na co dzień. W cyklu 5 filmów przedstawiliśmy zarówno Opiekunów Klienta, zespół wdrożeniowy, jak i osoby odpowiedzialne za wsparcie sprzedaży i bezpośrednią obsługę klienta poprzez chat. 80 tysięcy odsłon mówi samo za siebie, wyszło super:) Zebraliśmy wszystko na jednej stronie – przekonaj się, jak pracujemy i co sądzą o nas nasi użytkownicy 🙂

system rekrutacyjny - obsługa klienta

Rok pod znakiem RODO

Nie da się ukryć, że rozpoczęcie stosowania RODO było największym wydarzeniem minionego roku. Dla nas było to tym ważniejsze, że Rozporządzenie jest mocno powiązane z branżą HR. Mieliśmy tu duże pole do popisu, bo nie chcieliśmy być po prostu „zgodni z RODO” – marzyliśmy o tym, by stać się promotorem wiedzy na temat Rozporządzenia. I to się nam udało! Jak?

Hit 3.: system rekrutacyjny dostosowany do RODO

Jeszcze przed 25 maja 2018 r. eRecruiter został przygotowany do wymagań nowego prawa. Mógłbym tu długo rozpisywać się na temat zmian i udogodnień, ale ograniczę się do odesłania Cię do filmu, gdzie podsumowujemy, jak rekrutuje się zgodnie z RODO w systemie eRecruiter . Tam dowiesz się wszystkiego na ten temat. 🙂

Oprócz dostosowania systemu, zadbaliśmy także o edukację, przygotowując m.in. wpis z przykładowymi klauzulami i zgodami zgodnymi z Rozporządzeniem.

Hit 4.: Raport „RODO w rekrutacji”

W ramach edukacji branży HR, przeprowadziliśmy badanie pracodawców, dotyczące tego, jak przygotowali się oni do nowych wymogów. Wyniki zamieściliśmy w raporcie „RODO w rekrutacji”. Opatrzona komentarzami praktyków HR i ekspertów ds. ochrony danych publikacja spotkała się z ciepłym przyjęciem i została pobrana przez ponad 4000 osób. Doczekała się również 200 publikacji w mediach m.in. w tak prestiżowych, jak Harvard Business Review Polska.

Hit 5.: Śniadania RODO w rekrutacji

system rekrutacyjny eRecruiter - śniadania RODOOsiągnięciem, z którego jesteśmy szczególnie dumni, jest zorganizowanie cyklu „Śniadań RODO w rekrutacji”, podczas których nasz ekspert ds. ochrony danych osobowych tłumaczył zaproszonym gościom tajniki Rozporządzenia: czym jest RODO, na co uważać, co się zmienia itp. Opinie uczestników były bardzo pozytywne, w komentarzach wskazywano np. że Na spotkaniu poruszane były wszystkie zagadnienia potrzebne do interpretacji i codziennego stosowania przepisów RODO przy rekrutacji. Informacje przekazane w sposób jasny, przystępny. Podczas 13 spotkań w 8 miastach (zarówno przed, jak i po rozpoczęciu stosowania RODO) udział wzięło 927 uczestników, a średnia ocena wydarzenia (NPS) wyniosła aż 79!

Hit 6.: Kodeks Ochrony Danych Osobowych w Rekrutacji, czyli nasza odpowiedź na RODO

Aby pomóc rekrutującym w ustandaryzowaniu ich wiedzy na temat dozwolonych praktyk przetwarzania i ochrony danych, postanowiliśmy stworzyć pierwszy w Polsce Kodeks Ochrony Danych Osobowych w Rekrutacji. Do współpracy zaprosiliśmy szeroko pojętą branżę HR (m.in. SAZ, SABI, ZPRP, PulsHR, czy HR Business partner) a także naszych klientów – razem 96 członków i ponad 200 obserwatorów. Patronatem merytorycznym została kancelaria GKK Gumularz Kozik Radcowie Prawni. Razem stworzyliśmy projekt Kodeksu, którego pierwsza część trafiła do konsultacji branżowych na przełomie 2018 i 2019 r. Cały projekt będzie kontynuowany w tym roku. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zapraszam na stronę rodowrekrutacji.pl.

Jeden system eRecruiter – wiele możliwości

Aspekty prawne to nie jedyny temat, który nas interesował. W 2018 r. system eRecruiter urósł o dodatkowe funkcje i udogodnienia. Dzięki temu, że jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi użytkownikami, wiemy jakie są ich potrzeby i staramy się jak najlepiej je odwzorować. Oprócz szeregu funkcjonalności wspierającej bieżącą pracę w systemie, oddaliśmy do użytku zupełnie nowe moduły.

Hit 7.: system rekrutacyjny dedykowany sieciom handlowym

Dla dużych sieci handlowych i firm z rozproszoną strukturą przygotowaliśmy segmenty, które pomogą precyzyjniej zarządzać niekończącą się liczbą procesów. Mowa o Obsłudze Wielu Spółek i Multirekrutacjach.

Hit 8.: Nie tylko tradycyjne rekrutacje

Dodatkowo podpowiadaliśmy, jak wykorzystać system eRecruiter podczas Targów Pracy, jak budować systemy rekomendacji wewnętrznej, czy jak prowadzić rekrutacje nie wymagając od kandydatów CV (dotyczące np. pracowników fizycznych). Pokazaliśmy, że system eRecruiter można dostosować pod swoje potrzeby i nie zamykać się jedynie na standardowe procesy rekrutacyjne 🙂

 

Certyfikacja użytkowników i promowanie Ambasadorów eRecruiter

Chcemy, by oprócz codziennej pracy na systemie eRecruiter, klienci mogli otrzymywać od nas coś specjalnego. Dlatego w 2018 r. postanowiliśmy rozpocząć dwie inicjatywy, dzięki którym możemy współpracować z naszymi użytkownikami na zupełnie nowym poziomie.

Hit 9. eRecruiter Admin Day

W ubiegłym roku odbyły się dwie edycje eRecruiter Admin Day – spotkania warsztatowego dla zaawansowanych użytkowników, którego efektem było otrzymanie tytułu certyfikowanego Administratora eRecruiter. Klienci brali udział w „lekcjach” o systemie, a następnie przystępowali do egzaminu certyfikującego. W 2018 r. nadaliśmy tytuł 30 Administratorom, a spotkania zostały przyjęte bardzo ciepło przez uczestników, którzy dzielili się informacjami o certyfikacie poprzez swoje social media. Średnia ocena wydarzenia wyniosła aż 93! W związku z tym w 2019 roku również planujemy kontynuować ten projekt.

Hit 10.: Program Ambasador eRecruiter

Drugą akcją dla klientów jest Program Ambasador eRecruiter. Jego celem jest skupienie społeczności zaangażowanych użytkowników systemu, którzy są chętni do dzielenia się swoimi opiniami na temat platformy i współpracy przy testowaniu nowych rozwiązań, czy funkcji. Obecnie grupa liczy 40 osób, a cyklicznie będzie się ona powiększać. Po pierwszym spotkaniu Ambasadorów widać, że to trafiona inicjatywa. Klienci z różnych branż mają szanse na poznanie innych sposób pracy w systemie, wymianę doświadczeń i wzajemną pomoc w rozwiązywaniu rekrutacyjnych problemów.

 

Wierzymy, że prawdziwe Customer Experience, to nie tylko dostarczanie świetnego produktu. To także wiele okazji do przekazywania wiedzy, rozszerzania poglądów, spotkań i wymiany doświadczeń. Nasi klienci inspirują nas do dalszych działań i zmian. To proste – gdyby nie oni, nie byłoby tu nas 🙂 Czujemy, że idziemy w dobrą stronę, bo jest wokół nas coraz więcej zaangażowanych rekruterów, którzy z chęcią dzielą się swoimi opiniami i doświadczeniami. W 2018 roku udało nam się wydać 10 wspaniałych hitów i wierzymy, że w 2019 nasza wytwórnia stworzy ich jeszcze więcej! Jeżeli chcesz się o tym przekonać, odwiedzaj nasz blog, lub śledź profile na Facebook i LinkedIn, a także na Instagramie.

Krystian Adamczyk

Krystian Adamczyk

Product Marketing Specialist